2013-07-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo
Om VAD som hände mer än om VEM hon va som person, vilket skär mer i hjärtat på en närstående då alla lögner och förolämpningar späs ut. Det är enbart onödigt i mitt tycke, och polisen sitter nog på all den info dom behöver vilket familjen delat med sig av vid det här laget.

Tänker inte diskutera saken.

Är princip övertygad om att de som känner tjejen eller någon annan i utredning inte sitter på detta forum och läser detta. De mår för dåligt och vill inte spekulera i vad som hänt + att de är nog de som vet mest om denna utredningen utanför polisen.

Allt är fruktansvärt tragiskt och jag bor 50-100 m ifrån perrongen. Har varit mitt uppe i allt. Har nog inte sett så mycket poliser som jag sett nu. Både civila och uniformerade. Som tur var känner jag inte henne och läser gärna detta som skrivs. Polisen gör ett bra jobb det är jag säker på.. Och det är det som jag är intresserad av och säkert alla andra är det. Därför man läser. Vill man inte det så går man inte in.

Sen är det ingen som blir uthängd som GM innan man är dömd. Det är viktigt.
Citera
2013-07-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLH
Finns inte en möjlighet då Östra Ersboda är en bra bit från centrum.

Tågstation ligger i centrum, östra ersboda ligger iaf minst 45 min därifrån till fots skulle jag tippa. Inte ens att det skulle kunna vara så att det är där hon blivit skjuten och att hon sen gått till tågstation låter troligt med tanke på avståndet.

Du får nog läsa igen! Han menade att kulan som dödade henne vid järnvägsstationen skulle ha åkt igenom henne och fortsatt till huset i östra ersboda...
Citera
2013-07-21, 19:26
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
https://www.facebook.com/t*ve.sehli*

Lata människa!!!!!

Finns dom som inte använder Facebook, kanske inte ens fulkonto. Säger inte att det är så men men.

Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Lång tid!? Vanligtvis skjuts människor rakt fram eller bakifrån, d.v.s det är bara ena lungan som träffas och därmed är det blödningen som är tidsfrågan, inte syrebristen.

Du som verkar ha grym kontroll på vapen och ammunition, finns det någon möjlighet att kulan kan ändra riktning i kroppen dvs att den på så sätt kan skada bägge lungsäckarna?

OnT: Så tycker jag som många att otroligt lite info har läckt ut och får anta att T*v* kan ha nämnt något namn eller något vittne som då gjort att Polisen inte behövt lämna ut uppgifter.
Citera
2013-07-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Är inte perrong nr 3 den i mitten som det inte går att komma ifrån förutom genom tunneln? Känns som ett konstigt val att försöka fly upp där om hon var jagad.

Nästa stora frågetecken är villan. Finns det någon koppling av dom två som var i villan till BO eller GM?

Hon ville nog bara ha hjälp, tänkte säkert inte på vart hon gick upp, tror alla hade gjort likadant..
Citera
2013-07-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag har i princip noll kunskaper om skjutvapen (och endast begränsad kännedom om området) så det här kanske är en oerhört dum fråga, men finns det någon som helst teoretisk möjlighet att kulan som träffade villan är kulan som dödade kvinnan? Alltså att den passerade genom hennes kropp och sedan fortsatte i en bana som innebar att den slutligen träffade huset?

Med ett kraftigare gevär skulle man kunna placera en kula i ett hus 4-5 km bort (om det avlossats med tämligen betydande vinkel från horisontalplan). Med enhandsvapen eller en kula som går genom en kropp i början av kulbanan, knappast (om inte gärningsmannen använde något liknande AG 90 12,7 mm. Dock tämligen osannolikt till att börja med och ännu mer osannolikt att någon går upp för en trapp efter 12,7 mm träff i bålen....)
Senast redigerad av Sysslomannen 2013-07-21 kl. 19:33.
Citera
2013-07-21, 19:31
Medlem
Jag har väldigt svårt att se att GM är den som har skjutit genom fönstret på M*ttgränd. Kan inte se något samband mellan händelserna Avståndet och det faktum att de händelserna verkade ha inträffat nästan samtidigt.

