2013-07-23, 22:35
Medlem
Disasterbators avatar
Det där tidningsbudet stör mig. Jag tror inte på den uppgiften. Det tror fan att dem har haft bråttom att packa och dra efter mordet. Av vilken anledning skulle AJ rulla tummarna i flera timmar innan transport? Kl.06.00 är det ljust ute och det börjar redan röra sig ute på vägarna och bostadsområdena. Det går fetbort.

Transporten har garanterat gått tidigare än vad tidningsbudsuppgiften avser. Är det AJ som tipsat om tidningsbudet eller?

Tror inte heller att DB och FH har paketerat eller varit med och gjort det skitjobbet. Skulle inte ens tro att dem visste vad som vänta när dem kom fram. Skulle tippa på att AJ ringt (med kontantkort i id@s mobil?) och kort meddelat att han var i behov av stormtrupperna. DB plockade med sig sin öststatspistol eftersom det troligen framgick att det var stora grejjer på gång.

Väl där har AJ mött upp i porten och informerat vad larmet gäller. Skulle tippa på att han även blev förbannad över att DB inte kom ensam. Ju fler som vet desto större risk. Skulle tippa på att AJ och DB burit ner paketet och lagt det i bagaget på Volvon.

Sedan har det bärt iväg till dumpningsplatsen. Vart den nu är. Tre korkskallar som har adrenalin upp över öronen ska tänka ut nåt smart. Två av dem har garanterat varit jävligt hysteriska inombords.

Skulle tippa på att en hållt vakt med pistolen både vid dumpningen och bilbranden. Pistolen hittades i en sjö på Hunneberg av polisen. Om det nu var DBs pikkadoll. Det framgår inte.
Citera
2013-07-23, 22:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror ingenting, jag gav två andra alternativ. Bergling hade också span på sig under sin berömda permission. Han gick ut genom källaren.

Ja djävlar där fick du mig, Bergling det var en bra jämförelse.

Du tror alltså att AJ har en lika god plan som Bergling hur han ska kunna komma undan, i vilket land kommer vi att hitta honom då?
Citera
2013-07-23, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja djävlar där fick du mig, Bergling det var en bra jämförelse.

Du tror alltså att AJ har en lika god plan som Bergling hur han ska kunna komma undan, i vilket land kommer vi att hitta honom då?
Sverige. Den här jäveln har hållt sig undan i över ett halvår. http://www.tv3.se/efterlyst/efterlysta/han-är-enligt-polisen-skäligen-misstänkt-för-mord Också en man med vänner i extremhögern.
Citera
2013-07-23, 22:38
Medlem
Jag tror inte att AJ är anhållen (ev i sin frånvaro) eller att det är nära förestående. Det måste finnas en annan förklaring till varför mt medhjälpare har häktats men inte mgm. Kanske handlar det bara om att de hoppas att han ska leda dem till kroppen? Vilket han kanske kommer att göra?
Citera
2013-07-23, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag hoppas verkligen att de har fullt span på honom med tanke på hur viktigt det är att hon hittas.

Edit: Skriver som en kratta ikväll. Menar att fullt span på alla sätt, både synligt och avlyssning, hindrar försök att försvåra att hon hittas.

Jag tror som dig :-) Man kan läsa på Ab:

Den brottsling de anses ha skyddat är den 36-årige vännen. Han ses fortfarande som huvudmisstänkt, men har inte förhörts sedan han släpptes. Thord Haraldsson bekräftar att man i utredningen har hjälp av polisen i Jönköping, där 36-åringen bor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17178544.ab
Citera
2013-07-23, 22:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Det där tidningsbudet stör mig. Jag tror inte på den uppgiften. Det tror fan att dem har haft bråttom att packa och dra efter mordet. Av vilken anledning skulle AJ rulla tummarna i flera timmar innan transport? Kl.06.00 är det ljust ute och det börjar redan röra sig ute på vägarna och bostadsområdena. Det går fetbort.

