2013-07-24, 01:08
Medlem
silbersky007s avatar
Finns han kvar på happypancake
Citera
2013-07-24, 01:10
Medlem
purplegirl78s avatar
Axamo.. Jönköpings skog.. Anlagd brand 4.00 i fredags.. Medan alla lägger tid på att kolla brunnen bil och leta i skogarna i Trollhättan så hann det röjas i Jkpg.. db och FH kanske inte fick vidare information om vart aj skulle åka så de kommer aldrig kunna berätta vart id@ är.... Det är ju en teori..
Citera
2013-07-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
En liten detalj bah :-/

Ska man tillskriva mattan i dörren att han var skärrad?
Jag tänker på att dörren till lägenheten lämnades låst och den ska enligt uppgifter i tråden bara kunna låsas med nyckel.
Nyckel = varför dörrmatta?

Hörs säkert en del när dörren går igen. Ju färre ggr desto bättre.
Citera
2013-07-24, 01:11
Medlem
Chrillothekids avatar
Vittnen och kanske dagens hysteriska instagram/facebook användande, borde väl kunna ge polisen en bra bild av vilka kläder AJ(även db och fh) haft på sig under kvällen. Hur förklarar han att dom saknas om dom nu gör det. På 3 dagar hinner dom ju tvättas iofs men får man bort blod så lätt? Vill minnas att det finns vägar precis intill älven/värnens inlopp till Th. Finns det mycke kameror runt vägarna/broarna/kraftstationerna?
Citera
2013-07-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Axamo.. Jönköpings skog.. Anlagd brand 4.00 i fredags.. Medan alla lägger tid på att kolla brunnen bil och leta i skogarna i Trollhättan så hann det röjas i Jkpg.. db och FH kanske inte fick vidare information om vart aj skulle åka så de kommer aldrig kunna berätta vart id@ är.... Det är ju en teori..

Lite jobbigt om det skulle vara så när man suttit inne med "skåpbils-observationen" i flera veckor! Men den har känts väldigt långsökt, hoppas ju verkligen att sanningen är betydligt enklare!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-07-24 kl. 01:29.
Citera
2013-07-24, 01:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Det larmades inte då blodet upptäcktes 07.30. Grannen tog för givet att någon blött näsblod och personen åkte inte hissen ner.
Och den granne som åkte hiss på fm tyckte inte att det var nåt speciellt i hissen. Men när man kom ut ur hissen så var det blod, men det kunde lika gärna vara nån som spillt nåt.
Citera
2013-07-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Det är inte otänkbart! Dessutom är jag ganska säker på att dom har haft honom under god uppsikt sen han släpptes!

Blev uppringd idag av polisen angående det tipset jag lämnade till dom igår och det tolkar jag som att bilen INTE hade brunnit på söndagseftermiddagen! För hade den gjort det hade dom ju knappast behövt kontakta mig igen!

Men däremot så har bilen garanterat ANMÄLTS SOM STULEN någon gång under söndagen! Jag frågade om man kunde få veta när bilen blev hittad men det ville polisen jag talade med inte berätta av sekretesskäl!

Sa också att jag inte gärna gav mig ut i skogen själv för att leta i fall det skulle återkomma några otrevliga skummisar för att kolla läget! Men det sa polisen att det inte skulle göra så det tolkar jag som att dom har 100% koll på en viss person?

Försökte pejla läget lite om dom var förhoppningsfulla när det gäller utredningen så här långt men det ville han inte riktigt svara på! Men han tyckte den gick framåt....
Kan du inte förklara var den där skogsvägen är någonstans, ifall någon skulle vilja kolla upp? Det är ingen större risk att det kan skada utredningen. Visa gärna på en karta.
Citera
2013-07-24, 01:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant

Men då fattar jag inte? Så jäkla adrenalinstressigt, lämna så fullständigt nerblodad brottsplats - till att kanske ha planerat det perfekta gömmandet?

Citera
2013-07-24, 01:31
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Finns det mycke kameror runt vägarna/broarna/kraftstationerna?
Det finns kameror vid de överfarter som styrs av kanalverket (klaffbroarna etc.) i övrigt är det få kameror. Om dem åkte via kardanvägen skulle polisen kanske kunna kolla med företagen längs med vägen. Troligen är nog inga kameror riktade ut mot gatan dock.
Citera
2013-07-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Nu har jag fått fram tidpunkterna: Grannen hörde duns 00.30 från BO lägenhet. 02.30 sågs AJ utanför BO.

02.12 uppdaterar DB på facebook att han skall lägga sig. Slår det en klocka för samtliga?
Om det är bekräftat att det är AJ grannen såg och inte bara en man som grannen "är säker på" är GM och därför måste vara AJ etc, så är detta ett viktigt vittne. Särskilt om det går att bevisa att AJ uppdaterade sin hemsida som du skrev. Det skulle kunna räcka kanske? Det vore för jävligt annars med tanke på alla andra omständigheter.
Citera
2013-07-24, 01:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men då fattar jag inte? Så jäkla adrenalinstressigt, lämna så fullständigt nerblodad brottsplats - till att kanske ha planerat det perfekta gömmandet?

Om vi ska tro på de som passerat i trapphuset så var det nog mängden blod inte ens jämförbar med vad som fanns i lght. Det första polisuttalandet löd ungefär så här, - så mycket blod att ingen har kunnat överlevt.

Att sen en person har gjort uttalandet om det myckna blodet i hissen tror jag man får ta med en nypa salt. Den personen har en bekant i IFs hus, men personen som åkte i hissen bor i samma trapphus som IF.
Citera
2013-07-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Kan du inte förklara var den där skogsvägen är någonstans, ifall någon skulle vilja kolla upp? Det är ingen större risk att det kan skada utredningen. Visa gärna på en karta.

Gullåkravägen i Floby, ligger strax ovanför, nästan parallellt med järnvägen som syns lite diagonalt i bild!

http://goo.gl/maps/s41RX

På hitta.se ser man bättre att det är ett virrvarr av stigar, traktorvägar och vägar som är framkomliga med bil! Med bil skall det vara framkomligt ungefär fram till att vägen delar sig inne i skogen!

http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=gull%C3%A5krav%C3%A4gen%20Flob y&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&center=6448532: 1352696&type=map&zl=7&bounds=6447988:1352676,64498 58:1356036&rlm=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in