2013-07-24, 12:08
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
AJ:s fb sida verkar vara borta.

Polisen har den!
Citera
2013-07-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
Förmodligen inte. Öresjö ligger åt motsatt håll och vägen ut dit är ganska bebott.
Sen är det väldigt hög aktivitet i det området på somrarna så om något lik hade varit dumpat där hade det upptäckts.

Jag håller fast vid min teori om ån på Stallbacka industriområde som är perfekt dumpningsplats från BP till Hunneberg där bilen har bränts.

Jag tänkte i första hand på det stora naturområde på vägen mot Öresjön som ett alternativ till att dumpa en kropp på. Just därför att det ligger i motsatt riktning där man fann den utbrända bilen gör detta område intressant, förutsatt att de inblandade herrarna känner till just dessa små vägar.

Jag antar att stora delar av vägen är obelyst och man kan lätt köra obemärkt i skogsområdet.
Om hon finns där, blir det svårt att hitta henne och det vill väl GM?

Kan inte ta lång tid att åka dit från Id@s bostad för att senare bränna bilen på Hunneberg.
AJ behöver inte ens ha deltagit i själva dumpningen, utan han kan ha anlitat de andra herrarna för detta medan han själv åkte på sin Roundtrip i Sverige för att ha ett alibi.

Bara en tanke
Citera
2013-07-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser inte att hans ekonomiska situation tillåter utlandsvistelse.

Då är du korkad. Kostar någon hundralapp att ta sig till Ungern eller Polen där han har nazivänner.
Citera
2013-07-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Man kan inte utesluta något dumpningsställe, med de ledtrådar vi har, enligt min åsikt.
Jag tycker väster om Thn verkar idealiskt, med tanke på att det är AJ gamla hemtrakter. Då blir ju bilbranden ett perfekt "villospår", och samtidigt ser ut som en traditionell bilstöld, nära stöldplatsen.
Och har med lite tur ej setts av vittnen varken vid brottsplats eller dumpningsplats.
Turen är ju ofta en avgörande faktor vid all kriminell verksamhet, icke att förglömma.

Precis vad jag tänkte! Ännu mer perfekt om detta område tillhör AJ's hemtrakter, då bör han känna till området.
Citera
2013-07-24, 12:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Vet någon när hans FB sida stängdes?
Det skrevs i tråden i går kväll, men vet inte om den stängdes precis då.
Citera
2013-07-24, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Man kan inte utesluta något dumpningsställe, med de ledtrådar vi har, enligt min åsikt.
Jag tycker väster om Thn verkar idealiskt, med tanke på att det är AJ gamla hemtrakter. Då blir ju bilbranden ett perfekt "villospår", och samtidigt ser ut som en traditionell bilstöld, nära stöldplatsen.
Och har med lite tur ej setts av vittnen varken vid brottsplats eller dumpningsplats.
Turen är ju ofta en avgörande faktor vid all kriminell verksamhet, icke att förglömma.

Turen har tagit slut, och en enkel resa till häktet är bokad:
Citat:
Besvisningen mot 36-åringen bygger framförallt på att vittnen har hört ljud av bråk inifrån den 23-åriga kvinnans lägenhet innan hon försvann och att mannen ska ha befunnit sig där under den aktuella tiden.
...
– Min uppfattning är att bevisningen är fullt tillräcklig för en häktning, säger åklagare Per-Erik Rinsell till TT.

Bevisningen bygger enligt Thord Haraldsson på "traditionellt utredningarbete", till exempel en mängd förhör.
Citera
2013-07-24, 12:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
jag vart inne och skulle kolla på hans fejja helt plötsligt vart den borta.
Det var visst inatt.
Citera
2013-07-24, 12:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Turen har tagit slut, och en enkel resa till häktet är bokad:
Citat:
För mannen själv är häktningsframställan mot honom en nyhet.
– Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen, säger han när Aftonbladet når honom på onsdagsmorgonen.
Han fortsätter:
– Jag har inte möjlighet att med så kort varsel inställa mig till förhandlingen då jag fick reda på detta nu genom media.
Det är ju toppen, han har själv berättat att han varit där, nu måste han ange vilken tid han lämnade IF. Det duger inte med "jag minns inte".
Citera
2013-07-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är inne på Öresjö området som verkar vara enormt. Mycket skogsområde på vägen som ser ut att vara obelyst nattetid. Skulle de ha dumpat henne i det området kommer det att ta tid innan hon hittas. Vet inte om själva sjön är aktuell, men skogarna längs vägen mot sjön kan vara intressanta att ha i beaktning. Det området bör väl de häktade veta om antar jag.

Se inlägg https://www.flashback.org/sp44402738
Citera
2013-07-24, 12:25
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är ju toppen, han har själv berättat att han varit där, nu måste han ange vilken tid han lämnade IF. Det duger inte med "jag minns inte".

Han kanske dyker upp hos polisen med ett jack i pannan och har tappat minnet fullständigt. Vem är jag?
Citera
2013-07-24, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Japp, och av allt att döma så har polisen koll på detta.

Kan bara hoppas på att AJ var så klantig att inte städa så att blodmängden blir fastställd och avgörande. Då spelar kroppen inte en avgörande roll längre.

Hursomhelst så lär han sitta till åtal väcks, och rättvisan har en stor delseger idag.
Är det något som sårar en psykopat, är det att bli tillrättavisad. Egot är för stort för att hantera detta, så häktet kommer kännas trångt i många bemärkelser.
Citera
2013-07-24, 12:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Han kanske dyker upp hos polisen med ett jack i pannan och har tappat minnet fullständigt. Vem är jag?
Isf har nog Cl*ff hittat honom innan polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in