2013-07-23, 01:10
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och när och varför
Det knäppa uttalandet av polisen, som föranledde denna bildiskussion på nytt, öppnar ju t.o.m för möjligheten att bilen brunnit innan Id@ försvann!
Försökte de mörka vad de visste, då endast AJ satt anhållen och DB och FH var på fri fot?

Ja bildiskussionen är en förvirrad fråga Den borde vid det här laget ha retts ut, men det finns nog för många som är rädda för AJ.
Citera
2013-07-23, 01:15
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Hittade det. Kolla på klippet vid 10:50.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/

Vad jag undrar är varför GM drar med sig en ryggsäck från BO för att sen kasta i skogen? Eller varför han tar av kläderna? Är inte det att sprida bevis till höger och vänster? Eller är det missledande spår för att alla ska leta på fel ställe?
Citera
2013-07-23, 01:17
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ge dig! Det är ett svar på just den frågan, men förstås vet man som vanligt inte om svaret är sant.

Precis! Men för MIN del var det av vikt om det var svar på frågan så tillvida att det var "allmän information" eller om det var en person som kan ha något med I*as försvinnande att göra.
Citera
2013-07-23, 01:18
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Vad jag undrar är varför GM drar med sig en ryggsäck från BO för att sen kasta i skogen? Eller varför han tar av kläderna? Är inte det att sprida bevis till höger och vänster? Eller är det missledande spår för att alla ska leta på fel ställe?
Eller så delar AB med sig av felaktiv information...

Jag vill verkligen veta källan till deras påstående. Någon har också nämnt att polisen har Is mobil. Är detta sant då? Hittades den i hennes lägenhet eller ute? Eventuell fyndplats är onekligen intressant.
Citera
2013-07-23, 01:23
Medlem
Citat:
Men det finns skäl! Skogsvägen du skriver om borde verkligen undersökas. Utan att för den skull andra sökningar bortprioriteras.

Ja, det kan det ju finnas all anledning att göra! Men samtidigt så känns det ju så ologiskt och därför har jag väntat i det längsta med att anmäla detta!

För skulle GM och hans medhjälpare kört omkring med en avställd bil och kanske ett BO i bagaget till långt fram på eftermiddagen dagen efter? Och hur hittade dom till just den skogsvägen utan att ha lokalkännedom? Och vad hade den vita skåpbilen med detta att göra? Det blir på något sätt både långsökt och ologiskt! Men som sagt, bäst att låta polisen få avgöra detta!
Citera
2013-07-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Precis! Men för MIN del var det av vikt om det var svar på frågan så tillvida att det var "allmän information" eller om det var en person som kan ha något med I*as försvinnande att göra.
Det ska handla om en kompis till DB som ska ha tillgång till grävskopa. Använd den där relativt nya lilla pilen i kommentaren för att snabbt söka dig bakåt när du undrar vad som skrivs.
Citera
2013-07-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Polis och Mps har info som ingen av oss här eller media vet!

Ja och även till anhöriga, tycker det är bedrövligt att de inte ens kan ge lite av den infon till de närmaste som mamma och pappa.Detta är nog jätte grustrerande för dom att inget få veta
Citera
2013-07-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Ja, det kan det ju finnas all anledning att göra! Men samtidigt så känns det ju så ologiskt och därför har jag väntat i det längsta med att anmäla detta!

För skulle GM och hans medhjälpare kört omkring med en avställd bil och kanske ett BO i bagaget till långt fram på eftermiddagen dagen efter? Och hur hittade dom till just den skogsvägen utan att ha lokalkännedom? Och vad hade den vita skåpbilen med detta att göra? Det blir på något sätt både långsökt och ologiskt! Men som sagt, bäst att låta polisen få avgöra detta!
Det är konstigt också, om de efteråt åkte tillbaka till Trhn för att bränna en blodig bil och sedan skingras så som de gjorde. Speciellt som det blivit ett stort polispådrag samma eftermiddag...

Men det kan ha varit precis vad som hände, vad vet vi?
Senast redigerad av lehs 2013-07-23 kl. 01:35.
Citera
2013-07-23, 01:34
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Det ska handla om en kompis till DB som ska ha tillgång till grävskopa. Använd den där relativt nya lilla pilen i kommentaren för att snabbt söka dig bakåt när du undrar vad som skrivs.

Absolut, har läst vad som skrivits. Därav MITT intresse för personen som då råkar vara vän till DB och har en grävskopa. Tycker du att jag gjorde något fel i att ställa frågan? Stör den dig så välj ignorera på mig!
Citera
2013-07-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Någon som sett polishelikoptern i Trollhättan idag? Det flög en helikopter i riktning mot Öresjö och det var inte ambulanshelikopter. Någon som vet något?

ja den var uppe fast på vilken plats vet jag inte, sa,t att helikoptern var nog upp emellan 20-22
Citera
2013-07-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Absolut, har läst vad som skrivits. Därav MITT intresse för personen som då råkar vara vän till DB och har en grävskopa. Tycker du att jag gjorde något fel i att ställa frågan? Stör den dig så välj ignorera på mig!
Tyckte bara att du tramsade, men jag kanske har blivit för trött för det här? God natt!
Citera
2013-07-23, 01:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Eller så delar AB med sig av felaktiv information...

Jag vill verkligen veta källan till deras påstående. Någon har också nämnt att polisen har Is mobil. Är detta sant då? Hittades den i hennes lägenhet eller ute? Eventuell fyndplats är onekligen intressant.
Det måste vara MPS eller polisen. De hittade kläderna 1 juli och ryggsäcken 2 juli.
Kläderna hade väl legat för länge, och ryggsäcken lämnades in på analys, men jag har för mig även den avfärdades sedan.
Det stod i Aftonbladet 2-3 Juli, men det tog de bort när det var felaktigt.
På ttela står det nog kvar, men de skrev nog inte lika utförligt.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2229897-missing-people-gjorde-vissa-fynd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in