2013-07-23, 22:49
Medlem
panzertaxs avatar
Att hitta kroppen hade fortfarande inneburit ett genombrott. Vart faen kan AJ ha tänkat sig velat dumpa henne? så att hon "aldrig mer återfinns"?
Citera
2013-07-23, 22:49
Medlem
Byxan81s avatar
Är det egentligen någon som ens tänker på att AJ vart yrkeskriminel i över 20år? Lär man sig inget på det? Jag tror svaret är lika lätt som att polisen inte hittat något ännu.
Citera
2013-07-23, 22:50
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Har polisen hittat en pistol i vattnet är detta bekräftade uppgifter?
Enda infon jag hittar om detta tidigare i tråden är detta:

https://www.flashback.org/sp44181014

Finns ingen bifogad länk till GT-artikeln tyvärr så jag kan inte bekräfta varken källa eller om det är sant. Hittar heller ingen källa på att den har eller inte har något med det här fallet att göra men jag minns mig ha läst i tråden att den är utesluten.
Senast redigerad av Lavetten 2013-07-23 kl. 22:53.
Citera
2013-07-23, 22:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
pistolen var för gammal, redan konstaterat av polisen, snälla dra inte upp sådant igen.

F´låt, för mig var det i alla fall nytt och trodde det var nåt efterlängtat skvaller som var nyttigt för tråden
Citera
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Whaaaaat????? (det fetade menar jag nu)

Om nu bilen sågs komma mot hennes adress runt 1-2 nån gång så är det ju ganska lång tid tills kl. 6 på morgonen, så klart.

Men, pistol??
Jag kan ha snurrat till det men det framgick i media att dem hittat ett vapen i en plastpåse. Det är möjligt att det var MPS som hittade det. Vet ej om det har med detta fallet att göra eller inte men DB lade ut en bild på fejjan på sin pistol och sitt knogjärn. Det är fega gossar vi pratar om här och jag har svårt att tro att dem inte har vapen på sig i en sådan här situation.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Antagligen för att två personer har kasst alibi eller är bundna till mordplatsen på ett eller annat sätt. AJ är inte bunden dit (ännu) men kommer nog att bli inom kort.
Problemet är väl snarare att han är bunden till mordplatsen av legitima skäl. Det gäller att binda honom till mordet, med hjälp av indicier, teknisk bevisning, och helst vittnen.
Citera
2013-07-23, 22:54
Medlem
Pistolen kommer från dB avlidne bror
Citera
2013-07-23, 22:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Att hitta kroppen hade fortfarande inneburit ett genombrott. Vart faen kan AJ ha tänkat sig velat dumpa henne? så att hon "aldrig mer återfinns"?

Kan det vara så jävla otroligt att hon ligger hemma hos nån i hans krets, fast nån i periferin? Kan det vara så att hon inte alls ligger i nåt vatten, nergrävd eller nåt annat?
Finns det nån person, nånstans, där hon kan gömmas utan att nån knystar ett enda ord och utan att nån ens tänker den här tanken jag skriver nu?

Om hon var nergrävd hade man kanske sett fåglar cirkulera eller nåt annat? Djur som grävt upp så att hon kommit upp en bit och var synlig?
Citera
Medlem
silbersky007s avatar
om polisen har inte hittat tillräckligt med bevis i 3 veckor då känns det mer som att det kan ta hur lång tid som hälst för att hitta all bevis för att fälla GM .

vi kan lika gärna gå tillbaks till sida1 och läsa blodspår,en man åt middag med I sist .

än så länge är det fattiga bevis tycker jag så fattigt att även jurnalister repeterade det dem skrev för 2 veckor sedan .
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Jag har inte tid att leta upp konstaterandet nu, men pistolen var gammal och för gammal för att ha använts i detta fall enligt polisen. Det kan säkert vara någon av herrarna som ägt den innan, vem vet, men det har inget med detta fall att göra. Att man velat gömma ett vapen i en påse på berget är inte heller något konstigt. Däremot kanske det kan bindas till andra fall, vem vet...
Citera
2013-07-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Är det egentligen någon som ens tänker på att AJ vart yrkeskriminel i över 20år? Lär man sig inget på det? Jag tror svaret är lika lätt som att polisen inte hittat något ännu.

Yrkeskriminell? Killen misshandlar flickvänner, hotar och slår ner folk ute på stan och har väl lite knivar och batonger som han viftar med men han är ju knappast en person som försörjer sig på kriminalitet.

Han är en jävla amatör med psykiska störningar.
Citera
2013-07-23, 22:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Enda infon jag hittar om detta tidigare i tråden är detta:

https://www.flashback.org/sp44181014

Finns ingen bifogad länk till GT-artikeln tyvärr så jag kan inte bekräfta varken källa eller om det är sant. Hittar heller ingen källa på att den har eller inte har något med det här fallet att göra men jag minns mig ha läst i tråden att den är utesluten.
Den hade legat så länge att den var upprostad och inte ens gick att provskjuta sa polisen i pressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in