2013-07-24, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Det här är nog något som ligger någon/några dagar bakåt i tiden..
Polisen jobbar i "lönndom"...

Du menar att detta är ett fynd gjort för ett par dagar sedan ?
Citera
2013-07-24, 13:47
Medlem
Tomtemasks avatar
Nu har Realisten skrivit om det: https://www.realisten.se/2013/07/24/andreas-johansson-haktad-for-mord-i-trollhattan/
Citera
2013-07-24, 13:48
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Velandaområdet är ganska stort, och om det stämmer lär han ju inte stått intill en väg och hållt på... Vi får avvakta och se...

Är det samma källa som inbilade dej detta?

"Måste bara kolla om det bara är jag som hört rykten om att AJ:s mamma fick pratas ned från sin balkong efter att ha hotat att hoppa samma kväll som I*a försvann?"
Citera
2013-07-24, 13:48
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tala ur skägget människa! Detta pågår alltså inte just för tillfället? Detta påstås ha hänt för flera dagar sedan?
Jag vet inte mer.. Men det kan ju tänkas att bästa vännerna öppnat sig lite och därför ett beslut om annhållan legat ute sedan i fredags. När ombads MSP att lugna sig med sina sök?
Citera
2013-07-24, 13:51
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81

"Måste bara kolla om det bara är jag som hört rykten om att AJ:s mamma fick pratas ned från sin balkong efter att ha hotat att hoppa samma kväll som I*a försvann?"
Nej. Inte samma källa. Har inte fått denna uppgift bekräftad.
Citera
2013-07-24, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du menar att detta är ett fynd gjort för ett par dagar sedan ?

Citat:
Jag vet inte mer.. Men det kan ju tänkas att bästa vännerna öppnat sig lite och därför ett beslut om annhållan legat ute sedan i fredags. När ombads MSP att lugna sig med sina sök?

Svara på frågan om detta är pågående (rykte eller ej), eller något som har hänt längre tillbaka !!!

Så slipper folk åka i onödan.
Citera
2013-07-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har kikat en hel del. Det är mycket blåbörsmark och sommarstugor, knappast mitt förstaval. Undantagen är Munkebo sopstation, där det finns komposter, samt skroten i Svenäcker.

Jag har tittat runt lite grann med Google och området är som sagt enormt med mycket småvägar och skog. Jag tror personligen inte på att hon är paketerad på något sätt utan bara dumpad ifrån en bil och kanske illa dold under grenar, granris etc.
Det har antagligen haft bråttom och prioriterat ett område med mycket skog med en hel del småvägar för att sedan åka till Hunneberg och bränna bilen.

Det är hur som helst lika svårt att hitta hennes kropp som en nål i en höstack.

Har man hund ska man ut och promenera i skog och mark.
Citera
2013-07-24, 13:54
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Ang Velanda..
Har inte Quarrel placerat ut en "tänkbar fyndplats" i närheten?

Denna tänkte jag på:
https://www.flashback.org/sp44305677
Citera
2013-07-24, 13:55
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Svara på frågan om detta är pågående (rykte eller ej), eller något som har hänt längre tillbaka !!!

Så slipper folk åka i onödan.

Helt dött i velanda (försöker inte skämta)
Citera
2013-07-24, 13:58
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har kikat en hel del. Det är mycket blåbörsmark och sommarstugor, knappast mitt förstaval. Undantagen är Munkebo sopstation, där det finns komposter, samt skroten i Svenäcker.

Jag tror inte att Öresjö är ett förstaval men man vet inte hur dom har tänkt. Det finns många småvägar och platser att dumpa en kropp. Det är stora områden som inte är frekvent besökta.

Polisen skall enligt uppgift sökt med helikopter mot Öresjö i veckan men vet inte vad det gällde. Som ReimerDenYngre skriver så är Svenäcker och Munkebo mer tänkbara platser, dessutom finns det kopplingar mellan dom misstänkta och flera som har tillgång till fd. skoten i Svenäcker.
Citera
2013-07-24, 13:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Helt dött i velanda (försöker inte skämta)
Nu är det kanske inte mitt i centrum hon är hittad, Velanda är stort. Den här platsen har jag markerat efter tips i tråden. http://goo.gl/maps/cGsWj
Citera
2013-07-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81

Den källan kan man direkt avfärda som lögnare. Hans mor bor på bottenplan så det hade varit ganska lustigt att se någon hota med att hoppa från en balkong på bottenplan med kanske runt en meter från toppen av balkongräcket ner till marken.
Senast redigerad av SVKKK 2013-07-24 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in