2013-07-24, 01:41
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men då fattar jag inte? Så jäkla adrenalinstressigt, lämna så fullständigt nerblodad brottsplats - till att kanske ha planerat det perfekta gömmandet?

Ja jag vet inte... Känner mig kluven. Jag vill hålla mig till teorin om ett hafsjobb men sen tittar jag på DB's facebook och ser att han bytt profilbild 3/7 och undrar om de är totalt iskalla eller säkra på att inte åka dit.. Vart tusan ska man leta för att hitta id@?! I en film är mördaren oftast metodisk och iskall och handlar systematiskt.. I verkligheten kan jag inte tänka nåt annat än att det blir panikartat och rörigt.. Sen lite alkohol uppe på det..
Citera
2013-07-24, 01:42
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om vi ska tro på de som passerat i trapphuset så var det nog mängden blod inte ens jämförbar med vad som fanns i lght. Det första polisuttalandet löd ungefär så här, - så mycket blod att ingen har kunnat överlevt.

Att sen en person har gjort uttalandet om det myckna blodet i hissen tror jag man får ta med en nypa salt. Den personen har en bekant i IFs hus, men personen som åkte i hissen bor i samma trapphus som IF.

Mängden blod som syns med blotta ögat, blir kanske subjektivt bedömd utifrån om personen som ser det relaterar till nåt hos sig själv? Mycket för en person kan vara inte så mycket för en annan.
Citera
2013-07-24, 01:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Ja jag vet inte... Känner mig kluven. Jag vill hålla mig till teorin om ett hafsjobb men sen tittar jag på DB's facebook och ser att han bytt profilbild 3/7 och undrar om de är totalt iskalla eller säkra på att inte åka dit.. Vart tusan ska man leta för att hitta id@?! I en film är mördaren oftast metodisk och iskall och handlar systematiskt.. I verkligheten kan jag inte tänka nåt annat än att det blir panikartat och rörigt.. Sen lite alkohol uppe på det..

Ja, jag håller med dig och även det med film, jag ser nog för mycket på CSI och andra och har många gånger i denna tråden önskat att det kunde komma en Gunvald Larsson på besök hos en just nu säkert så skygg herre....
Citera
2013-07-24, 01:51
Medlem
spharxs avatar
Har inte riktigt hängt med i diskussionen det senaste, varför har MP börjat leta i Norra Björke?
Citera
2013-07-24, 01:52
Medlem
purplegirl78s avatar
Men nu frågar jag igen, jag vet att jag har läst nånstans i tråden om den 180 cm långa killen med tatueringar på armarna som sågs gå/springa från id@.. Den migga*ri ville få oss att tro att det va PT.. Va hände med den iakttagelsen? Är det avfärdat?
Citera
2013-07-24, 01:56
Medlem
bokfodrals avatar
Hur brett sträcker sig begreppet "skyddande av brottsling"?

Två stycken är ju häktade för det nu men gäller det även t ex andra i GM:s omgivning som anar nånting men inget säger till polisen, om de håller tyst t ex av rädsla? Om de som umgåtts och umgås med AJ är vana vid ett visst fb--beteende och statusar, plötsligt märker nåt annorlunda, nåt som inte stämmer, lägger ihop 2 + 2 men inget säger?
Inlägget om hans roadtrip säger TB nåt om att slippa regn, en annan frågar om AJ är vilse.
Om man vet nåt men inget säger, är det också skyddande av brottsling?
Citera
2013-07-24, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Olika nycklar. Lägenhetsdörrar har oftast två lås, ett lås låses med standardnyckel som också passar porlåset, det andra låset låses med tillhållarnyckel. Han låste tillhållarlåset och hade ingen nyckel till porten.
Eller: dörren till lägenheten var olåst och GM ville inte ta i nycklarna.

