2013-07-23, 15:30
Medlem
Kan detta vara ett svartsjuke drama. Den senast gripne får spel när han ser B.O med dom två tidigare anhållna?
Citera
2013-07-23, 15:30
Medlem
Nu är jag riktigt nyfiken på vem det är som nu blivit anhållen! Han lär ju ha haft det riktigt svettigt och ångestladdat de senaste dygnen i alla fall...
Citera
2013-07-23, 15:31
Bannlyst
Var någonstans blev Gm blodig, det måste ha hänt innan ryggskottet?
Citera
2013-07-23, 15:35
Medlem
Läste att BO blev skjuten i ryggen, mellan skulderbladen, och att kulan gick ut i bröstet. Är det vanligt att ett skott är så kraftigt att det kommer ut på andra sidan kroppen? Jag kan ingenting om vapen och dess styrka, annat än att det kan döda
Citera
2013-07-23, 15:35
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag tror fortfarande du kan vara på rätt spår. Kanske inte behöver vara just en kärleksaffär men det är ju inte alls säkert att alla tre är inblandade i själva mordet. De två som häktades kan ju nu ha berättat om vilka som befann sig i lägenheten och vem/vilka som följde efter offret när hon stack. Gm följer efter offret och skjuter henne vid tunneln. Sedan tar han sin bil, eller annat fordon, och kör ut från Umeå och kanske skjuter en kula genom en ruta av okänd anledning. Han kör till Vännäs(?) och dumpar vapnet och sedan hem och sitter och nojjar i lägenheten tills snuten får upp spåret och griper honom......bara spekulationer givetvis men jag har svårt att tro att detta handlar om en konspiration med flera inblandade. Om hon nu snott knark så kan en person fått/tagit på sig uppdraget att följa efter och återta ev knark men denne flippar ut och skjuter ihjäl tjejen. Tror vi kommer få en lite mer "imponerande" meritlista på nästa häktade person.

Det tror jag med....nån ska ju förse dessa snubbar med gosakerna.
Vi ska inte glömma att hon åkte (frivilligt) med ena GM till Haga...behöver inte betyda att alla i lägenheten var kompis med henne...
Citera
2013-07-23, 15:37
Medlem
Jag har läst i tråden en del och vet att i alla fall en av de häktade har tidigare dömts för narkotikabrott. Vet vi ens om BO i detta fall själv handlade med droger eller använde dom?

Jag vet inte vad man ska tro om allting, men hon var väl vän med dessa häktade och var med på en efterfest i deras lgh. i Umeå. Vi vet inte vilka som var närvarande i de häktades bostad när BO gick därifrån. Det har säkert poliserna koll på.

BO blev skjuten i ryggen (fegt) kan det ha varit en olyckshändelse eller en random drogad person m a o råkade hon enkom vara på fel ställe vid fel tidpunkt.
F.ö. vem fan skjuter en ung kvinna i ryggen och varför?

Tror att vi har fler anhållanden att vänta.

Tillägg: Vet vi vilken typ av skjutvapen som används?
Citera
2013-07-23, 15:38
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Läste att BO blev skjuten i ryggen, mellan skulderbladen, och att kulan gick ut i bröstet. Är det vanligt att ett skott är så kraftigt att det kommer ut på andra sidan kroppen? Jag kan ingenting om vapen och dess styrka, annat än att det kan döda

Bra fråga men om det inte kommer ben i vägen? ..någon med svar? Känns ändå inte att det är en ärtbössa precis
Citera
2013-07-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Kan de har kört för fort...i hast att bumpa saker och fastnat i fartkamera?

Kanske om han körde mot Vännes innan han svängde av mot Pengsjö, men den smartaste vägen att köra är mot Gräsmyr, sen svänga i Vänneskorsning vid gränsen till Nordmalings kommun, då de är en mycket mindre trafikerad väg, och inga fartkameror.
Citera
2013-07-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Bra fråga men om det inte kommer ben i vägen? ..någon med svar? Känns ändå inte att det är en ärtbössa precis

Ja då kan det ju förstås komma ut ur kroppen... Men det är ju en hel del ben i just det området, både i ryggen och framme i bröstet.
Citera
2013-07-23, 15:43
Medlem
Titianas avatar
Det var enligt vittnen lugnt i killarnas lägenhet....var var festen då? Pengsjö? jag utgår ifrån att GM måste ha varit drogad...och kanske inte helt lugn..borde ha hörts...såvida inte grannarna är gamla och döva..åldern kan nog kollas på Ratsit men hörseln
Citera
2013-07-23, 15:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metaforr
Kanske om han körde mot Vännes innan han svängde av mot Pengsjö, men den smartaste vägen att köra är mot Gräsmyr, sen svänga i Vänneskorsning vid gränsen till Nordmalings kommun, då de är en mycket mindre trafikerad väg, och inga fartkameror.

Om de tänkte så rationellt
det är ju i vart fall efter ett tips som polisen åkt dit för..
Citera
2013-07-23, 15:48
Medlem
Denna spänning. När kan man eventuellt få mer information om den tredje? Nu ska det hållas förhör så vitt jag vet men när kan t.ex polisen ge ett till pressmeddelande angående det? Vore intressant att veta var han greps.

Ni som är bekant med H.E och M.H. Vilka fler i 20 års åldern umgås de med rätt ofta, och som har det lite stökigt bakom ryggen. Gärna en bra meritlista när det kommer till droger, överfall etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in