Har på något vänster fått in en mus i min lägenhet 3 trappor upp, vet inte om den har tagit sig in på något sätt eller följt med i en väska från landet. Den är förbannat snabb på att försvinna varje gång jag ser den så någon typ av fälla borde väl vara enda alternativet. Eller?
Vet inte exakt vad det är, men färgen och storleken var som en näbbmus.
Som sagt vill jag bara släppa ut den utan att skada den. Tips?
Har på något vänster fått in en mus i min lägenhet 3 trappor upp, vet inte om den har tagit sig in på något sätt eller följt med i en väska från landet. Den är förbannat snabb på att försvinna varje gång jag ser den så någon typ av fälla borde väl vara enda alternativet. Eller?
Vet inte exakt vad det är, men färgen och storleken var som en näbbmus.
Som sagt vill jag bara släppa ut den utan att skada den. Tips?
Det finns ju fällor som fångar möss levande. Du kan köpa en sådan.
På ett lager jag jobbade på använde jag en plasthink och en "vipp-bräda" med mat på.
Får testa det där!
Jag la fram en kaka och en gurkskiva under en soffa mest för att se om den gillade något, det har legat orört i 2 dagar. De i videon använde jordnötssmör, vad använde du? Vet som sagt inte vilken typ av gnagare det är riktigt. Det känns inte riktigt som den letar mat utan mer som att den är instängd och vill ut liksom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!