2013-07-24, 11:52
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Man kan alltid hoppas på att AJ gör ett sista försök att radera spår till honom, men jag tror nog polisen vet och bedriver en liten katt- och råtta-lek i detta nu. Ser du något mystiskt AJ? Bakom dig?

Eller rentav framför....en "välkomnande" famn.
Citera
2013-07-24, 11:54
Medlem
Heffis avatar
Vet någon när hans FB sida stängdes?
Citera
2013-07-24, 11:55
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Kan någon väl insatt i tråden skriva ut större delen av AJs namn. Insåg först här http://www.jnytt.se/ var han kommer ifrån.
Finns i sammanfattningen i första inlägget.
Citera
2013-07-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Någon i tråden som känner till Öresjö-området som ligger till väster om Trollhättan? Vet inte om man undersökt något i det området. Kan det vara av intresse?

Förtydligande: Kan Id@s kropp ha dumpats i det området?

Förmodligen inte. Öresjö ligger åt motsatt håll och vägen ut dit är ganska bebott.
Sen är det väldigt hög aktivitet i det området på somrarna så om något lik hade varit dumpat där hade det upptäckts.

Jag håller fast vid min teori om ån på Stallbacka industriområde som är perfekt dumpningsplats från BP till Hunneberg där bilen har bränts.
Citera
2013-07-24, 11:57
Medlem
lilltoes avatar
Jag undrar hur DB:s och FH:s lojalitet kommer att stå sig när de får tillgång till denna tråd igen, indragna i ett mord de inte begått och en GM som obekymrat har tagit sig semester. Luften brukar väl gå ur vänner vid sådana här tragiska och fruktansvärda händelser? Speciellt när man själv satt dit nästan oskyldiga till skyldiga i brott man själv begått.

Är det någon som har tillgång till AJ:s vänlista på fb?
De med pondus borde avslutat vänskapen vid det här laget, eller hur?
Citera
2013-07-24, 12:00
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Kan någon väl insatt i tråden skriva ut större delen av AJs namn. Insåg först här http://www.jnytt.se/ var han kommer ifrån.

Han är invandrad till Jkpg sedan några år.
Citera
2013-07-24, 12:01
Medlem
Jag är inne på Öresjö området som verkar vara enormt. Mycket skogsområde på vägen som ser ut att vara obelyst nattetid. Skulle de ha dumpat henne i det området kommer det att ta tid innan hon hittas. Vet inte om själva sjön är aktuell, men skogarna längs vägen mot sjön kan vara intressanta att ha i beaktning. Det området bör väl de häktade veta om antar jag.
Citera
2013-07-24, 12:02
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Första inlägget i tråden som jag har följt slaviskt.

Reimer den yngre gör ett bra jobb. Men häng inte upp dig på spårvidder på däck. Spårvidden på en Amazon är ju med originaldäck. Däck på 60-talet var smalare än vad dom är idag. Slänger man på 205 så ändras ju spårbilden markant.

Bara ett inlägg i däckdebatten.
Nej, den ändras inte så länge däcket ligger på orginalfälg... Eftersom däcket sväller åt båda håll..
Citera
2013-07-24, 12:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Någon i tråden som känner till Öresjö-området som ligger till väster om Trollhättan? Vet inte om man undersökt något i det området. Kan det vara av intresse?

Förtydligande: Kan Id@s kropp ha dumpats i det området?
Man kan inte utesluta något dumpningsställe, med de ledtrådar vi har, enligt min åsikt.
Jag tycker väster om Thn verkar idealiskt, med tanke på att det är AJ gamla hemtrakter. Då blir ju bilbranden ett perfekt "villospår", och samtidigt ser ut som en traditionell bilstöld, nära stöldplatsen.
Och har med lite tur ej setts av vittnen varken vid brottsplats eller dumpningsplats.
Turen är ju ofta en avgörande faktor vid all kriminell verksamhet, icke att förglömma.
Citera
2013-07-24, 12:06
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag undrar hur DB:s och FH:s lojalitet kommer att stå sig när de får tillgång till denna tråd igen, indragna i ett mord de inte begått och en GM som obekymrat har tagit sig semester. Luften brukar väl gå ur vänner vid sådana här tragiska och fruktansvärda händelser? Speciellt när man själv satt dit nästan oskyldiga till skyldiga i brott man själv begått.

Är det någon som har tillgång till AJ:s vänlista på fb?
De med pondus borde avslutat vänskapen vid det här laget, eller hur?

AJ:s fb sida verkar vara borta.
Citera
2013-07-24, 12:06
Medlem
Citat:
Han kommer nog inte från Jönköping men "tjänstgjorde" tydligen på denna campingplats

http://www.campingkartan.se/051491/J%C3%B6nk%C3%B6ping_SweCamp_Rosenlund
Citera
2013-07-24, 12:07
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Nej, den ändras inte så länge däcket ligger på orginalfälg... Eftersom däcket sväller åt båda håll..

Jag har inte hängt med i bredd-debatten, men mäter man inte från mitten i däckavtrycket? Det ska stämma oavsett fälg och däck. Men det kanske var för enkel matematik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in