2013-07-17, 04:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
När lämna AJ in sig? På Onsdagen? Varför så sent. Det troliga är att AJ kände sig klar denna dag. Och då hade han 3 dagar på sig innan. Här kunde han kört med liket, alternativt haft 2:A färden med liket. Om det mellan förvarades i FH:S frys. Om man inte skall ta den lätta vägen förbi Uddevalla och havet. I närområdet ligger hon inte, av den anledningen att det finns en mängd andra, som är bättre.

Jag är helt säker, ligger hon inom området så ligger hon i Igelsjön eller i Kvarn.... På dessa två ställen har det skett sök utan 100% marginal. Varför söker man om de inte gör det riktigt, då faller min tes, att man alltid skall vara 100& innan man kan söka vidare

DB:s volvo antar jag att du då menar används för att forsla kroppen till förvaringsplats 1 ev. frys), för att ligga där en stund, för att sedan hämtas upp av AJ senare som fortsätter sin relation till kroppen med att åka runt med den några dagar i en annan bil.

Låter ganska riskfyllt.

Men det verkar nu i alla fall som att du inte vet med säkerhet att hon inte finns i Norra Björke. Det var det jag reagerade. Du lät fullständigt säker. Som att du ville få oss att tro att du minsann vet mer om GM:s hantering av IF:s kropp, än någon annan här vet.

Citat:
Nämn en sak som skulle kunna vara missänkt så hon ligger där?

Jag utesluter inte mycket. Ännu. Det vanligaste är att kroppar dumpas inom några kilometers radie från BP. Men jag är öppen för annat. Norra Björke är intressant av flera anledningar:

1) AJ har tillbringat mycket tid där och känner till området väl
2) Det ligger nära DB:s hem
3) Det finns intressanta vattendrag i området
Senast redigerad av Netherworld 2013-07-17 kl. 04:15.
Citera
2013-07-17, 04:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
När AJ var i början av sin karriär så skaffa han bundsförvanter. Någon som vet mer än "läppen" på Hjortmossen, och "på andra sidan kanalen"

http://www.ratsit.se/19660222-Anders_Mikael_Gustafsson_Trollhattan/eu9fGeO0yB1sSMgMGZ_Wi3o4F0oD5Yvw752TLIDsT50

"Läppen"?
Citera
2013-07-17, 04:23
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Aj åkte hem till Jönköping, han skulle starta en semestertripp till Motala-Örebro-Strömstad, detta var säkert föratt skaffa sig alibi. Hans familj har dock stuga i Strömstad, hon ligger inte i frysen där? Om man antar att han inte gjorde denna resa utan bara åkte hem, kan I finnas i ett frys som har med campingen att göra?

Jag skrev en egen teori igår, men då svartades dess ner, för andra gången, förragången fylldes flash av länkar, dennagången att vi skulle leta vid Kabelvägen N-Björke. men där ligger hon inte
Varför inte Karlstad?

EDIT: att förvara en kropp i frys som kan kopplas till en själv verkar inte jättelistigt. Inte när man är (den ende) misstänkte... Tycker du?

Du menar att GM skulle turnerat runt i dagar i sällskap med ett lik? Är det intelligent att exponera sig på det viset under lång tid? Har du låga tankar om hans intellektuella gåvor?
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-17 kl. 04:39.
Citera
2013-07-17, 04:23
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
DB:s volvo antar jag att du då menar används för att forsla kroppen till förvaringsplats 1 ev. frys), för att ligga där en stund, för att sedan hämtas upp av AJ senare som fortsätter sin relation till kroppen med att åka runt med den några dagar i en annan bil.

Låter ganska riskfyllt.

Men det verkar nu i alla fall som att du inte vet med säkerhet att hon inte finns i Norra Björke. Det var det jag reagerade. Du lät fullständigt säker. Som att du ville få oss att tro att du minsann vet mer om GM:s hantering av IF:s kropp, än någon annan här vet.

Jag utesluter inte mycket. Ännu. Det vanligaste är att kroppar dumpas inom några kilometers radie från BP. Men jag är öppen för annat. Norra Björke är intressant av flera anledningar:

1) AJ har tillbringat mycket tid där och känner till området väl
2) Det ligger nära DB:s hem
3) Det finns intressanta vattendrag i området

Vill du ha ett uttalande av mej, hon ligger inte i N-björke! Jag tycker MPS är lite lurigt, de flesta där vil bara ha beröm föratt de är med. Jag skulle kunna fixa större sällskap
Citera
2013-07-17, 04:33
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Vill du ha ett uttalande av mej, hon ligger inte i N-björke! Jag tycker MPS är lite lurigt, de flesta där vil bara ha beröm föratt de är med. Jag skulle kunna fixa större sällskap

Fåfängan är en svag punkt för många av oss..
Citera
2013-07-17, 04:37
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
När lämna AJ in sig? På Onsdagen? Varför så sent. Det troliga är att AJ kände sig klar denna dag. Och då hade han 3 dagar på sig innan. Här kunde han kört med liket, alternativt haft 2:A färden med liket. Om det mellan förvarades i FH:S frys. Om man inte skall ta den lätta vägen förbi Uddevalla och havet. I närområdet ligger hon inte, av den anledningen att det finns en mängd andra, som är bättre.

