2013-07-24, 09:09
Bannlyst
Men Aftonbladet har pratat med mannen:

– Jag kommer självklart att kontakta polisen om åklagaren får igenom sin häktning. Det ligger lika mycket i mitt intresse att bli rentvådd dessa hemska anklagelser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Citera
2013-07-24, 09:09
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har googlat mig fram till att spårvidden på en Amazon är 1315mm. Men det är ingen uppgift jag är säker på. Spåren ned till komposten är 145 cm från däckens ytterkant. När jag mätte andra gången mätte jag med en pinne jag tänkt känna i komposten med. Den pinnen plus min fot mätte jag med och fick det vid mätning mot tumstock till cirka 130 cm.

"krympte" spårvidden till 130 cm efter att du googlat?
Citera
2013-07-24, 09:10
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
precitionsinstrument!

Ja, men vad gör man när man inte har tumstock. 145 cm mätt med tumstock minus ett däck för brett vid mätningen ger också det cirka 130 cm. Lägg därtill lite osäkerhet vid själva mätningen (man bör väl lägga två plankor så att man bättre fångar linjen och mäta mellan plankorna) så får det måttet vara good enough. Det finns hur som helst inget bevis i en spårvidd. Det kan bara vara en indikation, och att någon tagit sig in tilll komposten genom att köra i terrängen är uppenbart. Polisens egna fordon lämnade spår som ännu syns vid brandplatsen så omöjligt är det inte. Vi har haft sträng torka här i flera veckor så naturen reparerar sig dåligt. Sista regnet föll strax före mordet, om jag inte minns fel.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
I dag begärs den 36-årige man som är huvudmisstänkt i fallet med den försvunna kvinnan i Trollhättan häktad på nytt, uppger TTELA.

http://www.expressen.se/gt/nu-begars-36-aringen-haktad-pa-nytt/

Hoppas sanningen kommer fram nu.
Citera
Bannlyst
Godmorgon, och vilken underbar dag för rättvisan !

Citat:
– Jag kommer självklart kontakta polisen om åklagaren får igenom sin häktning.
AJ; inte skall golarepolare behöva sitta ensamma i häktet och vara ledsna, du är varmt välkommen in.

Som sagt karma funkar i de flesta lägen, nu när DB/PH blev omhäktade så kanske det inte känns så roligt längre, lägg därtill att SKLs svar kanske är tillbaka, så har munlädret nog lossnat tillräckligt för att AJ skall få göra sällskap.

Citat:
– Min uppfattning är att bevisningen är fullt tillräcklig för en häktning, säger åklagare Per-Erik Rinsell
Åklagare som är fulla av självförtroende trots att kroppen inte är upphittad finns det nog inte gott om efter fallet M*rina och M*ts *lm, så nu kommer stora skälvan över nazzepacket, uppbackat av massiva tips och sökinsatser + inre & yttre Flashbackspaning. Bra jobbat !!

Bara att självrannsaka och göra det bästa av situationen. Skydda en idiot eller minimera den egna skadan ? Valet är DB/PHs. För AJ lär förneka hela vägen till livstidstraffet i fängelset.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-24 kl. 09:13.
Citera
2013-07-24, 09:12
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
"krympte" spårvidden till 130 cm efter att du googlat?

Nej, jag frågade här på forumet hur man mätte spårvidd. Senare diskuterade jag spår på Herrestadsfjället och sade då åt personen att mäta mellan hjulens utsida. Jag blev då korrigerad och fick veta att så mäts inte spårvidd. Alltså var mitt mått på 145 cm en korrekt mätning men med fel mätmetod. Det kan bevisligen inte röra sig om en S40. Men dra bort en däcksbredd och du hamnar på cirka 130 cm och det är en Amazon.

