2013-07-23, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Var?

Karta över där vi sökte under Måndagen under akut-söket.

http://goo.gl/maps/Cxy1y
Om du känner till var MPS har sökt får du gärna göra en lika fin karta över alla områden, eller så många områden som du känner till.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-23 kl. 16:38.
Citera
2013-07-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Någon som känner sig manad att kolla det skräpiga stället bakom Trollhättans camping?

Gick där idag och det är ett riktigt kusligt ställe. Man kan köra med bil ända ner dit, utan mycket uppmärksamhet. Dessutom ligger det ca 30 meter från Trollhättans Älv.

Det ligger gamla madrasser, och massa skräp där.

Dessutom blev våra hundar lite underliga där, luktade och kollade sig omkring.

Stenröset eller Hjulkvarn?
Citera
2013-07-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag tror jurnalister skriver olika men den artikeln jag läste så stod det - han minns inte när han lämnade I

http://www.aftonbladet.se/incoming/article17077567.ab

Det är ungefär det som skrivs här han kommer inte ihåg .

Ok, advokaten minns alltså inte när AJ åkte från I*.
Det hade varit intressant att veta vart han åkte... samt hur.... Det har ju nämnts att han var onykter så då kan han väl knappats tagit sin MC...
Snart borde väl någon börja läcka kan man tycka.
Senast redigerad av Karlanda 2013-07-23 kl. 16:25.
Citera
2013-07-23, 16:23
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men det var väl advokaten som inte mindes?
Ja det var advokaten som inte mindes om den då häktade AJ, hade sagt hur han tog sig från I*as lägenhet.

Verkar som att det är lättare att minnas det som dementerats i tråden här. En seglivad felaktighet.
Citera
2013-07-23, 16:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag tror jurnalister skriver olika men den artikeln jag läste så stod det - han minns inte när han lämnade I

http://www.aftonbladet.se/incoming/article17077567.ab

Det är ungefär det som skrivs här han kommer inte ihåg .
Citat:
– Han åkte hem, och så har han sovit. Jag kommer inte ihåg när han åkte hem, det tror jag inte han själv kommer ihåg. Det är sent på natten, eller sen kväll någon gång.
Sent natten och sen kväll är väldigt långt ifrån varandra.

Jag tolkar det som att han, för att skydda sig mot ev vittnen, inte vill ange ett klockslag.
Citera
2013-07-23, 16:26
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Stenröset eller Hjulkvarn?

Hjulkvarn!
Citera
2013-07-23, 16:29
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Hjulkvarn!

Tycker man borde kolla Stridsbergs industriområde också. Ska finnas en suspekt grävd grop där nånstans, ligger ju i närheten va?
Citera
2013-07-23, 16:43
Medlem
Citat:
Någon som känner sig manad att kolla det skräpiga stället bakom Trollhättans camping?

Gick där idag och det är ett riktigt kusligt ställe. Man kan köra med bil ända ner dit, utan mycket uppmärksamhet. Dessutom ligger det ca 30 meter från Trollhättans Älv.

Det ligger gamla madrasser, och massa skräp där.

Dessutom blev våra hundar lite underliga där, luktade och kollade sig omkring.

Men allvarligt talat. Brukar inte era blodhundar "lukta och titta sig omkring? Du vet att hundar inte är förprogrammerade på att leta lik va? Inte heller att spåra människor. Man tränar hundar till det. Annars gillar de oftast att spåra efter djur.
Vad är det för ras? Cockerspaniel?

Sen tror jag inte heller att det ideala stället för att gömma något på måste vara "kusligt" . Men visst har man tittat mycket på film så kan det ju kännas mer naturligt och "troligt". tyvärr spelas det inte kuslig musik i bakgrunden haha

Senast redigerad av Saxen75 2013-07-23 kl. 16:45.
Citera
2013-07-23, 16:44
Medlem
Lavettens avatar
AJ åkte alltså hem till Jönköping efter sitt besök hos I. Att han inte minns klockslag är ju en sak men hur han tagit sig onykter från Trollhättan till Jönköping en lördag kväll borde ju finnas dokumenterat. Om han inte körde mc onykter måste han åkt med sin mamma, en bekant eller taxi. Det finns väl ingen nattrafik (buss, tåg etc) mellan städerna? Om detta stämmer måste han ha ett alibi annars är detta ohållbart.
Citera
2013-07-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ska försöka läsa denna tråd bakifrån lite en kanske inte kollat på ett tag men vad menar du med scouter från Bayern ?
nazister ?
Fråga ReimarDenYngre för det är han som tjatar om detta. Att det är nazister inblandade är väl ganska uppenbart?

Det var dumt av mig att falla in i tramset.
Citera
2013-07-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
AJ åkte alltså hem till Jönköping efter sitt besök hos I. Att han inte minns klockslag är ju en sak men hur han tagit sig onykter från Trollhättan till Jönköping en lördag kväll borde ju finnas dokumenterat. Om han inte körde mc onykter måste han åkt med sin mamma, en bekant eller taxi. Det finns väl ingen nattrafik (buss, tåg etc) mellan städerna? Om detta stämmer måste han ha ett alibi annars är detta ohållbart.

Kanske en hygglig morsa som ställer upp med både alibi och skjuts till Jönköping.
Citera
2013-07-23, 16:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Att han åkte till Jönköping har väl aldrig sagts i media, inte vad jag har sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in