Citat:
Ursprungligen postat av
pointzero
Är det inte så att GM och BO kan ha varit ute och kört bil och provskjutit något vapen som råkat träffa ett fönster på en villa. BO blir rädd och ber GM köra henne direkt till tågstationen. GM blir nojjig att hon ska säga till någon (för dom kan ha träffat någon i villan) och dödar henne.
Bor inte i Umeå, vet inte hur det ser ut med skottlossningar och sådär men verkar inte så vanligt? Det är nästan klart att mordet och kulan i fönstret hänger ihop.
Jag håller med dig i att det verkar orimligt att de båda händelserna inte hänger ihop. Jag kan dock inte få ihop det då alla händelseförlopp jag kan komma på verkar orimliga.
Jag var tidigare inne på att man har varit och provskjutit med vapnet på den industritomt (eller vad det är) som ligger framför fönstret till villan och att ett skott råkat gå över skyddsvallen man sköt mot. Men om man åker ut för att provskjuta en pistol däromkring hade det varit bättre att åka till den än mer isolerade snöuppläggningsplatsen några hundra meter sydväst (inne i skogen).
Det verkar inte finnas någon som helst koppling mellan BO och de som bodde i villan.
Dessutom går första bussen hem till Holmsund kl 7:10 (dit hon ska på dop) och hon hittas 6:40 vid stationen som är precis på den vägen hon borde gå till busstationen från Utmarksvägen där hon tycks ha varit på efterfest och möjligen sovit. Den allra enklaste förklaringen känns ju som att hon gått från Utmarksvägen självmant vid rätt tid för att hinna med bussen och att det inte finns någon föreliggande händelse som fått henne att skynda sig eller försökt ta sig dit i panik.
Jag börjar tro att det kan röra sig om någon för BO okänd trots allt, det blir lättare att förklara vad samma pistolman gjorde på två ställen inom så kort tid. Eller snarare så innebär det att man inte behöver försöka komma upp med en teori varför BO har varit på båda dessa platserna.