Resultat: .
0%
röster
2013-07-21, 21:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Borussia Mönchengladbach 1- 5 FC Bayern München
Goals: Ribéry (17'), Lahm (22'), Thiago (26'), Robben (42'), Müller (60')

Citera
2013-07-21, 21:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=TRwghxmSLns Thiagos första mål för bayern
Citera
2013-07-21, 22:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jo dom har haft några helbruna tröjor också. Denna är dock min favorit med pauli.

http://www.comparestoreprices.co.uk/images/dy/dyf-st-pauli-traditional-astra-retro-shirt--brown-white.gif

Ett fint exempel på när reklamen harmonierar med tröjan.
Citera
2013-07-21, 22:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1005306_539276569458847_1703536069_n.jpg

Vad tycker ni om St Paulis tröjor för kommande säsong?

Skitfula!

Dessutom rent ut sagt opassande att ett lag som St. Pauli har en jävla energidryck som ägs av Coca-Cola som sponsor. Kan tänka mig att många fans inte är speciellt glada över detta.
Citera
2013-07-22, 06:11
Medlem
Vad tycker ni om Weihrauch? Har inte sett honom mer än en liten träningsmatch förra sommaren och då i typ bara 20 min. Någon som sett honom mer kanske kan upplysa mig om hans potential?

Har inte haft möjlighet att följa pre-season så mycket och måste även fråga vilka formationer Guardiola testar? Såg att de spelade typ 4-1-4-1 mot Hamburg med Thiago som defensiv och Müller på topp, har Thiago potential att ersätta Schweini?

Mycket frågor men måste ju ta ikapp det jag missat hitintills...
Citera
2013-07-22, 11:18
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Vad tycker ni om Weihrauch? Har inte sett honom mer än en liten träningsmatch förra sommaren och då i typ bara 20 min. Någon som sett honom mer kanske kan upplysa mig om hans potential?

Han spelade en kort stund igår så jag fick inte något intryck. Det ser ut som det Weihrauch tillsammans med Weisser, Can, Pierre Højbjerg och målvakten Lucas Raeder tar plats i Peps trupp. Pep har matchat dessa spelare regelbundet i försäsongsmatcherna. Gustavo kan möjligtvis vara på väg till Wolfsburg, men oddsen är nog att han stannar.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Har inte haft möjlighet att följa pre-season så mycket och måste även fråga vilka formationer Guardiola testar? Såg att de spelade typ 4-1-4-1 mot Hamburg med Thiago som defensiv och Müller på topp, har Thiago potential att ersätta Schweini?

Thiago verkar kvickare och målfarligare än Schweini. Pep kommer mycket sannolikt rotera flitigt mellan matcherna för att inte slita på enskilda spelare och båda dessa kommer säkert spela ofta, Thiago kan spela i mer offensiv position än han gjorde nu under helgens matcher. Hans första mål för Bayern var en riktig pärla - en välplacerad och hård "nick" med bröstet på ett inlägg som Boateng slog som på ett snöre. Annars tycks Pep gilla Kroos, som matchats kanske flitigast i matcherna och gjort ett mycket bra intryck. Robben och Ribery tycks ha blivit ännu bättre - deras spel igår var briljant och de spelade fram till varandras nick- och volleymål med kirurgisk precision.
Pep "överraskade" också med att sätta Lahm i offensiv roll på mittfältet, som tackade för förtroendet och prickade in 2-0 från straffområdesgränsen genom en lucka i Gladbachs försvar. Müller spelade återigen på topp. Slutresultatet skrevs till 5-1 efter Robben dansat sig fram genom Gladbachs defensiva mittfält och tillsammans med Ribery avfyrat ett blixtrande klapp-klapp-spel fram till den flinke Müller som bara hade att sätta foten till.

