2013-07-23, 00:51
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Självklart finns det personer i tråden som vill vilseleda! Det får man ta med i beräkningen, och försöka lista ut vilka de är och sedan ignorera.

Dessutom får vi nog också ta med i beräkningen att det finns folk med mycket fantasi & dålig logik som inte medvetet vilseleder utan faktiskt tror på vad de skriver.
Citera
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Jag vet inte vad det är för "troll" du syftar på som skall förekomma i tråden?

För mig har det varit ganska väsentligt att försöka få fram en ungefärlig tidpunkt för när bilen kan ha brunnit för att kunna avgöra om de observationer som gjordes på söndag eftermiddag i ett samhälle ca 50 km från Grästorp kan ha något samband med I*as försvinnande!

En mörkgrön Volvo S40 sågs då köra in på en skogsväg tillsammans med en vit skåpbil! Den skogsvägen är framkomlig med bil i flera kilometer men det är skyltat "fordonstrafik förbjuden" precis vid infarten till skogen!

Men det spelar ingen roll längre, har tipsat polisen om detta så får dom avgöra i fall händelsen kan ha någon relevans i sammanhanget!

Ekipaget sågs i alla fall komma körandes på Gullåkravägen i Floby, denna väg går nästan parallellt med norra sidan av järnvägen, först förbi ett villaområde och sen förbi en idrottsplats innan vägen fortsätter kilometervis ut i skogen!

Väldigt bra gjort att du ringde in uppgiften. Gå absolut inte på vad folk här på FB säger. Finns mycket idioter här som medvetet, men kanske oftast omedvetet, skriver helt obegripliga spekulationer som inte är värda någon större notis.

Precis som du säger är det polisen som ska, och har möjlighet, att sammanställa alla uppgifter. Det ska egentligen inte ens sammanställas här. Inte primärt i alla fall. Polisen bör gå igenom uppgifterna först av alla innan de blir offentliga.

Det kan vara en viktig uppgift du kom med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Testa du att få upp ett bilvrak på en gallerkärra
Som försöken att få plats i en IKEA-kasse, skulle jag vilja se detta på film haha...
Jo, det har jag också insett, men spekulationerna förekom i tråden och skruvade till informationerna.
Senast redigerad av lehs 2013-07-23 kl. 01:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Se där! Ett tips som heter duga! Och ytterligare en antydan om att bilen brann natten sön-mån.

Nu behöver ju den observationen inte ha ett dugg med detta att göra! Men det är ju ett märkligt sammanträffande! Men nu vet polisen om detta i alla fall och dom kan säkert avgöra ganska snabbt om det finns något intresse av att kolla upp detta närmare!

Själv är jag nog mer inne på att man bör söka av närområdet runt Trollhättan först innan man utvidgar sökområdet! Om det inte finns skäl att söka på annat håll vill säga!
Citera
2013-07-23, 00:53
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag har inte sett att AB har konstaterat det?

Det jag har sett är att en medlem som flummat lite i tråden gjort det antagandet utifrån att MPS sagt sig ha gjort fynd. Vilket de säger när de hittar ett enda random klädesplagg. Jag gjorde själv fyra fynd vid stenbrottet, men det är inte detsamma som att det har något med fallet att göra.
Jag såg själv klippet på AB TV idag. En nyhetssändning från 3 juli där programledaren sa att de hittat Is väska och kläder. Ska se om jag hittar klippet igen.
Citera
2013-07-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Nu behöver ju den observationen inte ha ett dugg med detta att göra! Men det är ju ett märkligt sammanträffande! Men nu vet polisen om detta i alla fall och dom kan säkert avgöra ganska snabbt om det finns något intresse av att kolla upp detta närmare!

Själv är jag nog mer inne på att man bör söka av närområdet runt Trollhättan först innan man utvidgar sökområdet! Om det inte finns skäl att söka på annat håll vill säga!
Men det finns skäl! Skogsvägen du skriver om borde verkligen undersökas. Utan att för den skull andra sökningar bortprioriteras.
Senast redigerad av lehs 2013-07-23 kl. 00:59.
Citera
2013-07-23, 00:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Klart den har KÖRTS till platsen. Frågan är av vem/vilka?
Och när och varför
Det knäppa uttalandet av polisen, som föranledde denna bildiskussion på nytt, öppnar ju t.o.m för möjligheten att bilen brunnit innan Id@ försvann!
Försökte de mörka vad de visste, då endast AJ satt anhållen och DB och FH var på fri fot?
Citera
2013-07-23, 00:58
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ett svar på frågan vem "läppen" är

Är du säker på det?
Citera
2013-07-23, 01:01
Medlem
Citat:
Är du säker på det?
Ge dig! Det är ett svar på just den frågan, men förstås vet man som vanligt inte om svaret är sant.
Citera
2013-07-23, 01:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Är du säker på det?
Jo, att det är svar på den frågan är jag tämligen säker på, men inte om det är rätt info?
Citera
2013-07-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och när och varför
Det knäppa uttalandet av polisen, som föranledde denna bildiskussion på nytt, öppnar ju t.o.m för möjligheten att bilen brunnit innan Id@ försvann!
Försökte de mörka vad de visste, då endast AJ satt anhållen och DB och FH var på fri fot?
Ja, det är viktigt att komma ihåg att det bara är en hypotes att bilbranden hör ihop med försvinnandet. Precis som att det är en hypotes att Id* har blivit mördad.
Citera
2013-07-23, 01:08
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det jag personligen skulle vilja veta mer om är var ifrån AB fått sin uppgift att MP hittat Is väska och kläder. Det är en viktig detalj och inget som borde tagits ur luften. Men å andra sidan är ju inte AB kända för att ha de mest pålitliga källorna.

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag har inte sett att AB har konstaterat det?

Hittade det. Kolla på klippet vid 10:50.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in