2013-07-21, 19:04
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohctim
Hur vanligt är det att en våldtäktsman begår flera våldtäkter på en kväll. Det var väl en överfallsvåldtäkt i stan tidigare under kvällen. Är det rimligt att tro att det kan vara samma galning?

Det pratades tidigare om skotthålet i fönstret förresten. Av bilden som publicerats såg det ut som att skottet hade gått in/ut horisontellt. Det borde väl betyda att det antingen avlossats inifrån eller på långt håll utifrån. Om skottet avlossats utanför och man försökte skjuta in borde det varit en uppåtgående riktning.

På google earth verkar det vara någon sorts grustag eller liknande i riktningen från huset. Det kan vara så att pistolmannen lekt runt med pistolen på grusplanen och det var inte alls meningen att skjuta mot huset.

Om inte kulan satt kvar i kroppen borde polisen relativt snabbt hittat den på skottplatsen och sedan kunnat jämföra med lägenhetskulan. Detta om det är en mantlad kula, är den omantlad är den förmodligen mos.
Citera
2013-07-21, 19:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohctim
Hur vanligt är det att en våldtäktsman begår flera våldtäkter på en kväll. Det var väl en överfallsvåldtäkt i stan tidigare under kvällen. Är det rimligt att tro att det kan vara samma galning?

Om det första våldtäktsförsöket misslyckades -vilket det verkar ha gjort här- så är det rätt vanligt att samma person försöker igen (har dock ingen statisk på detta).
Andra gången är denne man förmodligen än mer beslutsam att lyckas.
Men platsen verkar inte optimal för en våldtäkt, tunneln är ju belyst. Kanske det ändå var en tillräckligt bra plats för en desperat VM.?
Citera
2013-07-21, 19:05
Medlem
sleipner8s avatar
Lite uppdateringar från VK: http://www.vk.se/939335/tva-man-gripna-for-mordet
Citera
2013-07-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannet
Hehe du e rolig du, vi som e WT.. orka kalla sig själv det =D dock håller jag med om det sista där, måste vara fruktansvärt för dom att gå på barndop nu när en är borta.
Ni är bara inte sanna.... Tror ni verkligen att barndopet genomfördes???

Det blev med all säkerhet inhiberat!!! Tror nog familjen var upptagna på annat håll, läs sjukhuset, vakandes över den döende flickan.
Citera
2013-07-21, 19:12
Medlem
Väldigt tunt med officiella uppgifter om vad som hänt eller hur det har hänt.

En intressant sak är avsaknad av vapen eller ens uppgifter om vilket sorts vapen som har använts.

En obekräftad uppgift talar om en blodig man som springer ifrån platsen, det talar på sin höjd för att det är någon form av pistol som använts, frågan är iofs varför gärningsmannen skulle vara blodig om nu kvinnan sågs några sekunder senare på perrongen.

Men om detta inte alls stämmer och om kvinnan tex har skjutits med ett gevär?
Då skulle det bli bra mycket mer krångligt i skuldfrågan och kanske mer troligt att hon skjutits på håll och då skulle GM kunna vara "vem som helst" och utan att ens känna BO.
Ett sådant scenario är väl iofs en riktig högoddsare rent statistiskt.

Skottet i villan en bit bort är även det förbryllande.

Det vore mer intressant att höra om de som anhållits, vilken relation de haft till BO och om de är tvivelaktiga i någon mening tex kända för att ta till våld, använda droger eller inneha vapen, tex pistol.

Efter vad som luftas i media får man känslan av att Polis främst är intresserade av att kunna fastställa de gripna männens förehavande i ett mindre område.
Det skulle kunna betyda att man känner sig säkra på att det är rätt personer som gripits men att det saknas bevis som vapen och pålitliga vittnesuppgifter.
Citera
2013-07-21, 19:15
Medlem
RedXs avatar
Jag har i princip noll kunskaper om skjutvapen (och endast begränsad kännedom om området) så det här kanske är en oerhört dum fråga, men finns det någon som helst teoretisk möjlighet att kulan som träffade villan är kulan som dödade kvinnan? Alltså att den passerade genom hennes kropp och sedan fortsatte i en bana som innebar att den slutligen träffade huset?
Citera
2013-07-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag har i princip noll kunskaper om skjutvapen (och endast begränsad kännedom om området) så det här kanske är en oerhört dum fråga, men finns det någon som helst teoretisk möjlighet att kulan som träffade villan är kulan som dödade kvinnan? Alltså att den passerade genom hennes kropp och sedan fortsatte i en bana som innebar att den slutligen träffade huset?

Nej.
Citera
2013-07-21, 19:16
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Nej säger jag som oxå har 0 koll på vapen!
Citera
2013-07-21, 19:20
Medlem
Citat:

Då skulle den troligen ha behövt ta sig ut från en tunnel, passera ca 6 km samt ha behövt svänga av sin bana åt vänster så, nja, jag tror inte det....
Citera
2013-07-21, 19:21
Medlem
Citat:

Omöjligt. Det handlar om en luftfärd på kilometrar genom bostadsområden och dessutom måste kulan ha svängt flera gånger.
Citera
2013-07-21, 19:22
Bannlyst
Citat:

Finns inte en möjlighet då Östra Ersboda är en bra bit från centrum.

Tågstation ligger i centrum, östra ersboda ligger iaf minst 45 min därifrån till fots skulle jag tippa. Inte ens att det skulle kunna vara så att det är där hon blivit skjuten och att hon sen gått till tågstation låter troligt med tanke på avståndet.
Senast redigerad av LLH 2013-07-21 kl. 19:24.
Citera
2013-07-21, 19:22
Medlem
Är inte perrong nr 3 den i mitten som det inte går att komma ifrån förutom genom tunneln? Känns som ett konstigt val att försöka fly upp där om hon var jagad.

Nästa stora frågetecken är villan. Finns det någon koppling av dom två som var i villan till BO eller GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in