Det är ett spaningsuppslag som lätt går att punktera om Amazonen t.ex. är skrotad.
Citera
2013-07-24, 09:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Tommy Nilsson säger att han inte vet var 36-åringen befinner sig.
– Nej, han vilar väl upp sig. Genom media har han mer eller mindre utpekats som gärningsman av utredare och åklagare och det bedrivs hatkampanjer på nätet mot honom. Jag hade inte heller gått omkring öppet hemma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Lite udda att advokaten inte kan ta kontakt med honom tycker jag:

Citat:
Tommy Nilsson har inte varit i kontakt med sin klient sedan häktningsframställan lämnades in i går eftermiddag.
– Vi har kontinuerlig kontakt, men när det var senast vet jag inte. Han ringer mig. Jag har ingen möjlighet att kontakta honom. Vad jag vet så vet han inte om det här, säger Tommy Nilsson
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Det normala är ju faktiskt att man låter sin advokat veta var man befinner sig så att denne kan uppdatera läget - alternativt ger advokat någon annan kontaktmöjlighet.

Att han inte skulle ha vetat om häktningsframställan finner jag lite otroligt. Advokaten bör ha försökt förmedla den genom "kända" kontakter såsom föräldrar om han inte kommer i kontakt med sin klient direkt.

Det ligger ju i klientens intresse att faktiskt närvara och få en möjlighet att bemöta det som läggs fram samt bestrida själva häktningen..

Personligen tror jag tystnaden beror på att han endera försöker sjappa/har sjappat alternativt att han valt att inte närvara utan inväntar utslaget någonstans för att sedan bestämma sig.

Edit:
Citat:
Enligt 36-åringen har varken han eller hans försvarare varit i kontakt med polisen sedan han släpptes på fri fot.
Men han kan komma att lämna över sig frivilligt.

Självklart har advokaten varit informerad om själva häktningsframställan - udda att Aftonbladet kan få kontakt men inte advokaten..
Senast redigerad av micro113 2013-07-24 kl. 09:16.
Citera
2013-07-24, 09:13
Medlem
panzertaxs avatar
Jag undrar hur mycket kontakt polis och MPS har.
MPS avvaktade ju sitt sök för att polisen skulle få analysera vissa saker, men undrar hur mycket de samarbetar när de drar igång söket igen idag. Är det så att polisen har något som stärker tron om platsen kring Norra Björke med omnejd? Eller är det MPS som själva bedömer att de vill söka klart där helt ovetande om vilka områden som intresserar polisen?
Citera
2013-07-24, 09:16
Medlem
Cocinellas avatar
Åh vilken underbar morgon det är och solen skiner!

Citat:
– Jag ställer mig undrande till detta, jag visste inte ens att jag var anhållen, säger han när Aftonbladet når honom på onsdagsmorgonen.

Han fortsätter:

– Jag har inte möjlighet att med så kort varsel inställa mig till förhandlingen då jag fick reda på detta nu genom media.

Enligt 36-åringen har varken han eller hans försvarare varit i kontakt med polisen sedan han släpptes på fri fot.

Men han kan komma att lämna över sig frivilligt.

– Jag kommer självklart att kontakta polisen om åklagaren får igenom sin häktning. Det ligger lika mycket i mitt intresse att bli rentvådd dessa hemska anklagelser.

Edit: Hoppas det var de 2 pajjsarna som insåg att de skulle få tillbringa sommaren i häktet medan AJ själv skulle vara fri - jag hoppas så att de öppnat sina käftar.
Senast redigerad av Cocinella 2013-07-24 kl. 09:19.
Citera
2013-07-24, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
MPS avvaktade ju sitt sök för att polisen skulle få analysera vissa saker, men undrar hur mycket de samarbetar när de drar igång söket igen idag. Är det så att polisen har något som stärker tron om platsen kring Norra Björke med omnejd? Eller är det MPS som själva bedömer att de vill söka klart där helt ovetande om vilka områden som intresserar polisen?

Jag är helt övertygad om att de har en omfattande kommunikation som gynnar båda parter.

En mordutredning kräver effektivitet, sök utan spår är den mest arbetsintensiva delen.
Därav existerar MPS.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-24 kl. 09:22.
Citera
2013-07-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Du vet om att A.J bor i Jönköping va?

Ja, det skulle inte förvåna alls om det är Jönköpingspolisen som utreder brottet i Trollhättan med den okunnighet dom uppvisar.
Citera
2013-07-24, 09:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

MPS har väl ingenting de checkar ju av med polisen så att de går in efter polisen sökt av ett område.
Sedan rapporterar de till polisen om sina ev. fynd, som sedan avgör värdet på dessa.

Du måste ha förväxlat det med vissa på FB som skickar grupper hejvilt i områden som de tycker är intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in