Om man spekulerar kring Måttgränd så finns ett mindre industriområde på andra sidan den större vägen (Grä*dvägen) En mindre bilverkstad, det nya Porschecenter Norr, och någon ytterligare mindre anrättning.

M*ttgränd är som tidigare nämnts en del av det "finare" västra Ersboda. Området har en blandning av kommunala och dyyyyyra hyresrätter, radhus och friköpta villor. Du kan definitivt inte köpa något under 2-2.2 miljoner här. Sannolikt ett av Umeås lugnare områden.

En kenyansk landslagslöpare behöver uppskattningsvis cirka 10-12 minuter för att förflytta sig mellan Centralstationen och M*ttgränd. De misstänkta GM har sannolikt något sämre fysisk status än så.

En dopad Lance Armstrong kan nog cykla mellan platserna på typ 5 minuter, misstänkta GM är knappast bloddopade eller utrustade med tävlingscykel.

Bil? Well, GM flydde till fots, då ska han sno en bil, eller ta sig hem till U*marksvägen cirka en km, sätta sig i bilen och ta sig till Ersboda. Nä, jag köper inte det.
Citera
2013-07-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sysslomannen
Med ett kraftigare gevär skulle man kunna placera en kula i ett hus 4-5 km bort (om det avlossats med tämligen betydande vinkel från horisontalplan). Med enhandsvapen eller en kula som går genom en kropp i början av kulbanan, knappast (om inte gärningsmannen använde något liknande AG 90 12,7 mm)

NEJ! Dessutom finns det vittnen som hört knallen i närheten.
Citera
2013-07-21, 19:33
Medlem
Som jämförelse så är det ungefär som att stå på Sergels Torg där torget övergår till Galleria, skjuta där och kulan hamnar genom fönstret på Slottet.
Citera
2013-07-21, 19:33
Medlem
nocturne.no2s avatar
Det står fel i sammanfattningen, villan ligger på VÄSTRA Ersboda.
Citera
2013-07-21, 19:35
Medlem
Citat:
Är inte perrong nr 3 den i mitten som det inte går att komma ifrån förutom genom tunneln? Känns som ett konstigt val att försöka fly upp där om hon var jagad.

Nästa stora frågetecken är villan. Finns det någon koppling av dom två som var i villan till BO eller GM?

Jag vet inte riktigt, men i panik så tar man ju vilda chansningar. Hon fattade väl att hon behövde hjälp av folk fort och agerade som att det må bära eller brista. Tunneln är ju lång och öde den tiden en lördagmorgon får man förmoda, så att springa in mot centrum eller Haga var förmodligen inget alternativ. Lika öde är det ju i området kring centrum den tiden och Haga är väl än mer öde. Att springa mot perrongen var ett klokt val för där finns det vid avgående eller ankommande tåg en del folk, dock så hjälpte det som alla vet inte
Citera
2013-07-21, 19:39
Medlem
PandorasAsks avatar
BO kunde knappast ha sprungit många meter innan hon föll, så hon blev troligtvis skjuten vid stationen. Det har skrivits om att hon ropade "hjälp, hjälp" och att hon var vid medvetande när hon föll och sen blev medvetslös. Vem var det som först rusade till för att hjälpa henne? Eller tittade alla på och ringde 112 utan att gå närmare henne? Tänker närmast på, att sade hon något annat än "hjälp, hjälp", för om hon skulle ha blivit sjuten på nära håll av någon bekant/pojkvän, så tycker jag att hon skulle ha skrikit " XX har skjutit mej".
Citera
2013-07-21, 19:40
Medlem
Citat:

Var där och tittade lite i eftermiddag. Perrong 3 kommer man direkt in till om man går via Bangatan. Man behöver alltså inte gå i någon trappa eller tunnel för att komma dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in