2013-07-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonsac
Säkert som du säger, att hon varit där på efterfest = de var de snenaste att se henne i livet = skäligen misstänkt. Sedan som du säger gick hon säkert till bussen som går kl 7 och mötte då detta psykfall som inte tvekade en sekund. Känns ju som han måste stått ganska nära om han nu ska få blodstänk på sig

Jag tror inte det var nån random galning som dök upp utan att det var nån från lägenheten som följde efter henne. Eftersom locket är på och polisen inte säger ett knyst så tror jag att kompisar/familj till BO redan gett upplysningar om vilka hon träffade etc som pekat ut GM.
Citera
2013-07-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonsac
Säkert som du säger, att hon varit där på efterfest = de var de snenaste att se henne i livet = skäligen misstänkt. Sedan som du säger gick hon säkert till bussen som går kl 7 och mötte då detta psykfall som inte tvekade en sekund. Känns ju som han måste stått ganska nära om han nu ska få blodstänk på sig
Tror du att man blir skäligen misstänkt bara för att man var den "sista" att se en mördad person i livet?
Citera
2013-07-21, 17:06
Medlem
Är det den M.H jag tror de är så är han född -86 och gick på mariebergskolan på låg/mellan stadiet för att sen gå på bräntis, gissar att han gick i M4 eller vad den klassen nu heter.. spec klassen .
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Jag tror inte det var nån random galning som dök upp utan att det var nån från lägenheten som följde efter henne. Eftersom locket är på och polisen inte säger ett knyst så tror jag att kompisar/familj till BO redan gett upplysningar om vilka hon träffade etc som pekat ut GM.

Är det sant som det spekuleras i tråden, att tjejen ifråga rör sig i missbrukarkretsar så är det definitivt inte så att det skett av en slump. Det är någon som känner tjejen och det har skett av en anledning. Svartsjukedrama som spårat ur? Obetalda skulder? Vanligt bråk som urartat? Kanske någon annan anledning.

Det är i vart fall mycket ovanligt att sådana mord sker random och av en okänd gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Tror vi hittar något personligt samband mellan BO och GM. Jag är inte den som drar alltför mycket slutsatser kring hur misstänkta ser ut, vilka "mördar"-spel de gillar eller vilka "mördar"-filmer de sett. Trodde vi kunskapsmässigt utvecklats kring dessa frågor redan.

Det enda som talar för att offer och förövare inte kände varandra är att det verkar inte vara övervåld inblandat.

Fanns knappast mycket tid över till övervåld. BO och GM känner (direkt eller via en kompis kompis <två är anhållna!>) varandra. Någon av dem blev garanterat avvisade bestämt av BO efter en massa tjafsande under natten och besvikelsen blev så stor att GM under drogrus sköt BO.
Citera
2013-07-21, 17:08
Medlem
nej inte musen ,
m*artin h*lmberg och H*mpus Er*ksson är gripna.
Citera
2013-07-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLH
Är det sant som det spekuleras i tråden, att tjejen ifråga rör sig i missbrukarkretsar så är det definitivt inte så att det skett av en slump. Det är någon som känner tjejen och det har skett av en anledning. Svartsjukedrama som spårat ur? Obetalda skulder? Vanligt bråk som urartat? Kanske någon annan anledning.

Det är i vart fall mycket ovanligt att sådana mord sker random och av en okänd gärningsman.

Det jag läst om tjejen är att hon ska vara blyg och en "snäll flicka". Varför skulle en sån söka kontakt med missbrukar killar i Umeå när man bor i Göteborg? Rörde hon sig med missbrukarkretsar i GTB med?
Jag tror hon träffade vänner från förr när hon nu rest upp till Umeå, vilka en del av nu efter flera år har blivit missbrukare.
Citera
2013-07-21, 17:11
Bannlyst
Citat:
Det jag läst om tjejen är att hon ska vara blyg och en "snäll flicka". Varför skulle en sån söka kontakt med missbrukar killar i Umeå när man bor i Göteborg? Rörde hon sig med missbrukarkretsar i GTB med?
Jag tror hon träffade vänner från förr när hon nu rest upp till Umeå, vilka en del av nu efter flera år har blivit missbrukare.

Det har spekulerats att tjejen ifråga rör sig i missbrukarkretsar. Både i den här tråden och IRL om man så säger. Men inget har ännu kunnat konstateras.

Hur som haver är det mycket ovanligt att den här typen av mord bara sker helt random. Det är allt som oftast något som ligger bakom.

Kvinnan ifråga är/var från H*lms*nd utanför Umeå. Känner inte tjejen och har inte koll på om hon bor kvar där eller inte. Kan mycket väl vara så att hon bor i Gbg. Men det är mycket vanligt såhär i semester och sommartider att man åker hem till sin hemort och träffar kompisar och så. Kan det finnas andra orsaker till varför hon börjat röra sig i häruppe igen? Kanske.
Senast redigerad av LLH 2013-07-21 kl. 17:53.
Citera
2013-07-21, 17:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Skulle också vilja veta vem MH är egentligen.. Om den H*mpus som sitter anhållen är densamma vars Facebook profil länkats här så är han ju onekligen bekant med BO och BOs bror samt hela "mariehemsgänget" (iaf som jag minns dem från tiden på bräntis) och då är det ju inte helt otroligt att det är Mu*en som är hans kompanjon. Stämmer ju in ganska bra med hans kriminella förflutna också (åtalad för misshandel mm). Vill också minnas att han hette Er*ksson, men han kanske har bytt efternamn?
Måste man förutsätta att en kille har bytt efternamn till ett som är påtagligt vanligt för att en teori ska gå ihop, är sannolikheten ganska låg att teorin ska vara riktig. Om denne Mus*n såvitt bekant heter Eri*sson, så är den anhållne med all sannolikhet en annan M*rtin.
Citera
2013-07-21, 17:13
Medlem
Det kan ju vara en hel del som hänger på vad som egentligen hände från det att skottet avlossades och till dess BO förlorade medvetandet. Om jag förstår det rätt finns inga säkra uppgifter om vi talar om 30 sekunder eller 30 minuter eller allt emellan. Kan hon han hunnit ringa någon, kände hon igen gm och hann säga namnet till någon osv. Vet inte om någon har någon hyfsad info här baserad på bl.a. avstånd från skottplatsen till där hon hittades osv.
Citera
2013-07-21, 17:14
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Det är väl ganska vanligt att "snälla flickor" slår sig i lag med missbrukare?
Citera
2013-07-21, 17:14
Medlem
Citat:

Enligt en intervju i Expressen med en väldigt god vän med BO så var hon på en mindre fest i Holmsund på fredagskvällen och ingen av de närvarande begriper varför hon efteråt begav sig till "stan". De verkar alla vara hörda av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in