2013-07-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Vi får hoppas att svar från SKL kommer denna veckan.. Sen hämtar dom in Aj..Sen blir han häktad i 4 veckor..Efter det blir det omhäktning 4 veckor..Efter det blir det en liten sinnesundersökning.. Efter det går vi vidare och gör en STOR sinnesundersökning..Efter det ska han dömas till sluten psykvård där han ska få så mycket medicin så han inte vet vad han heter..Dom 2 andra har inget ute att göra så dom hänger vi i närmaste träd ?

Hängning är för snällt såna kräk ska fan stenas med småsten så att det tar lång tid.

En fråga/tanke som jag sitter inne med är att om dessa killar kanske är tysta pga att om dom pratar så kanske I hittas och det kanske visar att dom är medhjälpare till själva mordet.
Är det inte så att som straff på skyddande av brottsling ger betydligt mindre tid på straffskalan än mord. Så undrar om dom är tysta bara för att dom kanske varit med om själva mordet?
Citera
2013-07-23, 18:30
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men det är det som är det fina i kråksången, för att det överhuvudtaget ska kunna bli tal om dråp så måste AJ sjunga ut om vad som hänt, annars blir det mord.

Och om AJ fortsätter att hålla käften så går man helt enkelt efter bevisen man har och vittnesmål och då kan det bli tal om mord? Om han inte kan förklara handlingen..
Citera
2013-07-23, 18:32
Medlem
bokfodrals avatar
Nu jobbar polisen utifrån att det rör sig om ett mord. Två personer är häktade. AJ går ännu i frihet även om det nog bara är en tidsfråga innan den friheten tar slut för hans del, för ett bra tag.

Om och när detta sen går till åtal, det blir rättegång och AJ döms skyldig - hur mycket vägs det in hela hans agerande från den stunden han och PT lade på luren tills den stunden han ev. grips?
Väger man in hans oerhört nonchalanta beteende, hans skrivelser till Aftonblaskan, hur han helt tycks ha raderat henne ur sitt minne och inte på nåt sätt agerat icke korkat?
Detta äckliga lallande från AJ:s sida, kan det göra straffet längre för honom, alltså väger man in det jag nu skrev?

Andra mordfall där polisen gör samma sak, knackar dörr, utreder, spanar och allting och man inte vet vem GM är, då kan ju denne hålla sig undan bäst den vill men nu sitter två stycken för skyddande av en brottsling man är tämligen säker på vem den är. Blir det skillnad sen i straffet?
Citera
2013-07-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Men ja! Det har vart bekräftat i 20 dagar. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab

Kan du ge dej med ditt tjafs nu?
Är det citatet nedan som avses?
Polisen menar att det är intressant att bilen brann samma dygn som kvinnan försvann.
Det betyder att bilen brann före klockan 24 på söndag kväll? Eller möjligen något senare? Som jag ser det. Om AB håller sig till sanningen, som vanligt.

Men då kan fortfarande iakttagelsen om den gröna bilen med släp plus en vit skåpbil på en skogsstig ca fem mil från Thn på söndagen vara av betydelse.
Citera
2013-07-23, 18:33
Bannlyst
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5598465

Lyssna från ca 1 min och hör vad Haraldson säger

Jag har lyssnat, ingenstans sägs att:
Citat:
Det är bevisat att dom har varit på platsen genom deras telefoner..
Så det var osant.

Däremot har man kartlagt deras telefontrafik, och den verkar tala mot di MT.
Citera
2013-07-23, 18:33
Medlem
Citat:
Det är bevisat att dom har varit på platsen genom deras telefoner..

Vilken plats? Källa?
Citera
2013-07-23, 18:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men det är det som är det fina i kråksången, för att det överhuvudtaget ska kunna bli tal om dråp så måste AJ sjunga ut om vad som hänt, annars blir det mord.
Jag antar att även en sketen landsbygdsadvokat lyckats berätta det för AJ, men det är nog svårt att få in i skallen på en "oskyldig"
Men har har lite tid att fundera, medans bevis trillar in och sökandet efter Id@ fortsätter.
Jag tror inte åklagaren är det minsta bekymrad av att AJ är ute. Speciellt inte när de bägge medskyldiga blev omhäktade. Då har hon mer tid och arbetsro att ägna sig åt bevisföringen, än att fara ut och in i häktningsförhandlingar.
Citera
2013-07-23, 18:37
Medlem
bosshogs avatar
Någon som har länk till Striptease-inslaget med AJ?
Citera
2013-07-23, 18:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Och om AJ fortsätter att hålla käften så går man helt enkelt efter bevisen man har och vittnesmål och då kan det bli tal om mord? Om han inte kan förklara handlingen..

Ja, i stort sett, dråp innebär att det finns förmildrande omständigheter och för att rätten ska kunna ta hänsyn till dessa förmildrande omständigheter så måste ju den tilltalade åberopa dessa.

Sedan kan det förvisso finnas vittnesutsagor som talar för dråp, men i detta fall saknas vittnen till mordet, såvitt vi känner till idag.

Så finns det bevis och AJ håller käft så blir han dömd för mord.
Citera
2013-07-23, 18:39
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Vilken plats? Källa?

Tolka vad som sägs från ca 1 min..
Citera
2013-07-23, 18:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag antar att även en sketen landsbygdsadvokat lyckats berätta det för AJ, men det är nog svårt att få in i skallen på en "oskyldig"
Men har har lite tid att fundera, medans bevis trillar in och sökandet efter Id@ fortsätter.
Jag tror inte åklagaren är det minsta bekymrad av att AJ är ute. Speciellt inte när de bägge medskyldiga blev omhäktade. Då har hon mer tid och arbetsro att ägna sig åt bevisföringen, än att fara ut och in i häktningsförhandlingar.

Det känns som att åklagaren på ett eller annat sätt har ganska bra gepp om situationen.
Citera
2013-07-23, 18:41
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Tolka vad som sägs från ca 1 min..

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5598465
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto