2013-07-24, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lite udda att advokaten inte kan ta kontakt med honom tycker jag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Det normala är ju faktiskt att man låter sin advokat veta var man befinner sig så att denne kan uppdatera läget - alternativt ger advokat någon annan kontaktmöjlighet.

Att han inte skulle ha vetat om häktningsframställan finner jag lite otroligt. Advokaten bör ha försökt förmedla den genom "kända" kontakter såsom föräldrar om han inte kommer i kontakt med sin klient direkt.

Det ligger ju i klientens intresse att faktiskt närvara och få en möjlighet att bemöta det som läggs fram samt bestrida själva häktningen..

Personligen tror jag tystnaden beror på att han endera försöker sjappa/har sjappat alternativt att han valt att inte närvara utan inväntar utslaget någonstans för att sedan bestämma sig.

Edit:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab

Självklart har advokaten varit informerad om själva häktningsframställan - udda att Aftonbladet kan få kontakt men inte advokaten..

Att psykopater manipulerar både advokater och media till sin egna fördel är inget nytt.
AJ är expert på det, som har levt i frihet på lånad tid, klarat sig mycket lindrigt undan ett antal svåra kvinnomisshandelsfall.
Citat:
"The time has come, to pay your share, to pay your rent and give it back"
Citera
2013-07-24, 09:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Quarrel har tagit fram listan på bilar som kan vara aktuella att kontrollera om man nu inte i första hand misstänker en bayersk scoutkår:

https://anonfiles.com/file/bfa85e3f07f123021b18fa117bf027a1

Jag gissar att det finns två amazoner med på listan. Var finns dessa. Kan någon av dem ha fått en längsgående reva vid passage av stenbumling på väg till utmärkt dumpingställe i AJ:s domäner med en kompost.
Citera
2013-07-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Haraldsson var ju så glad över ett vittnesmål i onsdags eller var det torsdags, en "iakttagelse". Jag kan inte tro annat än att det är PerZerks ord om att han sett en mörkgrön S40 på Margaretavägen vid 1,2 tiden på mordnatten. Den kom på onsdag men polisen kanske fick tag i PerZerk först på torsdag.

Varför vänta så länge med att uppge vad han sett?
Citera
2013-07-24, 09:24
Medlem
Kan det bli en M*ts *lm i repris? Man hittar honom beredvid en utbränd kropp och han säger att 4 kineser kidnappade, drogade honom och han vaknade vid kroppen senare?
Citera
2013-07-24, 09:24
Medlem
Quarrels avatar
Jag undrar varför AJ begärs häktad i sin frånvaro? Skillnaden mellan anhållande och häktning i frånvaro är att efter häktning kan han efterlysas internationellt. Tror polisen att han är utomlands?
Citera
2013-07-24, 09:25
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, jag frågade här på forumet hur man mätte spårvidd. Senare diskuterade jag spår på Herrestadsfjället och sade då åt personen att mäta mellan hjulens utsida. Jag blev då korrigerad och fick veta att så mäts inte spårvidd. Alltså var mitt mått på 145 cm en korrekt mätning men med fel mätmetod. Det kan bevisligen inte röra sig om en S40. Men dra bort en däcksbredd och du hamnar på cirka 130 cm och det är en Amazon.

Det är ett spaningsuppslag som lätt går att punktera om Amazonen t.ex. är skrotad.

Men, skillnaden mellan den utvändiga och invändiga spårvidden är väl större än 15 cm?
Det finns mera flera parametrar än spårvidden när man analyserar vilken bil det skulle kunna vara.
Du måste ta reda vilken typ av däck som lämnat spåret, om bilen är fram eller bakhjulsdriven.
Sånt kan man inte stappla runt och få fram med kompostpinne och sin fotlängd.

Bara stoppa om pipan och ta nya tag Sherlock.
Citera
2013-07-24, 09:25
Medlem
Cocinellas avatar
Men vilken konstig advokat, på frågan om när han hade kontakt senast med sin klient så vet han inte. Sen säger advokaten att han inte har möjlighet att kontakta AJ utan att AJ brukar kontakta honom. Öh???

Tydligen är det inga problem för AB att ringa AJ i alla fall.

Är det nåt fel på den advokaten eller är det nån sorts teknik han kör med?

Citera
2013-07-24, 09:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men vilken konstig advokat, på frågan om när han hade kontakt senast med sin klient så vet han inte. Sen säger advokaten att han inte har möjlighet att kontakta AJ utan att AJ brukar kontakta honom. Öh???

Det kan ha varit AJ som ringde AB.
Citera
2013-07-24, 09:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Det är kanske AJ som kontaktat AB?

Tvåa på bollen.
Citera
2013-07-24, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Men Aftonbladet har pratat med mannen:

– Jag kommer självklart att kontakta polisen om åklagaren får igenom sin häktning. Det ligger lika mycket i mitt intresse att bli rentvådd dessa hemska anklagelser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab

AJ:
Jag skulle inte oroa mig. Kan Aftonhoran få tag på dig kan Polisen, så det tar inte mer än 2h så är du inhyst i din cell. Dags att packa, glöm inte tandborsten !!
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-24 kl. 09:38.
Citera
2013-07-24, 09:30
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Någon som vet varför Haraldsson inte va med från början? Han brukar ju annars alltid va med i grövre brott runt om i regionen?

Sen är jag lite nyfiken på tidningsbudet, vem säger att tidningsbudet kom så tidigt? Vad jag läst mig till så va de EN person som skulle ha tidning den söndagen. Vem säger att han inte bodde på ett annat våningsplan än I*a, och att han då tog hissen?
Jag blir tokig!
Har du läst övht? Ingen har påstått att prenumeranten bodde på samma plan som IF, och ja, budet åkte hiss.

Och glöm tidningsbudets arbetstider, AJ är anhållen i sin frånvaro, häktningsförhandling kl 09:00 och budets vittnesmål kommer antagligen att helt sakna betydelse för utredningen.
Citera
2013-07-24, 09:31
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MPS har väl ingenting de checkar ju av med polisen så att de går in efter polisen sökt av ett område.
Sedan rapporterar de till polisen om sina ev. fynd, som sedan avgör värdet på dessa.

Du måste ha förväxlat det med vissa på FB som skickar grupper hejvilt i områden som de tycker är intressanta.

Ja fast frågeställningen är om det är MPS i det här fallet som väljer att söka där de söker idag, eller om det är på anmodan/förfrågan av polisen. Ibland kan det ju vara så att polisen inte vet och MPS får fria händer att själva prova områden. Då söker de lite i blindo, utifrån egna tips/tankar/idéer. Ett annat scenario är att något av fynden vid förra söket verkligen var så pass intressant att polisen vill att MPS ska göra ytterligare sök i denna region.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in