2013-07-23, 15:16
Medlem
Kan det vara så att mannen blev gripen i Pengsjö tidigare? Någon som jobbar där kanske fattade misstanke och ringde polis om att en man höll sig gömd i en av stugorna. Därefter så kanske man har hittat kläder, bil och vapen?
Citera
2013-07-23, 15:17
Medlem
jag kan ha vilda fantasier men jag tycker att det är konstigt att bo i en liten lägenhet ihop med en annan kille när man börjar närma sig 30års åldern. det är väl typ när man är kär som det går ann... hade dom ihop det och hon kom på dom?
Citera
2013-07-23, 15:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Det kanske redan har varit uppe, men vad är det för en figur BO har som omslagsbild på sin FB? En symbol av något slag? Något knarkrelaterat? Någon som vet? Det är ju flera som lajkat den.

Ber om ursäkt om detta redan diskuterats.
Citera
2013-07-23, 15:18
Medlem
Detta blir märkligare och märkligare, pengsjön ligger ca.4 mil från umeå och mordplatsen, och det ska vara 3 personer inblandade. Där rök ju alla mina ideer om att det var en gammal kärleksaffär som motiv. Börjar mer och mer likna en uppgörelse över pengar/droger. Ska bli intressant och se vad som kommer fram under dagen. Det är väl inte en alltför avancerad gissning att de dyker efter ett vapen?
Citera
2013-07-23, 15:21
Medlem
Titianas avatar
Som tidigare togs upp....det är ju inget som säger att det inte var fler i lägenheten än GM:en och B.O..
G.M kanske börjar få lite abstinens och tjallar på någon?
Citera
2013-07-23, 15:22
Medlem
Den nya anhållne är 20 år. Har GM1 eller GM2 någon lillebror ? Som har körkort ?
Citera
2013-07-23, 15:23
Medlem
Pengsjön är djävligt djup. Slänger man vapnet på rätt ställe bör det vara svårt att hitta.
Citera
2013-07-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostinparadise
Den nya anhållne är 20 år. Har GM1 eller GM2 någon lillebror ? Som har körkort ?

MH har en lillebror, men han bor i Uppsala enligt facebook och skulle inte upp till Umeå förrän i slutet av augusti enligt hans logg. HE vet jag inte om han har några syskon.
Citera
2013-07-23, 15:24
Medlem
Citat:

Bekräftad ålder? Står "20-årsåldern" i polisens/vk.se/ab's artiklar?
Citera
2013-07-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
MH har en lillebror, men han bor i Uppsala enligt facebook och skulle inte upp till Umeå förrän i slutet av augusti enligt hans logg. HE vet jag inte om han har några syskon.

Kollade han på ratsit och han är 24 år, så han kan vi utesluta.
Citera
2013-07-23, 15:27
Medlem
Citat:
Körkort eller inte hindrar nog inte en mördare (eller någon som är involverad). Men, ja jag förstår vad du menar.
Senast redigerad av NickLidstrom 2013-07-23 kl. 15:30.
Citera
2013-07-23, 15:28
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Detta blir märkligare och märkligare, pengsjön ligger ca.4 mil från umeå och mordplatsen, och det ska vara 3 personer inblandade. Där rök ju alla mina ideer om att det var en gammal kärleksaffär som motiv. Börjar mer och mer likna en uppgörelse över pengar/droger. Ska bli intressant och se vad som kommer fram under dagen. Det är väl inte en alltför avancerad gissning att de dyker efter ett vapen?

Jag tror fortfarande du kan vara på rätt spår. Kanske inte behöver vara just en kärleksaffär men det är ju inte alls säkert att alla tre är inblandade i själva mordet. De två som häktades kan ju nu ha berättat om vilka som befann sig i lägenheten och vem/vilka som följde efter offret när hon stack. Gm följer efter offret och skjuter henne vid tunneln. Sedan tar han sin bil, eller annat fordon, och kör ut från Umeå och kanske skjuter en kula genom en ruta av okänd anledning. Han kör till Vännäs(?) och dumpar vapnet och sedan hem och sitter och nojjar i lägenheten tills snuten får upp spåret och griper honom......bara spekulationer givetvis men jag har svårt att tro att detta handlar om en konspiration med flera inblandade. Om hon nu snott knark så kan en person fått/tagit på sig uppdraget att följa efter och återta ev knark men denne flippar ut och skjuter ihjäl tjejen. Tror vi kommer få en lite mer "imponerande" meritlista på nästa häktade person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in