2013-07-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Jag får inte ihop det om hon nu var vid spår 3 bör väll det spåret vara "mot" Haga hållet?
Hur kan hon då ha tagit tunneln som kommer upp vid spår 1-2?
Är jag helt ute och flummar nu??

Hon kan ha känt sig förföljd/jagad när hon gick mot Haga och valde att ta sig upp mot perrongen där det fanns flera som väntade på tåget.
Citera
2013-07-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Hon kan ha känt sig förföljd/jagad när hon gick mot Haga och valde att ta sig upp mot perrongen där det fanns flera som väntade på tåget.

Tänkbart och möjligt.
Citera
Medlem
Dubbelfels avatar
Hög tid att hålla hästarna. Minns mordet på Mariehem där polisen anhölls 7-8 personer innan de hittade rätt mördare, flera av dem häktades också. Allt är inte alltid vad det synes vara...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Alla spekulerar just nu, inte bara Flashback. Hur fan tror DU att en äldre ensamstående kvinna känner sig som råkar bo i grannskapet när ingen information överhuvudtaget går ut till allmänheten?

Det finns inget mordvapen hittat, allt dom lyckats knåpa ihop är att tidigare ungdomskompisar bor på Haga, cirka 1 km från mordplatsen.

Gissningsvis så gissar sig gissningsordningsmakten sig fram, dom har inte ett skit att gå på.

Jag kan svara på min egen fråga - givetvis är dom oroliga. Det är en sak att polisen vill mörka utredningsläget, en annan att ingen relevant info går ut till allmänheten.

Klart man förstår att en äldre kvinna är orolig och rädd över att bo i området just nu, men jag tror att polisen gör så gott de kan och det är ingen som om eller vad polisen har att gå på, men förmodligen något.
Citera
2013-07-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Antingen är inte så många gamla bekanta och skolkamrater reggade på flashback eller så är det bara så att vi som är det vill visa familjen respekt och inte bidra till flasbacks famösa ryktesspridning. Vet att flera vänner och bekanta följer tråden i alla fall.

Vila i frid Tove.

Att tiga ihjäl vad som hände är ju det som skapar ryktesspridning.
Citera
2013-07-21, 16:33
Medlem
Jag kanske har missat, men är det någon som har bekräftat att det är M*rtin "m*sen" H*lmberg från Mariehem som är en av de anhållna?
Citera
2013-07-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodo
Jo för tänkande människor är det självklart. Men jag glömde ju att det här är flashback med allt vad det innebär. Så du har en poäng där.

Antingen kan man svara på frågan lika hjärndött som du utan att närmare reflektera - "varför söker polisen vittnen i det området den o den tiden?" - "jo för att dom söker vittnen där den tiden" och det kan jag hålla med om att det är självklart. För oss som inte bor i Umeå kan det vara intressant att veta om det området har någon ytterligare betydelse i sammanhanget, kanske någon om vet något om en fest som varit där, något bråk, någon som bor där med anknytning till de gripna eller möjligen till BO, om någon sett polisrörelser där idag, man kan förstås spekulera i det som en flyktväg vilket inte alls är självklart eller möjligen som att man gjort fynd där (kläder, blod, pistol) osv.

Eftersom du antagligen tycker att allting är självklart och inget som över huvudtaget behöver skrivas ut så är kanske det här fel forum för dig.
Senast redigerad av zonzon 2013-07-21 kl. 16:37.
Citera
2013-07-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Jag kanske har missat, men är det någon som har bekräftat att det är M*rtin "m*sen" H*lmberg från Mariehem som är en av de anhållna?

Enligt en vän till mig som bor i umeå så heter han som kallas m*sen, er*ksson i efternamn. De umgicks mycket 2003. Han ska tydligen bo kvar på mariehem/Marieberg och ser allmänt skum ut. Mer vet jag inte. Nån som har en bild så man ser hur han serut?
Citera
2013-07-21, 16:40
Medlem
Vad tror ni om detta?

Varför följde BO med gärningsmannen?
Kan hon ha blivit lovad skjuts tillbaka ut till Holmsund av sin kompis (den ene av de två gripna).
Kompisen som egentligen gillar BO tror att han ska få ligga om han får med henne hemåt.
På vägen mot Haga inser BO vad de är ute efter och avvisar gärningsmännen. GM som är går på droger flippar ur och de börjar bråka. BO ser att GM drar fram en pistol och blir rädd och försöker fly mot perrongen. GM skjuter BO efter några steg uppför trappan.
Citera
2013-07-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinaKyle
Enligt en vän till mig som bor i umeå så heter han som kallas m*sen, er*ksson i efternamn. De umgicks mycket 2003. Han ska tydligen bo kvar på mariehem/Marieberg och ser allmänt skum ut. Mer vet jag inte. Nån som har en bild så man ser hur han serut?

Ja så kanske han heter i efternamn.. Om det är så så har jag ingen aning om vem denna MH är faktiskt.
Citera
2013-07-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groggen10
- I nuläget går vi inte ut med några detaljer kring vare sig misstänkta eller frihetsberövade och kommenterar heller inte några ytterligare detaljer, säger Peder Jonsson

Ska vi hoppas de gripit idioten?
Han kommer förmodl att gripas inom 10-14 dar, säk ngn hon kände iaf
ytligt. Hon kan ju ha träffat GM efter el under festen, kan ha dragit
iväg med ngn utan att hennes kompisar märkt det. Plöts=hon bara borta,
avrättad ngn timme senare. Polisen kan ju redan ha koll vem den skyld=,
de berättar ju inte allt i medierna. Detta fall platsar inte i Efterlyst som
ouppkl brott till hösten
Citera
2013-07-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Vad tror ni om detta?

Varför följde BO med gärningsmannen?
Kan hon ha blivit lovad skjuts tillbaka ut till Holmsund av sin kompis (den ene av de två anhållna).
Kompisen som egentligen gillar BO tror att han ska få ligga om han får med henne hemåt.
På vägen mot Haga inser BO vad de är ute efter och avvisar gärningsmännen. GM som är går på droger flippar ur och de börjar bråka. BO ser att GM drar fram en pistol och blir rädd och försöker fly mot perrongen. GM skjuter BO efter några steg uppför trappan.

Med tanke på det område som de nu vill ha tips om så är det nog snarare så att hon har, om det är dem, varit på efterfest där, på morgonen så ska hon ta bussen hem och ska gå men ev så är någon av killarna "sugen" på henne och försöker övertala henne att stanna. Hon går mot stationen och de tjafsar som tusan på vägen (det område de nu vill ha tips om), till slut så brister det för honom och då händer det otänkbara....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in