Citat:
Ursprungligen postat av
Byxan81
När lämna AJ in sig? På Onsdagen? Varför så sent. Det troliga är att AJ kände sig klar denna dag. Och då hade han 3 dagar på sig innan. Här kunde han kört med liket, alternativt haft 2:A färden med liket. Om det mellan förvarades i FH:S frys. Om man inte skall ta den lätta vägen förbi Uddevalla och havet. I närområdet ligger hon inte, av den anledningen att det finns en mängd andra, som är bättre.
Jag är helt säker, ligger hon inom området så ligger hon i Igelsjön eller i Kvarn.... På dessa två ställen har det skett sök utan 100% marginal. Varför söker man om de inte gör det riktigt, då faller min tes, att man alltid skall vara 100& innan man kan söka vidare
DB:s volvo antar jag att du då menar används för att forsla kroppen till förvaringsplats 1 ev. frys), för att ligga där en stund, för att sedan hämtas upp av AJ senare som fortsätter sin relation till kroppen med att åka runt med den några dagar i en annan bil.
Låter ganska riskfyllt.
Men det verkar nu i alla fall som att du inte vet med säkerhet att hon inte finns i Norra Björke. Det var det jag reagerade. Du lät fullständigt säker. Som att du ville få oss att tro att du minsann vet mer om GM:s hantering av IF:s kropp, än någon annan här vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Byxan81
Nämn en sak som skulle kunna vara missänkt så hon ligger där?
Jag utesluter inte mycket. Ännu. Det vanligaste är att kroppar dumpas inom några kilometers radie från BP. Men jag är öppen för annat. Norra Björke är intressant av flera anledningar:
1) AJ har tillbringat mycket tid där och känner till området väl
2) Det ligger nära DB:s hem
3) Det finns intressanta vattendrag i området