2013-07-22, 18:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigint
Var där och kollade i lördags kväll, se resultatet i mitt inlägg i lördags
Hittade bilspår

Mätte du spårvidden, dvs avståndet mellan höger och vänster däck mätt från utsidorna av spåren?
Citera
2013-07-22, 18:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Mätte du spårvidden, dvs avståndet mellan höger och vänster däck mätt från utsidorna av spåren?
Smidigast är att mäta från utsidan av det ena till insidan av det andra hjulet.
Citera
2013-07-22, 18:48
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Är du vän med DB?
Dettafknns inte när jag kikar på dbs fb
Citera
2013-07-22, 19:06
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Är nog beredd att sätta en tutte på att allt startar direkt efter samtalet med P.T. A.J redan uppretad får ju givetvis något mothugg av I.F efter han sagt en så känslig sak som pussa på hans son. I.F har jag hört är en tuff tjej så det är ju det enda scenariot för mig.

Om det stämmer det du har hört om att hon var en tuff tjej, så ja, det här känns så jävla vidrigt otäckt jävla sorgligt och hemskt
Citera
2013-07-22, 19:10
Medlem
Enligt p4 väst har polisen idag sökt i ett område efter tips i torsdags kväll, man har hittat intressanta fynd, och har också sökt med helikopter.

Tyder på öresjö sidan då kanske ?
Citera
2013-07-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigint
Enligt p4 väst har polisen idag sökt i ett område efter tips i torsdags kväll, man har hittat intressanta fynd, och har också sökt med helikopter.

Tyder på öresjö sidan då kanske ?

Har du länk?
Citera
2013-07-22, 19:21
Medlem
Tog en snabbsväng förbi kabelvägen på väg hem från Jönköping

Jag intresserar mig för 2 specifika ställen , blir ett upprop till Mps i första hand om ni läser här

Har ni tittat INUTI lilla ödehuset vid snitslingarna, ( vid vägkanten) ( ni vet var jag menar :-) eller bara bakom.... Var väl i tisdags ni var där?

Längre österut strax innan några hus, kan man se något ligga i skogen eller på nån liten bergknalle typ 50m från vägen vänster sida. Strax efter denna plats finns en röd sopsäck på en stolpe.
Bara så vi inte missar något här.

Får någon konstig magkänsla på denna kabelvägen, många skogsvägar och relativt öppen terrräng för att bära saker långt in i skogen
Citera
2013-07-22, 19:24
Medlem
Har ju pratats en del om soptipp det sista här, vilket får mig att fundera på om Bo kan ha dumpats i en kontainer / flak. Kör själv tippbil till häljestorp flera gånger i veckan å jag kollar ju inte vad som är i, utan åker dit får en anvisad och tippar av utför en slänt å sen kommer det ju fler å tippar, skulle Bo legat med i ett lass så blir hon borta. Så jag undrar skulle en likhund funka på en tipp?
Citera
2013-07-22, 19:32
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Just därför, för jag är med på det du skriver om hur psykopater fungerar, kan vad hon än ha sagt till AJ när luren lagts på, vara det som triggade igång hans ursinne mot henne. Hon kanske bara hade nån kommentar om det där med att pussa på sonen, sade nåt om att det var väl onödigt spydigt mot PT eller nåt.

Av erfarenhet räcker det med att Id* ringde en annan mitt i natten. Än värre ett ex.
Psykopater är de värst paranoida och med det hoppas jag att AJ klättrar på väggarna i brist på kontroll.
För nog börjar de häktade mjukna nu?
Citera
2013-07-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Har du länk?

Tyvärr ipaddan kan inte öppna ljudfilen, kolla på sverigesradio.se/vast

Hörde det på nyheterna 15.30 på radion
Citera
2013-07-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Tyvärr , det började skymma och jag var ensam.
Sen stod det en skum bil parkerad i närheten
Har ingen lust att spela hjälte, när man inte säkrat retträttvägen
Citera
2013-07-22, 19:48
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nej, det var ett intressant klipp. Men hur lång det tar kan man inte se eftersom klippet är redigerat. Jo, det är sant, ibland kämpar tom ReimerDenYngre förgäves.

Om bilen brändes före tre så är tidsschemat ganska tajt. BO måste ha mördats direkt efter sista telefonkontakten BO hade, en bil måste ha funnits tillgänglig snabbt, kroppen körts iväg och lämnats någonstans melllan bostaden och platsen för branden.

OM tidningsbudet är säker på att det inte fanns blod vid sextiden, finns möjlighen att polisen och tom RDY har gjort något litet fel.

Men hur man än vänder och vrider på sina informationer så finns det betydligt färre fakta än vad man skulle önska. Det är inte ens bevisat att BO är död eller att bilen brändes för att utplåna blodspår.

Slösa inte så mycket tid på att . Du verkar känna till trakterna lika bra som de misstänkta "scouterna" och mitt förslag är att du gör det som du är bäst på. Får jag föreslå att du fotvandrar den närmaste bilvägen mellan bostaden och brandplatsen och noterar alla intressanta avfarter/pplatser på vägen?

Fetmarkerade är nog en god gissning. Att blanda in sin flickväns barn i ett bråk med sin flickväns ex räcker gott och väl för att bli dumpad. Eller, om man är lite störd (som man förmodligen är om man drar in ett försvarslöst barn i ett bråk) och inte själv inser hur fel det är, är det ett gott bränsle till ett bråk där den som är störd kan få ett oproportionerligt utbrott.

Därför är det är inte alls orimligt att tänka att våldsbrottet begicks kort efter telefonsamtalet. Man kan tänka sig att I*a gick igång ordentligt när AJ sa som han gjorde, enligt PT. Normala mammor hade reagerat och det verkar I*a också ha gjort. Därför är hon försvunnen (?).

Finns garanterat folk som sitter inne med information. Att deras lojalitet går högre än ett litet barn som lämnats ensam i sin mors blod. För fan människor! Nu handlar det inte längre om att "gola". Nu handlar det om att göra rätt!

Nog fan är GM rädd och nojjig nu. Det här är inget brott som är häftigt ens i de kretsarna. Just nu tippar jag på att han vinner mer på den rädsla han byggt upp kring sin person än vad han vinner på "normal" skurklojalitet, även om sistnämnda säkert finns i smeten också, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in