2013-07-23, 17:52
Bannlyst
Citat:
Det handlar då om att de ska ha dolt och undanröjt bevisning som försvårar utredningen. Rätten anser att det på sannolika skäl är utrett att bakgrundsbrottet, alltså att kvinnan förts från sin lägenhet mot sin vilja eller utsatts för ett våldsbrott, begåtts.

http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2261741-dannebacken-misstankta-omhaktade

verkar som de inte håller AJ bakom ryggen direkt, utan indirekt förstör för utredningen genom att förstöra bevis...hmm...

jävla missanpassade grisar iaf, AJ hade aldrig hjälpt di två, undrar när di klurar ut det ?
Citera
2013-07-23, 17:52
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Är det verkligen bekräftat att bilen påträffades bränd den 30 juni?

Men ja! Det har vart bekräftat i 20 dagar. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab

Kan du ge dej med ditt tjafs nu?
Citera
2013-07-23, 17:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Är det verkligen bekräftat att bilen påträffades bränd den 30 juni?

Nej, bara en tidning har uppgivit, vad jag känner till, att bilen hittades inom samma dygn som hon hittades försvunnen. För mig talar det för att bilen i så fall kan ha hittas fram till klockan 15 på måndagen.

Vad som är mest sannolikt vågar inte jag spekulera i, mycket handlar om tidningsbudets uppgifter i fall blodet fanns där vid 06 eller inte.
Citera
2013-07-23, 17:54
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ja det är förvånande att det inte inte finns några spår av GM i blodspåren. Det är som om denne har haft sinnesnärvaro från första sekunden att undvika detta.

Och vart har du källa på detta?
Citera
2013-07-23, 17:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Och vart har du källa på detta?

Borde inte AJ sitta häktad om de funnits spår av hans DNA i blodet?
Citera
2013-07-23, 17:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det hade nog räckt med fotspår.
Citera
2013-07-23, 17:59
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Polisen väntar ju på svar från SKL angående brottsplatsen.
Citera
2013-07-23, 18:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Men ja! Det har vart bekräftat i 20 dagar.

Kan du ge dej med ditt tjafs nu?

Var har någon bekräftat att den hittades samma dag?

Citat:
Polisen menar att det är intressant att bilen brann samma dygn som kvinnan försvann.
Citera
2013-07-23, 18:02
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Jag tror att dom har lärt sig en sak efter alm och marinas mördare att dom skall häkta vederbörande när dom har kroppen och fastställt dödsorsak. Annars kommer AJ gå fri.
Citera
2013-07-23, 18:03
Medlem
lilltoes avatar
AJ är körd vad som än händer. Han låter Id* ligga där ute någonstans, kränkt och förödmjukad. Hennes barn och anhöriga utlämnade i ovisshet, i ständiga frågor, utan att kunna ge henne en plats i frid och kunna besöka. Att få ta "hem" henne. Tror knappast någon kan förlåta honom efter så lång tid. Det är tiden han fegat att stå upp som en man och erkänna, som dömt honom. Hämndens ängel kommer att gå i hans fotspår resten av livet, dömd eller inte. Och när som..
Citera
2013-07-23, 18:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det hade nog räckt med fotspår.

Ja du tänkte så

Jag tycker fortfarande att det är helt stört att två sitter för skyddande av brottsling utan att den misstänkta brottslingen sitter. Jag fattar det verkligen inte.
Citera
2013-07-23, 18:04
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kanske en hygglig morsa som ställer upp med både alibi och skjuts till Jönköping.
Nu så där i efterhand fick jag en vision att jag läst något om att hans mamma skjutsade honom till stationen. Är detta något min egen hjärna har hittat på eller har det hänt på riktigt? Den aktuella natten menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in