Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskaEliten
Vad tycker ni om Weihrauch? Har inte sett honom mer än en liten träningsmatch förra sommaren och då i typ bara 20 min. Någon som sett honom mer kanske kan upplysa mig om hans potential?
Han spelade en kort stund igår så jag fick inte något intryck. Det ser ut som det Weihrauch tillsammans med Weisser, Can, Pierre Højbjerg och målvakten Lucas Raeder tar plats i Peps trupp. Pep har matchat dessa spelare regelbundet i försäsongsmatcherna. Gustavo kan möjligtvis vara på väg till Wolfsburg, men oddsen är nog att han stannar.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskaEliten
Har inte haft möjlighet att följa pre-season så mycket och måste även fråga vilka formationer Guardiola testar? Såg att de spelade typ 4-1-4-1 mot Hamburg med Thiago som defensiv och Müller på topp, har Thiago potential att ersätta Schweini?
Thiago verkar kvickare och målfarligare än Schweini. Pep kommer mycket sannolikt rotera flitigt mellan matcherna för att inte slita på enskilda spelare och båda dessa kommer säkert spela ofta, Thiago kan spela i mer offensiv position än han gjorde nu under helgens matcher. Hans första mål för Bayern var en riktig pärla - en välplacerad och hård "nick" med bröstet på ett inlägg som Boateng slog som på ett snöre. Annars tycks Pep gilla Kroos, som matchats kanske flitigast i matcherna och gjort ett mycket bra intryck. Robben och Ribery tycks ha blivit ännu bättre - deras spel igår var briljant och de spelade fram till varandras nick- och volleymål med kirurgisk precision.
Pep "överraskade" också med att sätta Lahm i offensiv roll på mittfältet, som tackade för förtroendet och prickade in 2-0 från straffområdesgränsen genom en lucka i Gladbachs försvar. Müller spelade återigen på topp. Slutresultatet skrevs till 5-1 efter Robben dansat sig fram genom Gladbachs defensiva mittfält och tillsammans med Ribery avfyrat ett blixtrande klapp-klapp-spel fram till den flinke Müller som bara hade att sätta foten till.
Det är ingen vågad gissning att Bayern kommer dominera den europeiska fotbollen under den kommande säsongen. Dortmund har breddat truppen och återigen värvat oerhört smart och har, trots den snöpliga förlusten mot Gladbach, i träningsmatcherna sett ut som de förbättrat sig från den förra säsongen. En återupprepning av CL-finalen från i våras vore därför ingen stor överraskning.