2013-07-24, 09:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är kanske AJ som kontaktat AB?

Tvåa på bollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan ha varit AJ som ringde AB.

Ja såklart ni har rätt! Det är jag som inte är riktigt vaken än och fortfarande rusig av den goda nyheten.
Citera
2013-07-24, 09:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är kanske AJ som kontaktat AB?

Tvåa på bollen.

Av vad som framgår av artikeln är det Aftonbladet som kontaktat honom:

Citat:
– Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen, säger han när Aftonbladet når honom på onsdagsmorgonen.

Vilket dessutom är det mest logiska - varför skulle han ringa Aftonbladet om han hävdar att han inte ens visste om att han är kallad till häktning:

Citat:
För mannen själv är häktningsframställan mot honom en nyhet.
– Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen, säger han när Aftonbladet når honom på onsdagsmorgonen.
Han fortsätter:
– Jag har inte möjlighet att med så kort varsel inställa mig till förhandlingen då jag fick reda på detta nu genom media.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Citera
2013-07-24, 09:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Varför vänta så länge med att uppge vad han sett?

Japp, grejen är att PerZerk läst här i tråden om en mörkgrön S40. Plötsligt drar han sig till minnes en bil han sett mer än två veckor tidigare och vet vilken natt det var.

Det hamnar ruskigt nära att någon granne tas in av polisen, polisen visar foto på bilen och frågar "Kan du ha sett en sådan bil?"... Det är ledande fråga och har lågt bevisvärde.
Citera
2013-07-24, 09:35
Medlem
MostyBlaejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag undrar varför AJ begärs häktad i sin frånvaro? Skillnaden mellan anhållande och häktning i frånvaro är att efter häktning kan han efterlysas internationellt. Tror polisen att han är utomlands?

Vore nästan märkligt om han inte flytt utomlands med tanke på hans situation.
Citera
2013-07-24, 09:36
Medlem
Vad har F.H för koppling till modet? Är han häktad och i så fall för vad?
Citera
2013-07-24, 09:36
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Tommy Nilsson säger att han inte vet var 36-åringen befinner sig.
– Nej, han vilar väl upp sig. Genom media har han mer eller mindre utpekats som gärningsman av utredare och åklagare och det bedrivs hatkampanjer på nätet mot honom. Jag hade inte heller gått omkring öppet hemma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Hatkampanj är väl lite väl magstarkt. Det som har skrivits om AJ är ju rent fakta. En kvinnomisshandlande tjuv med nazikopplingar, flera domar och ansökningar om besöksförbud. Att han ser rent fördärvlig ut hör ju igentligen inte till saken. Men hans leverne och åsikter går ju inte direkt att mörka i ett sånt här fall.

Att han gillar att nakenbada med killpolaren är ju också en grej som han inte kan rå för. Alla har rätt till sin läggning.
Citera
2013-07-24, 09:37
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Men, skillnaden mellan den utvändiga och invändiga spårvidden är väl större än 15 cm?
Det finns mera flera parametrar än spårvidden när man analyserar vilken bil det skulle kunna vara.
Du måste ta reda vilken typ av däck som lämnat spåret, om bilen är fram eller bakhjulsdriven.
Sånt kan man inte stappla runt och få fram med kompostpinne och sin fotlängd.

Bara stoppa om pipan och ta nya tag Sherlock.

Nej, det är inte utvändig och invändig spårvidd som man mäter. Spårvidden mäts från utsidan ena däcket och insidan andra däcket. Det finns bra förklaringar om det på nätet. Men jag missuppfattade det hela. Alltså är felet på min mätning exakt en däcksbredd och inte två.

EDIT: du har allstå fel när du talar om invändig spårvidd. Det är lika fel som att mäta utvändig språvidd som jag gjorde. Korrekt metod är ena däcket utvändigt och andra invändigt.
Citera
2013-07-24, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamig
Vad har F.H för koppling till modet? Är han häktad och i så fall för vad?
Det finns en länk till sammanfattning i trådstarten.
Citera
2013-07-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Åh vilken underbar morgon det är och solen skiner!

Edit: Hoppas det var de 2 pajjsarna som insåg att de skulle få tillbringa sommaren i häktet medan AJ själv skulle vara fri - jag hoppas så att de öppnat sina käftar.

Det kan mycket väl vara så att dom till slut blev tillräckligt möra och började babbla.
Citera
2013-07-24, 09:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Av vad som framgår av artikeln är det Aftonbladet som kontaktat honom:

Vilket dessutom är det mest logiska - varför skulle han ringa Aftonbladet om han hävdar att han inte ens visste om att han är kallad till häktning:

Hmmm ja då blev ju advokatens uttalande märkligt igen.

Inte nog med att advokaten inte kan nå honom, han kommer dessutom inte ihåg när de pratade sist. Alzheimers light?
Citera
2013-07-24, 09:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lite udda att advokaten inte kan ta kontakt med honom tycker jag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Det normala är ju faktiskt att man låter sin advokat veta var man befinner sig så att denne kan uppdatera läget - alternativt ger advokat någon annan kontaktmöjlighet.

Att han inte skulle ha vetat om häktningsframställan finner jag lite otroligt. Advokaten bör ha försökt förmedla den genom "kända" kontakter såsom föräldrar om han inte kommer i kontakt med sin klient direkt.

Det ligger ju i klientens intresse att faktiskt närvara och få en möjlighet att bemöta det som läggs fram samt bestrida själva häktningen..

Personligen tror jag tystnaden beror på att han endera försöker sjappa/har sjappat alternativt att han valt att inte närvara utan inväntar utslaget någonstans för att sedan bestämma sig.

Edit:

Självklart har advokaten varit informerad om själva häktningsframställan - udda att Aftonbladet kan få kontakt men inte advokaten..
Ja, det är ju uppenbart att advokaten är en oseriös lögnhals, och det kommer nog att ligga honom i fatet i rättssalen.
Citera
2013-07-24, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hmmm ja då blev ju advokatens uttalande märkligt igen.

Inte nog med att advokaten inte kan nå honom, han kommer dessutom inte ihåg när de pratade sist. Alzheimers light?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, det är ju uppenbart att advokaten är en oseriös lögnhals, och det kommer nog att ligga honom i fatet i rättssalen.

Misstänkta mördare och deras advokater har en synnerligen skärpt förmåga, att missuppfatta och att glömma. Det kommer FUP och rättegång att visa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in