2013-06-26, 14:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Den som är sugen kan ju börja fylla på med lite "pärlor" i blackpearl resources. Lite småfarligt självklart, men nu är den på en intressant nivå för ett långsiktigt köp.
Citera
2013-06-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironside79
Tja, ett litet tips eller tankeställare.

Precise Biometrics har åkt bergodalbana på börsen dagligen i några veckor. Genom att köpa under 3kr och sälja över 3kr har man dagligen kunnat göra en avkastning på minst 10% av investerat belopp. Vilket för mig personligen har betytt +40.000kr om dagen. Omsättningen ligger runt 4-5miljoner handlade dagligen, och som värst har den varit uppe i 18 miljoner. Dvs inga problem att på några minuter göra sig av med 100-200.000st. Handlandet har börjat svalna nu efter rasen, men för en wannabe daytrader finns säkert en del potential kvar.

En varning bara, aktien är just nu övervärderad jämfört med vad företaget har presterat, aktien handlas och spekuleras nästan enbart på följdvågen av fingerprint card uppgång. Men det positiva är att aktien är totalt oberoende av omxindex.

Igår lägst 2.79kr Idag högs 3.10kr, gratulerar de som köpte på runt 2.80kr.
Citera
2013-07-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den som är sugen kan ju börja fylla på med lite "pärlor" i blackpearl resources. Lite småfarligt självklart, men nu är den på en intressant nivå för ett långsiktigt köp.

Instämmer! Har under våren successivt snittat ner mitt GAV i pärlan och försökt fånga upp den fallande kniven som fallit konstant i snart två och ett halvt år. Q2-rapporten som redovisas den 14:e augusti kommer garanterat visa ett positivt resultat, vilket skulle innebära ett stort steg i rätt riktning och gröna siffror för första gången på ett bra tag. En produktionsökning på 500-1000 BoE/day (barrel of oil equivalent) från tidigare 9000 BoE/day för Q4 2012 och ett oljepris (WTI Crude oil) som har ökat och passerat $100-gränsen samt en betydligt lägre oljediff talar för vind I Pärlans segel. Q3-rapporten ser därför ännu mer lovande och jag vill därför mena att den Svarta Pärlan är på väg uppåt.

Men det är klart, lite is i magen får man allt ha.
Citera
2013-07-22, 10:57
Medlem
Triffiss avatar
Köp oniva innan klarsynthet släpper en analys.
Tigran steg väldigt kraftigt när han släppte analys och flera aktier innan dess.

http://blogg.passagen.se/klarsynthet/entry/ny_vinnarkandidat_avsl%C3%B6jas
Citera
2013-07-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triffis
Köp oniva innan klarsynthet släpper en analys.
Tigran steg väldigt kraftigt när han släppte analys och flera aktier innan dess.

http://blogg.passagen.se/klarsynthet/entry/ny_vinnarkandidat_avsl%C3%B6jas
Du förväntar dig alltså en liknande uppgång på oniva?
Citera
2013-07-23, 12:52
Medlem
Triffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallone
Du förväntar dig alltså en liknande uppgång på oniva?
Nej absolut inte liknande.

Men jag förväntar mig dock en kraftig (odefinierad) uppgång.
Citera
2013-07-23, 16:31
Medlem
Avega, Skanska och Klövern är mina favoriter för resten av året.
Citera
2013-07-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triffis
Nej absolut inte liknande.

Men jag förväntar mig dock en kraftig (odefinierad) uppgång.

När släpper han sin analys då?
Citera
2013-07-24, 19:12
Medlem
Triffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnestort
När släpper han sin analys då?
Hade du orkat läsa ett stycke i länken så hade du sett det.

Omkring den 26e (absolut inte säkert datum då det står runt tre veckor from 5e juli)
Citera
2013-07-25, 07:23
Medlem
Valfrids avatar
Emotra = stark köp.

Hela bolaget är värderat till ca 15 milj så här direkt efter noteringen på börsen. Jämfört med andra bolag inom branchen tex Cls mfl så har Emotra ett mkt lågt börsvärde.

Bolaget börjar uppmärksammas mer och mer.
Citera
2013-07-25, 11:16
Medlem
Antabus12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Emotra = stark köp.

Hela bolaget är värderat till ca 15 milj så här direkt efter noteringen på börsen. Jämfört med andra bolag inom branchen tex Cls mfl så har Emotra ett mkt lågt börsvärde.

Bolaget börjar uppmärksammas mer och mer.

Men du kan inte rekommendera köp pga ett lågt börsvärde. Börsvärdet står i relation till omsättningen och förväntningarna.
Ungefär som att säga, köp MQ Holding. Jämfört med andra bolag inom branchen tex HM har MQ Holding ett mkt lågt börsvärde..

Du hör själv hur dumt det låter va?
Kom istället med något konkret?
Citera
2013-07-25, 11:20
Medlem
Valfrids avatar
Bolaget har mkt på gång med produktlansering i höst. Börsvärdet är orimligt lågt varpå jag tror vi får en snar korrigering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in