2013-07-24, 15:46
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag är benägen att hålla med, du menar kort och gott polisaktivitet. Jo, hade de hittat en kroppsdel där så hade det blivit en rejäl aktivitet. Nu påstås det t.o.m. att kroppsdelen hittades för flera dagar sedan. Hade man då inte sökt av området med polishund och sedan bett MSP komma dit? Att leta i Norra Björke vore ju verkligen ett bomskott om man hittat kroppsdelar i Velanda.

Ett uppslag från ett troll känns det som...

Nej, inte kroppsdel utan rester av en styckning enligt vad jag fått till mig
Citera
2013-07-24, 15:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Under förstoringsglas sa du, hmm...

"När Aftonbladet når 36-åringen efter häktningsförhandlingen uppger han att han befinner sig på semester.

– Jag kunde inte närvara vid förhandlingen i och med att jag var i ett annat land när jag fick reda på det.

Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad i fred sedan, säger han.

36-åringen uppger att han omedelbart kommer försöka inställa sig vid polisstationen i Trollhättan.

– Det är inte lätt att bara ta sig hundratals mil bara på någon dag. Det kommer väl ta ett par, tre dagar innan jag kan ta mig hem."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab

Djävligt stort förstoringsglas om det här stämmer.
Jag forstsätter att citera:
Citat:
De två sedan tidigare häktade männen, misstänkta för skyddande av brottsling, har fortsatt att sättas under press av polisen.

– Jag kan inte kommentera exakt vad de sagt i sina förhör. Men jag kan säga att de inte lämnat samma uppgifter om vad det är som har hänt.

Har de olika historier?
– Ja.
Ska man koka ihop en historia gäller det att vara överens i varje detalj. Och det är svårt att förutse förhörsledarens varenda fråga.
Citera
2013-07-24, 15:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Yes, andrahands källan känner förstahandskällan. Jag kan inte gå i ed på att det är sant (eftersom jag inte sett eller hört det själv) men såpass trovärdigt att jag kände att jag ville delge er detta. Jag känner även förstahandskällan men har inte pratat med denne själv, inte så nära att jag kan ringa och fråga men såpass väl att jag vet hen är trovärdig...

OK Jag förstår. Är Velanda för dig då enbart Velanda tätort eller Velanda tätort + Velanda säteri, för något annat område som skall gå under Velanda känner jag inte till, eller???
Citera
2013-07-24, 15:49
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jamen det vore väl skönt, tänk att bara få komma hem och reda ut de här missförstånden , jag tror att han får bereda sig på lite hårdare grillningar nu, de har ju häktat honom på sannolika skäl så nog har det lite mer handfast att komma med.

Det som har hänt Id*, hans beteende ända sen den natten, alla hans inlägg på facebook och alla hans uttalanden i media - han är INTE särskilt poppis nånstans just nu. Har han ens NÅN vän som skulle ställa upp på honom? Ens bland "sina egna"?
Han är rakt igenom tvär-otäck!
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Nej, inte kroppsdel utan rester av en styckning enligt vad jag fått till mig

Rester av en styckning... men vad kan det bli för rester av en styckning om inte kroppsdelar? Blod?
Citera
Medlem
https://www.realisten.se/2013/07/24/andreas-johansson-haktad-for-mord-i-trollhattan/

är den redan länkad ber jag om ursäkt.

känner mig på gott humör idag
Citera
Medlem
BTW.

Min tanke är att miggafrii vet mer än polisen tror.
Sätt denna uppmärksamhetskåta brud i ett RIKTIGT förhör.
Jag tror hon pissar på sig av skräck och kan ge polisen mer ledtrådar än vad de anar om AJs beteende dagen efter mordet. Han skulle nog aldrig avslöja vad han gjort för henne, men just vart han verkligen var och ledtrådar runt omkring samtalet hade vart intressanta.

Hon är medlem på varenda forum på hela internet. Miggs, miggafrii..

Blåstare brud är nog rätt svårt att hitta.
Citera
2013-07-24, 15:54
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
OK Jag förstår. Är Velanda för dig då enbart Velanda tätort eller Velanda tätort + Velanda säteri, för något annat område som skall gå under Velanda känner jag inte till, eller???
Jag vet inte hur långt ägorna sträcker sig men utgår från att det är i skogen i markerna i eller omkring Velanda. Tänkt lite på vad som hänt de senaste dagarna och eftersom det var rester man hittat så måste man ju vänta in SKL svar, så fyndet måste ha gjorts i förra veckan.
Citera
2013-07-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Har jag missförstått nånting nu? Hon sade själv i ett inlägg att hon fått dator och telefon genomsökta eller i alla fall beslagtagna för genomgång och hon skrev nåt på bloggen om nåt nummer hon kunde nås på och sen skrev nån här i tråden att hon fått dator osv genomsökta, fast där stämde inte hennes datum med det som inlägget beskrev?

Aktiv kan man ju i och för sig vara genom andras datorer. Loggar in med lösen från nån väns dator.

Ett mord har begåtts och man har pratat med den misstänkte mördaren dagen efter mordet.

Polisen beslagtar ens dator och mobil och du besöker dina WT-vänner för att du bara MÅSTE lägga upp löjliga foton på gangsters i fängelse och kärleksinlägg på en töntig internet sida.

Jojo.. Vi är ju alla olika..
Citera
2013-07-24, 15:56
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Rester av en styckning... men vad kan det bli för rester av en styckning om inte kroppsdelar? Blod?
Benbitar, benmjöl..
Citera
2013-07-24, 15:56
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
BTW.

Min tanke är att miggafrii vet mer än polisen tror.
Sätt denna uppmärksamhetskåta brud i ett RIKTIGT förhör.
Jag tror hon pissar på sig av skräck och kan ge polisen mer ledtrådar än vad de anar om AJs beteende dagen efter mordet. Han skulle nog aldrig avslöja vad han gjort för henne, men just vart han verkligen var och ledtrådar runt omkring samtalet hade vart intressanta.

Hon är medlem på varenda forum på hela internet. Miggs, miggafrii..

Blåstare brud är nog rätt svårt att hitta.

Jag har frågat förut och du kanske nu blir fel person att fråga detta men, det här med skyddande av brottsling - täcker det även in sånt du skriver nu? Om det finns personer runt AJ som absolut anar att nåt inte stämmer, som vet vart han är och andra saker men som inte tipsar polisen och att det de håller tyst om hindrar utredningen, är det skyddande av brottsling då?
Citera
2013-07-24, 15:58
Medlem
Att AJ håller kontakten med Aftonbladet och berättar sin "version" är ett smart sätt att skaffa sig snabba inkomster, när det kanske inte är så lyckat att jobba på campingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in