2013-07-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
The Colony.
Förhoppningsvis är den bättre än vad folket på imdb säger.

Tänkte slå på den jag med, Laurence Fishburne brukar vara bra, även om jag inte har några förhoppningar om att resten av casten, eller manuset, skulle vara det.
Citera
2013-07-22, 21:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Nu blir det Osaka Elegy (1936) av Kenji Mizoguchi.
Citera
2013-07-22, 22:16
Medlem
Rakiis avatar
Ska se på Spring Breakers igen, denna gången med en kompis!

http://www.imdb.com/title/tt2101441/
Citera
2013-07-22, 22:40
Medlem
Mordum87s avatar
Är ganska sugen på att slänga på en av de tre första Alien..
Tycker alla de tre håller skyhög klass och vad än folk säger så tycker jag ändå att 3an är riktigt bra! Så sjukt spännande och klaustrofobisk med tanke på att stackarna (människorna) i stort sett inte har något motstånd överhuvudtaget. Men 1an är ju såklart i en klass för sig och tillhör en av de bästa rullar som finns. 2an är även den en ren fröjd även fast den skiljer sig oerhört från första filmen.. iaf när det gäller krypande och otäck stämning.. Men ja, dom ses ju allmänt som två helt olika kategorier också.. 1an är Thriller/skräck.. 2an är action rentav.

Vilken tycker folket är den bättre Alien måntro?

Sen är jag rätt sugen på att se filmen "The Time Machine" från 2002, som helt gått mig förbi men som jag sett prisas här och där på nätet. Någon som sett den och kan ge ett omdöme?

Och SEN.. har jag helt missat "Twelve Monkeys".. eller ja missat.. jag har vetat om dess existens sen den kom, men aldrig tagit mig tid att se den då jag ständigt hör att den är dålig. Vad tycker folket?

Vilket jävla inlägg det blev. Men ja, vore kul med lite synpunkter såhär på kvällskvisten.
Citera
2013-07-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Efter veckans Dexter tänkte jag köra igång [Rec]². Fick aldrig sett uppföljaren när den kom ut.
http://www.imdb.com/title/tt1245112/?ref_=fn_al_tt_1

Hur var den? Har du sett trean? Det är nog den sämsta skräckfilmen jag har sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Första.

Citat:
Sen är jag rätt sugen på att se filmen "The Time Machine" från 2002, som helt gått mig förbi men som jag sett prisas här och där på nätet. Någon som sett den och kan ge ett omdöme?

Jag minns den som bra.

Citat:
Och SEN.. har jag helt missat "Twelve Monkeys".. eller ja missat.. jag har vetat om dess existens sen den kom, men aldrig tagit mig tid att se den då jag ständigt hör att den är dålig. Vad tycker folket?

Mycket bra!
Citera
2013-07-22, 22:52
Medlem
gunar_prinze_jrs avatar
Tänkte se Gattaca (1997). Minns att den var riktigt bra, men det var några år sedan jag såg den. Hoppas att den håller samma klass idag.
Citera
2013-07-22, 22:54
Medlem
Borghesias avatar
Hua mig. Trodde aldrig att jag skulle skriva att jag skall se en film av Uwe Boll frivilligt men nu blir det Assault on Wall Street.

Har i princip noll förväntningar men jag gillar Dominic Purcell och hoppas att han levererar.
Citera
2013-07-22, 22:54
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Jag tycker den första är klart bäst. Gillar spänningen mer i den, dessutom är ju Harry Dean Stanton med!
Citera
2013-07-22, 22:59
Medlem
Cinns avatar
Eftersom familjen fortfarande är ute och reser och värmen fortfarande överstiger min komfortzon håller jag mig inne. Börjar kvällen med Casablanca så får vi se om det blir mer Bogart senare.
Citera
2013-07-22, 23:16
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Instämmer med de som tycker den första är den bästa. Gillar samtliga av de tre första fast fyran klickade inte för mig.
Citat:
Jag skulle föreslå att du ger dig i kast med originalet först: http://www.imdb.com/title/tt0054387/?ref_=fn_al_tt_2 . Jag prisar ingen av dem fast det är underhållande filmer. Remaken tillför inte något vettigt alls från originalet om jag minns rätt.
Citat:
En av mina absoluta favoritfilmer inom sci-fi-genren. Både Brad Pitt och Bruce Willis är utmärkta i den. Hör mest positivt om den på Flashback i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Hur var den? Har du sett trean? Det är nog den sämsta skräckfilmen jag har sett.
Jag var riktigt trött efter en hård helg och svårigheter att somna innan jobb idag så somnade mitt i. Gör ett nytt försök imorgon och följer upp med trean i samma vända då
Citera
2013-07-22, 23:19
Medlem
Ska se Alice Doesn't Live Here Anymore som kvällsfilm. Har aldrig riktigt känt något större intresse att se den, men gjord 1974 av Scorsese med Harvey Keitel och Ellen Burstyn i stora roller. Nog borde den vara ett dugligt tidsfördriv i alla fall?
Citera
2013-07-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Jag var riktigt trött efter en hård helg och svårigheter att somna innan jobb idag så somnade mitt i. Gör ett nytt försök imorgon och följer upp med trean i samma vända då

Hahaha, åh helvete, jag är inte avundsjuk! Jag blir inte förvånad om vi får se ett inlägg av dig i sämsta filmen-tråden snart.

Nu ska jag slå på Session 9 för att jag har läst mycket gott om den här på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in