2013-07-22, 23:21
Medlem
Är det någon som vet var i Norra Björke MPS har sökt tidigare? Skicka gärna ett PM i så fall.
Citera
2013-07-22, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurium
Är det någon som vet var i Norra Björke MPS har sökt tidigare? Skicka gärna ett PM i så fall.
Varför PM?
Citera
2013-07-22, 23:25
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför PM?

Jag kan förstå att man vill ha PM. Jag VET att flera om de platser som det pratas om här, redan är genomsökta. Just nu finns det ca 15st som har kartor över vad som sökts, de borde läggas ihop.
Citera
2013-07-22, 23:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Har bilen brunnit i fred och blivit stående ett tag innan polisen hittade den eller hittade de den direkt på söndag morgon och körde bort den?
Och DB anmälde den på söndagen den 30/6, och polisen säger tisdagen?
Virrpannan menar väl att de fick veta det i förhör med DB på tisdagen då, kan man tänka sig?
Hade de ingen koll alls på händelseförloppet de första dagarna. Men det måste ju vara som
om man sträckläser denna tråden och sedan går till en tidningsintervju
Citera
2013-07-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag kan förstå att man vill ha PM. Jag VET att flera om de platser som det pratas om här, redan är genomsökta. Just nu finns det ca 15st som har kartor över vad som sökts, de borde läggas ihop.
Precis. Den som vill och känner sig manad kan skicka ett PM.
Citera
2013-07-22, 23:30
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Dettafknns inte när jag kikar på dbs fb
Nej.. Det va därför jag antog att de va vänner.. Jag ser inte heller det inlägget..
Citera
2013-07-22, 23:32
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och DB anmälde den på söndagen den 30/6, och polisen säger tisdagen?
Virrpannan menar väl att de fick veta det i förhör med DB på tisdagen då, kan man tänka sig?
Hade de ingen koll alls på händelseförloppet de första dagarna. Men det måste ju vara som
om man sträckläser denna tråden och sedan går till en tidningsintervju

Man kanke skall fråga sig om det ofta annars händer att en bil anmäls som stulen, den brinner upp och ägaren får reda på det inom 1-3 dygn. Och sedan kolla på vad för tid dessa dagar polisen söker vitnen ifrån. Kan man då dra slutsatsen att de inte vet något? Nja...

*ägaren
Citera
2013-07-22, 23:35
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Varför pratar de flesta bort Svenäcker?

Det undrar jag med. Ser man till alternativ körväg så är det ju inte så långt och man tar sig lätt via Edsäter till Vänersborg och Hunneberg. Dom misstänkta har vad det verkar kopplingar till personer där. Jag vet att det finns någon som håller på med grävmaskiner på området, kan det vara L*ppen?
Senast redigerad av Peacean 2013-07-22 kl. 23:38.
Citera
2013-07-22, 23:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Det undrar jag med. Ser man till alternativ körväg så är det ju inte så långt och man tar sig lätt via Edsäter till Vänersborg och Hunneberg. Dom misstänkta har vad det verkar kopplingar till personer där. Jag vet att det finns någon som håller på med grävmaskiner där, kan det vara L*ppen?

Det jag inte får ihop här då, är hur brottsplatsen såg ut och hur den lämnades, dessutom var barnet kvar ensamt, att hur hann de då mitt i natten/gryningen ordna med sitt kontaktnät om nu detta område skulle vara fyndplatsen?
Citera
2013-07-22, 23:47
Medlem
panzertaxs avatar
Tills att motsatsen är bevisad står iaf jag kvar vid åsikten att liket ligger lättare till än vad vi tror. Lite som att inte se skogen för alla träden. Frågan är bara hur lätt.
Citera
2013-07-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Har bilen brunnit i fred och blivit stående ett tag innan polisen hittade den eller hittade de den direkt på söndag morgon och körde bort den?
Om bilen brändes natten sön-mån så är det ett helt annat tidsschema som gäller och då kan iaktagelsen om bilar med släp vara relevant. Och då kan kroppen fraktats ganska långt bort. Och blodet i farstun kan ha tillkommit efter sex. I princip.
Citera
2013-07-22, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om bilen brändes natten sön-mån så är det ett helt annat tidsschema som gäller och då kan iaktagelsen om bilar med släp vara relevant. Och då kan kroppen fraktats ganska långt bort. Och blodet i farstun kan ha tillkommit efter sex. I princip.
Hur kan bilar med släp kl 1-2 natten till söndag vara relevant om bilen brändes natten efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in