2013-07-23, 00:33
Medlem
Powergirls avatar
Inse att ni har tömt era förråd angående spekulationer framåt tillbaka och koncentrera er på vart Ida kan finnas. Det är bästa hjälpen som polisen kan få.
Citera
2013-07-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tyvärr inte så mycket magic, utan mest flera källor mer olika form av information som inte stämmer i ett sammanhang. Har flera troll i tråden redan, blir inte bättre av att fokus landar på en debatt om bilens brinna eller inte brinna en viss tidpunkt. För GM är det utmärkt att tråden får fokus på detta och enbart detta.

Jag vet inte vad det är för "troll" du syftar på som skall förekomma i tråden?

För mig har det varit ganska väsentligt att försöka få fram en ungefärlig tidpunkt för när bilen kan ha brunnit för att kunna avgöra om de observationer som gjordes på söndag eftermiddag i ett samhälle ca 50 km från Grästorp kan ha något samband med I*as försvinnande!

En mörkgrön Volvo S40 sågs då köra in på en skogsväg tillsammans med en vit skåpbil! Den skogsvägen är framkomlig med bil i flera kilometer men det är skyltat "fordonstrafik förbjuden" precis vid infarten till skogen!

Men det spelar ingen roll längre, har tipsat polisen om detta så får dom avgöra i fall händelsen kan ha någon relevans i sammanhanget!

Ekipaget sågs i alla fall komma körandes på Gullåkravägen i Floby, denna väg går nästan parallellt med norra sidan av järnvägen, först förbi ett villaområde och sen förbi en idrottsplats innan vägen fortsätter kilometervis ut i skogen!
Citera
2013-07-23, 00:38
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Bortsett från bilarna med släpvagn, så kan ändå bilen ha bränts vid ett annat tillfälle. Vilket ger en annan tidsram och aktionsradie.

Enligt information jag fått så har bilen körts till platsen där den brann och satt ordentligt fast. Det vill säga att den inte kan ha knuffats dit av handkraft. Bilderna som postats här bekräftar dessutom detta. Så om den skulle ha bränts på annan plats var den fortfarande körbar. Och jag ser detta som mycket mycket osannolikt.
Citera
2013-07-23, 00:39
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är sant då?
Det du har skrivit i sammanfattningen är sant. Allt annat i tråden är spekulationer och påstådda vittnesuppgifter utan någon källa eller substans. Tyvärr. Vi vet egentligen ingenting vilket är olyckligt. Hoppas att polisen vet lite mer.

Det jag personligen skulle vilja veta mer om är var ifrån AB fått sin uppgift att MP hittat Is väska och kläder. Det är en viktig detalj och inget som borde tagits ur luften. Men å andra sidan är ju inte AB kända för att ha de mest pålitliga källorna.
Citera
2013-07-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant

För mig har det varit ganska väsentligt att försöka få fram en ungefärlig tidpunkt för när bilen kan ha brunnit för att kunna avgöra om de observationer som gjordes på söndag eftermiddag i ett samhälle ca 50 km från Grästorp kan ha något samband med I*as försvinnande!

En mörkgrön Volvo S40 sågs då köra in på en skogsväg tillsammans med en vit skåpbil! Den skogsvägen är framkomlig med bil i flera kilometer men det är skyltat "fordonstrafik förbjuden" precis vid infarten till skogen!

Men det spelar ingen roll längre, har tipsat polisen om detta så får dom avgöra i fall händelsen kan ha någon relevans i sammanhanget!

Ekipaget sågs i alla fall komma körandes på Gullåkravägen i Floby, denna väg går nästan parallellt med norra sidan av järnvägen, först förbi ett villaområde och sen förbi en idrottsplats innan vägen fortsätter kilometervis ut i skogen!
Se där! Ett tips som heter duga! Och ytterligare en antydan om att bilen brann natten sön-mån.
Citera
2013-07-23, 00:44
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det jag personligen skulle vilja veta mer om är var ifrån AB fått sin uppgift att MP hittat Is väska och kläder. Det är en viktig detalj och inget som borde tagits ur luften. Men å andra sidan är ju inte AB kända för att ha de mest pålitliga källorna.

Jag har inte sett att AB har konstaterat det?

Det jag har sett är att en medlem som flummat lite i tråden gjort det antagandet utifrån att MPS sagt sig ha gjort fynd. Vilket de säger när de hittar ett enda random klädesplagg. Jag gjorde själv fyra fynd vid stenbrottet, men det är inte detsamma som att det har något med fallet att göra.
Citera
2013-07-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Enligt information jag fått så har bilen körts till platsen där den brann och satt ordentligt fast. Det vill säga att den inte kan ha knuffats dit av handkraft. Bilderna som postats här bekräftar dessutom detta. Så om den skulle ha bränts på annan plats var den fortfarande körbar. Och jag ser detta som mycket mycket osannolikt.
Jag tror som du att bilen kördes till den plats den brändes på. Det är släpkärran som snurrat till det, men den kan ha använts till något annat. Frågan är vad?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Är det en person som man borde rikta blickarna emot? Eller är det ren skär information på en fråga?
Det är ett svar på frågan vem "läppen" är
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:

Självklart finns det personer i tråden som vill vilseleda! Det får man ta med i beräkningen, och försöka lista ut vilka de är och sedan ignorera.
Citera
2013-07-23, 00:47
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag tror som du att bilen kördes till den plats den brändes på. Det är släpkärran som snurrat till det, men den kan ha använts till något annat. Frågan är vad?

Testa du att få upp ett bilvrak på en gallerkärra
Som försöken att få plats i en IKEA-kasse, skulle jag vilja se detta på film haha...
Citera
2013-07-23, 00:49
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

Med så många utropstecken hoppas jag att polisen är informerade om det.
De om några har ju kontroll på när bilen brann - inte flashbackdetektiverna.

Det har varit spekulationer om bil o släpvagn också i tråden innan du skapade ditt konto, utifrån en uppgift i tråden. Alla tänkbara vitnessmål är såklart intressanta, så stärk gärna teserna med eftersök o mer information/fler vittnen.
Citera
2013-07-23, 00:49
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter

Klart den har KÖRTS till platsen. Frågan är av vem/vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in