Citat:
Ursprungligen postat av
Deadwood
Hej, och tack för svar. Men jag förstår inte ändå hur pengar kan vara ett motiv, då han redan är så rik som han är. Den familjen han tillhör saknar i-n-t-e pengar, så en hemgift borde vara en fluglort för dem. Handlar det om hemgiften (utebliven sådan) måste det vara ngt med hedern kring att betala den, att hon fick böta med livet för att hennes pappa eventuellt inte betalat den (vilket inte är konfirmerade uppgifter). Och även om det handlar om det......är det helt enkelt inte enklare att ställa in bröllopet då, eller skjuta upp det och se till att "hemgiftsskulden" regleras innan man gifter sig? Nej, jag tror inte på hemgiften. Ffa pga att hans familj är så sjukt, snuskigt rik från början, att de inte direkt har behov av pengarna. Tror grunden är en annan, men kan för mitt liv inte hitta relevant motiv.
Han var multimiljonär och gay, hon var en vanlig "svensk" tjej. Hennes motiv för ett giftermål är underordnad, men han hade inget val, han var pressad av familjen att gifta sig. Något han egentligen inte ville då han som sagt var gay. Men att som multirik indier komma ut som gay var absolut ingen väg att gå, då det skulle ses som ett "misslyckande" inom den indiska kulturen. Att som multirik indier inte bli gift över huvud taget, skulle också vara ett "misslyckande". Han behövde gifta sig, simple as that. Hans motiv för mordet var att då kunna leva som "änkling" i resten av sitt liv, och då kunna leva ut sin sexualitet med andra män bakom stängda dörrar. Men utåt sett vara en änkling som sagt, och inte behöva vara en misslyckad multirik indier. Han var pressad att gifta sig helt enkelt, men ville inte, i hans värld behövde han bli av med henne för att kunna leva det liv han själv ville.
Huruvida han kommer dömas i Sydafrika får väl framtiden utvisas, man hoppas ju!