Men oavsett, kroppen kan ha gömts provisoriskt denna natt. Som någon skrev, vem vågar gräva en grav med ett lik i bagageluckan? Och då passar Grants tips till polisen in ganska bra. Och då kan kroppen efteråt ha gömts längre bort från Thn.
Citera
2013-07-24, 02:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Men nu frågar jag igen, jag vet att jag har läst nånstans i tråden om den 180 cm långa killen med tatueringar på armarna som sågs gå/springa från id@.. Den migga*ri ville få oss att tro att det va PT.. Va hände med den iakttagelsen? Är det avfärdat?

Osäker men tror att det är nånstans precis i början av tråden, då när alla inlägg om alla tillslag skrevs så flitigt om.
Citera
2013-07-24, 02:03
Medlem
Citat:

Ja "kluven" var väl en rätt bra beskrivning av känsloläget? Jag tror nog ändå man måste försöka tänka "enkelt" utan att man för den skull helt bortser ifrån alternativa scenarion! För att hitta BO så måste man ju börja leta ifrån utgångspunkten, dvs brottsplatsen! Inte tusan kör man omkring längre än nödvändigt med en avställd bil och ett lik i bagagen?

Skåpbilsteorin kan man ju ha i bakhuvudet så länge men man behöver ju inte börja nysta i den tråden först, det är ju bättre att man nystar i trådar närmare brottsplatsen tror jag i alla fall!
Citera
2013-07-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Det var ju inte förrän på söndag eftermiddag! Så den observationen behöver inte ha något med detta att göra även om det var ett märkligt sammanträffande!

Men det som gör den händelsen märkligare är att det inte bara var en mörkgrön S40 som observerades utan även att den personen som satt på passagerarplatsen i skåpbilen hade väl synliga tatueringar på åtminstone höger arm och förmodligen även på halsen!
Var det du eller en bekant som var vittnet?
Citera
2013-07-24, 02:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja "kluven" var väl en rätt bra beskrivning av känsloläget? Jag tror nog ändå man måste försöka tänka "enkelt" utan att man för den skull helt bortser ifrån alternativa scenarion! För att hitta BO så måste man ju börja leta ifrån utgångspunkten, dvs brottsplatsen! Inte tusan kör man omkring längre än nödvändigt med en avställd bil och ett lik i bagagen?

Skåpbilsteorin kan man ju ha i bakhuvudet så länge men man behöver ju inte börja nysta i den tråden först, det är ju bättre att man nystar i trådar närmare brottsplatsen tror jag i alla fall!

Fast blir du uppringd igen av polisen så finns det nog nån intressant substans i ditt tips för de har ju alla fakta, bevis, ledtrådar, förhör, vittnen osv så det du tipsade kan ju göra att de väljer att kolla där men vi andra och lokalbor kan förhålla oss till närmare brottsplatsen och nära omgivningen.

Fan att man bor så långt bort
Citera
2013-07-24, 02:11
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Mängden blod som syns med blotta ögat, blir kanske subjektivt bedömd utifrån om personen som ser det relaterar till nåt hos sig själv? Mycket för en person kan vara inte så mycket för en annan.
Jo men när en polis tycker det är mycket blod så är det nog mycket.

Vad gäller platsen där Id*s finns så tänker jag så här. Har hon bara dumpats så kanske vatten är det bästa. Är det lite djup på vattnet så är det också svalare så då kanske kroppen kan vittna om vad hon utsattes för.

Ligger hon ovan mark så finns nog inga spår kvar annat än om hon skadats så det lämnat märken i skelettet. Tänker om hon släppts nerför en otillgänglig brant med t ex granskog med tätt grenverk ända ner till backen. Ligger hon lite undanskymd så törs inte fåglarna dit på samma sätt. De vill ha bra flyktvägar där de har uppsikt över eventuella fiender. Räv och grävling däremot törs sig fram. Tysta djur som inte avslöjas av människor lika lätt

En brunn är också svalare och kan bevara en kropp över längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in