Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Detta blir märkligare och märkligare, pengsjön ligger ca.4 mil från umeå och mordplatsen, och det ska vara 3 personer inblandade. Där rök ju alla mina ideer om att det var en gammal kärleksaffär som motiv. Börjar mer och mer likna en uppgörelse över pengar/droger. Ska bli intressant och se vad som kommer fram under dagen. Det är väl inte en alltför avancerad gissning att de dyker efter ett vapen?
Jag tror fortfarande du kan vara på rätt spår. Kanske inte behöver vara just en kärleksaffär men det är ju inte alls säkert att alla tre är inblandade i själva mordet. De två som häktades kan ju nu ha berättat om vilka som befann sig i lägenheten och vem/vilka som följde efter offret när hon stack. Gm följer efter offret och skjuter henne vid tunneln. Sedan tar han sin bil, eller annat fordon, och kör ut från Umeå och kanske skjuter en kula genom en ruta av okänd anledning. Han kör till Vännäs(?) och dumpar vapnet och sedan hem och sitter och nojjar i lägenheten tills snuten får upp spåret och griper honom......bara spekulationer givetvis men jag har svårt att tro att detta handlar om en konspiration med flera inblandade. Om hon nu snott knark så kan en person fått/tagit på sig uppdraget att följa efter och återta ev knark men denne flippar ut och skjuter ihjäl tjejen. Tror vi kommer få en lite mer "imponerande" meritlista på nästa häktade person.