Transporten har garanterat gått tidigare än vad tidningsbudsuppgiften avser. Är det AJ som tipsat om tidningsbudet eller?

Tror inte heller att DB och FH har paketerat eller varit med och gjort det skitjobbet. Skulle inte ens tro att dem visste vad som vänta när dem kom fram. Skulle tippa på att AJ ringt (med kontantkort i id@s mobil?) och kort meddelat att han var i behov av stormtrupperna. DB plockade med sig sin öststatspistol eftersom det troligen framgick att det var stora grejjer på gång.

Väl där har AJ mött upp i porten och informerat vad larmet gäller. Skulle tippa på att han även blev förbannad över att DB inte kom ensam. Ju fler som vet desto större risk. Skulle tippa på att AJ och DB burit ner paketet och lagt det i bagaget på Volvon.

Sedan har det bärt iväg till dumpningsplatsen. Vart den nu är. Tre korkskallar som har adrenalin upp över öronen ska tänka ut nåt smart. Två av dem har garanterat varit jävligt hysteriska inombords.

Skulle tippa på att en hållt vakt med pistolen både vid dumpningen och bilbranden. Pistolen hittades i en sjö på Hunneberg av polisen. Om det nu var DBs pikkadoll. Det framgår inte.

Whaaaaat????? (det fetade menar jag nu)

Om nu bilen sågs komma mot hennes adress runt 1-2 nån gång så är det ju ganska lång tid tills kl. 6 på morgonen, så klart.

Men, pistol??
Citera
2013-07-23, 22:44
Medlem
panzertaxs avatar
Men herregud, pistolen har inget med detta fall att göra vilket redan är konstaterat av polisen.
Citera
2013-07-23, 22:44
Medlem
Bara en tidsfråga innan herr dB bryter ihop totalt i häktet. Känns jävligt bra att dom blev omhäktade idag. Har polisen hittat en pistol i vattnet är detta bekräftade uppgifter?
Citera
2013-07-23, 22:45
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrdin
Jag tror som dig :-) Man kan läsa på Ab:

Den brottsling de anses ha skyddat är den 36-årige vännen. Han ses fortfarande som huvudmisstänkt, men har inte förhörts sedan han släpptes. Thord Haraldsson bekräftar att man i utredningen har hjälp av polisen i Jönköping, där 36-åringen bor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17178544.ab

Lite svettigt snart för honom. Hade det varit vinter nu, hade man sett en viss person gå utan tjock jacka

Skämt åsido, jag hoppas att det inte dröjer länge förrän det pratas lite mer inne i häktet och att AJ tas in och att hon hittas till slut.
Citera
2013-07-23, 22:46
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag tror inte att AJ är anhållen (ev i sin frånvaro) eller att det är nära förestående. Det måste finnas en annan förklaring till varför mt medhjälpare har häktats men inte mgm. Kanske handlar det bara om att de hoppas att han ska leda dem till kroppen? Vilket han kanske kommer att göra?

Antagligen för att två personer har kasst alibi eller är bundna till mordplatsen på ett eller annat sätt. AJ är inte bunden dit (ännu) men kommer nog att bli inom kort.
Citera
2013-07-23, 22:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sverige. Den här jäveln har hållt sig undan i över ett halvår. http://www.tv3.se/efterlyst/efterlysta/han-är-enligt-polisen-skäligen-misstänkt-för-mord Också en man med vänner i extremhögern.

Mja, nu blir jag nog lite skeptisk i alla fall, jag tror inte att vår kära polis är så djävla usla att de tappar bort AJ så enkelt, om de hade velat ha honom inlåst så hade de hämtat honom innan förhandlingarna om omhäktningen av hans kumpaner.

Det är ju samma åklagarmyndighet som driver båda ärendena.
Citera
2013-07-23, 22:47
Medlem
panzertaxs avatar
pistolen var för gammal, redan konstaterat av polisen, snälla dra inte upp sådant igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in