Han kanske behövde tid att slipa sin story? Hoppades få veta lite om utredningsläget för att veta vad han ska ljuga ihop? Eller kan det vara så enkelt att han fegade? Men när de varit hos mamman kunde han inte spela ovetande längre.
Citera
2013-07-17, 04:40
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Han kanske behövde tid att slipa sin story? Hoppades få veta lite om utredningsläget för att veta vad han ska ljuga ihop? Eller kan det vara så enkelt att han fegade? Men när de varit hos mamman kunde han inte spela ovetande längre.
'
Så du tror mamman ligger bakom allt?
Citera
2013-07-17, 04:44
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
'
Så du tror mamman ligger bakom allt?

Har jag varit så otydlig?

Svårt att fortsätta spela okunnig om att polisen söker en, men det tror jag du förstod. Varför larva sig? Se min EDIT förra sidan.
Citera
2013-07-17, 07:30
Medlem
funderar lite på hur AJ kunde släppas så fort om han är den som såg hon sist ? eller har han någon som ger honom alibi för tidpunkten ? eftersom dom flesta fordon dessa använder inte får framföras körförbud avställt mm skulle jag vilja påstå att ett till fordon är inblandad som är lagligt att framföra . jag hoppas att polisen har en del dolda kort i skjortärmen som sett fordonen
Citera
2013-07-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
funderar lite på hur AJ kunde släppas så fort om han är den som såg hon sist ? eller har han någon som ger honom alibi för tidpunkten ? eftersom dom flesta fordon dessa använder inte får framföras körförbud avställt mm skulle jag vilja påstå att ett till fordon är inblandad som är lagligt att framföra . jag hoppas att polisen har en del dolda kort i skjortärmen som sett fordonen
AJ är såklart GM, anledningen till att han är ute är för att han förr eller senare kommer att försäga sig. AJ har så klart span och han är avlyssnad. Katt och råtta lek.
Citera
2013-07-17, 08:27
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, men om någon man vill kommunicera med messar, då ringer man upp, eller messar till denne att ringa. Man intervjuas väl inte via SMS om man har telefon?
Det passar nog som handen i handsken att bli "intervjuad" via sms för en person med (starkt) kontrollbehov. Då har man full koll på vad som sägs (och hur) och kan upprätthålla en fasad.

Off topic: Personligen så tycker jag att han försökt lite för mycket med sitt uttalande. Tycker det "snubblar" lite när jag läser.
Citera
2013-07-17, 08:29
Medlem
Ny här! Kom precis hem från semester när jag fick till mej dessa tråkiga nyheter. Hoppas att de kan finna Ida, så att föräldrarna kan få ro. Jag har uppgifter ang. AJ som jag vill delge er. Kanske ni vet det mesta men ändå! När han växte upp mobbades han som liten. Var redan då mycket bråkig. Hans mor försvarade honom alltid och gör även nu. Hon skulle vara kapabel till att göra allt för honom. Hans brotts bana börjar i tidig ålder med bl.a. Besöksförbud mot tjejer. Han var med att sparka ned en somalier som höll på att mista livet. Han är nynazist. Han är en psykopat. Psykopat= han är vältalig, manipulativ,saknar empati o är utan samvete. Han anser sig inte sjuk utan mer intelligent än sin omgivning. Han är charmig o trevlig vid första kontakten en mästare på att spela normal. Han vill sätta sig över dej å markera sitt större värde jämfört med dej. Han kan ljuga utan skuldkänslor. Har en grandios uppfattning om sig själv vet vad som är rätt å fel men tycker att han står över de regler o normer. Detta är AJ! Ett citat från hans fb så kanske ni förstår. "Folk vill verkligen inte förstå alltså. Tänk vad mycket lättare det var förr när man dekorerade dem med en stjärna o de visste sin plats 1933. Men tålamod är en dygd o just nu min bästa vän. Ps är ganska längesedan han skrev så. Han har misshandlat många flickor genom åren. Det är inte planerat utan han tappar alltid sin behärskning. Han mycket intellektuell. Jag misstänker till 99,9 % att det må vara han. Tack för att ni lyssnade hoppas kunna bidraga med en hyfsad bild om den ni pratar om. Bra jobbat av er. Tänk om alla kunde hjälpa till å få dit det avskummet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in