2013-07-22, 22:13
Medlem
netopyrs avatar
nån som vet något alls om misshandeln i hamnen?
Citera
2013-07-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr

ja. jag vet mycket om det då jag känner några av de som är inblandade. men det är väl lite OT?
Citera
2013-07-22, 22:19
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Det ska riktigt mycket till för att någon ska förfölja någon och knäppa denne. Gör man sånt om kompisen snott med sig lite grejer? Hotar med polisanmälan (och varför skulle hon göra det om det inte handlade om våldtäkt)?

Vet du att det inte handlade om en våldtäkt?
Citera
2013-07-22, 22:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Ambulance har begärd ut handlingarna från TR
Citera
2013-07-22, 22:21
Medlem
Lawlines avatar
Ni som känner dom gripna. Har dom hållit på med droger på sista tiden? Är dom arbetslösa? Hur har dom försörjt sig sista året?
Citera
2013-07-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om det finns folk som undrar...Umeå är en liten stad...i mentalitet. Mest frikyrkor och om någon öppnar en porrbutik..blir det ett j***a liv...så JA ett sådant här mord är stort här..ok?

Frikyrkor? Vart då, finns inte många och gnällen på porrbutik kan du tillskriva ung vänster falangen, dvs samma som drev/driver "köttkriget" etc samt hjälper sådana som OFOG att jävlas med samhället.

Hur som helst, Umeå är ändå en lugn stad, faktum är att bland de mord som varit i stan så kan man oftast hitta de inblandade inom samma vänkrets, tex det som hände på Teg så hade 3 st som utfört 3 olika grova brott/mord alla jobbat på samma ställe vilket slogs upp i media.
Kretsen av grovt kriminella i den här stan är inte så stor men, sen får vi ju se vad detta är för något.
Citera
2013-07-22, 22:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Ja, det ska bli intressant att få höra hur det här hänger ihop med den grova misshandeln i hamnen i Holmsund tidigare.
Kan du inte skriva varför du tycker denna misshandel är intressant i detta ärende istället. Något konkret måste du väl ha?
Eller kanske bara en känsla du fick när du googlade på Holmsund? I så fall kan du nog ligga lågt ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ni som känner dom gripna. Har dom hållit på med droger på sista tiden? Är dom arbetslösa? Hur har dom försörjt sig sista året?
Enligt ett inlägg här så "arbetade" den yngre av killarna på Samhall tidigare i år.
Citera
2013-07-22, 22:26
Medlem
DrKnarks avatar
Citat:
Om det finns folk som undrar...Umeå är en liten stad...i mentalitet. Mest frikyrkor och om någon öppnar en porrbutik..blir det ett j***a liv...så JA ett sådant här mord är stort här..ok?

oft: ska öppna en porr butik i ume. ja, jag trodde min kompis skämta med mig när hon sa att en 22 årig tjej hade blivit skjuten på central station.det låter ju inte som en grej som skulle hända i ume.nu har det hänt.

btw:vilken sida var det med länkar till bilder på dom båda misstänkta?
Senast redigerad av DrKnark 2013-07-22 kl. 22:47.
Citera
2013-07-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

Droger känns ju väldigt nära till hands i en sån här situation. Speciellt då Umeå har mycket droger i staden. Sen vet jag ju att den ena av de två hade problem med droger redan när jag kände honom (5-6 år sedan) och att han knappast blivit bättre sedan dess. Vet även att han är världens snällaste kille men har ett "hett" temperament. Så kort stubin + benzo + alkohol har ju vållat stora skador tidigare så varför inte?
Citera
2013-07-22, 22:29
Medlem
Titianas avatar
Vad har det för löner på Samhall? Åka taxi från stan till Haga...
om det stämmer att det va M.H som var på Båten och enligt uppgift här tidigare jobbar på Samhall...
Citera
2013-07-22, 22:31
Medlem
Citat:

Ja jag vet mycket om den och vad jag kan se hittills så ser jag inte att den hänger ihop överhuvudtaget med det här. Det är en helt annan umgängeskrets.
Citera
2013-07-22, 22:34
Medlem
Citat:
Vad har det för löner på Samhall? Åka taxi från stan till Haga...
om det stämmer att det va M.H som var på Båten och enligt uppgift här tidigare jobbar på Samhall...

Kan tänka mig att det inte är en höjdarlön i alla fall, men han kanske extraknäckte som langare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in