Det är ingen vågad gissning att Bayern kommer dominera den europeiska fotbollen under den kommande säsongen. Dortmund har breddat truppen och återigen värvat oerhört smart och har, trots den snöpliga förlusten mot Gladbach, i träningsmatcherna sett ut som de förbättrat sig från den förra säsongen. En återupprepning av CL-finalen från i våras vore därför ingen stor överraskning.
Citera
2013-07-22, 11:37
Medlem
Liten nyfiken på en sak som jag hoppas att ni kan besvara mig. Finns det nåt som pekar på att Gustavo kommer välja just Wolfsburg framför Arsenal eller Chelsea (tar de klubbar som det ryktats mest om). En klubb som inte spelar i CL och där han väl borde få lägre lön i än vad han hade fått i Arsenal/Chelsea. Och han lär knappast bli bänkad i Arsenal eller Chelsea.

Eller trivs han så extremt bra i Tyskland att han kan gå "ner" sig så pass mkt när det gäller vilken klubb han kommer spela för nästa säsong?

Dvs om han lämnar nu
Citera
2013-07-22, 12:00
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Liten nyfiken på en sak som jag hoppas att ni kan besvara mig. Finns det nåt som pekar på att Gustavo kommer välja just Wolfsburg framför Arsenal eller Chelsea (tar de klubbar som det ryktats mest om). En klubb som inte spelar i CL och där han väl borde få lägre lön i än vad han hade fått i Arsenal/Chelsea. Och han lär knappast bli bänkad i Arsenal eller Chelsea.

Eller trivs han så extremt bra i Tyskland att han kan gå "ner" sig så pass mkt när det gäller vilken klubb han kommer spela för nästa säsong?

Dvs om han lämnar nu

Hans utsikter att ta en plats i Brasiliens VM-startelva är bäst om han stannar i Tyskland där han är hemmastadd och inte byta system och kultur med allt vad det kan innebära i omställningssvårigheter. Med tanke på Peps okonventionella ideér kommer Gustavo säkert få speltid regelbundet och inte glömmas bort på bänken, därför är det väl kanske mest attraktivt för honom att stanna. Men det är ju svårt att veta något konkret om hur han tänker om en flytt.
Citera
2013-07-22, 12:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Har götze fått lira något än?

Någon som vågar gissa sig fram en möjlig start 11 mot barca matchen till helgen?
Citera
2013-07-22, 13:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa

Dvs om han lämnar nu

Citat:
Ursprungligen postat av afra
Hans utsikter att ta en plats i Brasiliens VM-startelva är bäst om han stannar i Tyskland där han är hemmastadd och inte byta system och kultur med allt vad det kan innebära i omställningssvårigheter. Med tanke på Peps okonventionella ideér kommer Gustavo säkert få speltid regelbundet och inte glömmas bort på bänken, därför är det väl kanske mest attraktivt för honom att stanna. Men det är ju svårt att veta något konkret om hur han tänker om en flytt.
Kicker skriver idag att Pep vill banta truppen inför säsongsstarten och att just Gustavo är en av dem som förmodligen får lämna. Andra namn som nämns är Can och Weiser.

Vad som också talar för Wolfsburg är att landsmännen Diego och Naldo redan finns där. De båda ska enligt uppgift just nu försöka övertala Gustavo att komma till Volkwagnsfabriken.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/589640/artikel_naldo_luiz-gustavo-kann-sich-wechsel-vorstellen.html
Citera
2013-07-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har götze fått lira något än?

Någon som vågar gissa sig fram en möjlig start 11 mot barca matchen till helgen?

Nej, fortfarande rehab för Götze och Schweinsteiger om jag inte har helt fel.
Citera
2013-07-22, 13:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kicker skriver idag att Pep vill banta truppen inför säsongsstarten och att just Gustavo är en av dem som förmodligen får lämna. Andra namn som nämns är Can och Weiser.

Vad som också talar för Wolfsburg är att landsmännen Diego och Naldo redan finns där. De båda ska enligt uppgift just nu försöka övertala Gustavo att komma till Volkwagnsfabriken.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/589640/artikel_naldo_luiz-gustavo-kann-sich-wechsel-vorstellen.html
Jag antar att Can lämnar på lån isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in