2013-07-23, 00:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om du inte tänker prata ur skägget, varför skriver du ett inlägg om det?

Hur kul är tråden om vissa bestämmer vad som ska skrivas i tråden?
lite sunt förnuft får man väl antas ha, men främst på flashback o vara kritisk källor... jag vet inte speciellt mkt, däremot ser jag tendenser till att flytta fokus till olika områden + kontraproduktiv information här i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tolkar det som natten lör-sön.
Fuktigkant i inlägg 2882 tolkar det som natten till måndag. Vittnet bwcb skrev bara fyra inlägg och har inte preciserat sig.
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Att det var natten mellan sön-mån tas upp flera gånger i tråden. Bl a här:

https://www.flashback.org/sp44229718

Om det kommer direkt från vittnet vet jag inte tyvärr. Det står så mycket i tråden som inte är ren fakta så jag förstår att folk blir förvirrade och tar vad som helst för sanning.
Citera
2013-07-23, 00:15
Medlem
bullskits avatar
Citat:

Jag tolkar söndagsnatt som just söndagsnatt. Inte lördagsnatt. De blir ju inte söndagsnatt före hela söndagsdag har gått. Eller?
Citera
2013-07-23, 00:15
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Vad är sant då?
Det återstår att se, men jag personligen trivdes med den ursprungliga tesen innan det började komma massa hejvilda påståenden om annat. Ingen aning om vad som är defacto, det får vi med tur se i efterhand.
Citera
2013-07-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Håller med; tror polisen har en helt klar uppfattning om hur och av vem dådet utförts; Aj (jag själv är inte 100% övertygad, bara 98,3%).

Besvärligt i det här fallet är att AJ har, tillsynes inbjuden, bevisligen befunnits sig i BOs lägenhet och då pratat i telefon med hennes far, som vittnar om att allt lät frid och fröjd maximalt ett par timmar innan brottet måste begåtts. Spår som ska hålla i en rättegång måste med säkerhet kunna tidsbestämmas till efter dödsfallet; räcker inte som i en del fall att visa på att MGM varit på plats och haft möjligheten då denna påstår sig inte varit det.

Trots allt har vi ett bra rättsystem som kräver bevis som med säkerhet kan binda en gärningsman till brottsplatsen, som dna, vittnen som sett dådet, personliga tillhörigheter etc. Det för att oskyldiga inte ska kunna dömas, men det krävs ju i detta fall fler säkra bevis, och svaren från skl är viktiga, olyckligt att det dröjer och att de uppenbarligen har resursbrist.
Citera
2013-07-23, 00:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soskidoski
Trots allt har vi ett bra rättsystem som kräver bevis som med säkerhet kan binda en gärningsman till brottsplatsen, som dna, vittnen som sett dådet, personliga tillhörigheter etc. Det för att oskyldiga inte ska kunna dömas, men det krävs ju i detta fall fler säkra bevis, och svaren från skl är viktiga, olyckligt att det dröjer och att de uppenbarligen har resursbrist.

Det behöver inte vara svårare än så att de inte begärt förtur och då är det inte onormalt lång tid som gått.

Det är ju tacksamt att hänvisa till att alla svar inte kommit när det gäller omhäktning. Det har ju förekommit förr.
Citera
2013-07-23, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Jag tolkar söndagsnatt som just söndagsnatt. Inte lördagsnatt. De blir ju inte söndagsnatt före hela söndagsdag har gått. Eller?
Söndag natt, vid ettiden, räknar jag som kl 1 söndag.
Citera
2013-07-23, 00:24
Medlem
Citat:
Efter söndag natt kommer måndag morgon. Söndag natt eller natten mot måndag.
Citera
2013-07-23, 00:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
lite sunt förnuft får man väl antas ha, men främst på flashback o vara kritisk källor... jag vet inte speciellt mkt, däremot ser jag tendenser till att flytta fokus till olika områden + kontraproduktiv information här i tråden.

Om man sitter och mumlar i skägget så bäddar man för att fokus flyttas.
Nog om det jag lämnar tråden och hoppas att IF hittas snarast möjligt.
Citera
2013-07-23, 00:28
Medlem
Bortsett från bilarna med släpvagn, så kan ändå bilen ha bränts vid ett annat tillfälle. Vilket ger en annan tidsram och aktionsradie.
Citera
2013-07-23, 00:30
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummelin
Efter söndag natt kommer måndag morgon. Söndag natt eller natten mot måndag.
Jag instämmer. Här finns en intressant tråd som behandlar ämnet:

https://www.flashback.org/t2028685

Bil och släpkärra siktades i så fall natten mellan sön-mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in