2013-07-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankthatank
Det är en polishelikopter http://www.vk.se/939478/polishelikopter-over-haga

Stämmer.. ovanför mitt hus nu.

Polisen fortsätter också dörrknackning något hus bort såg jag för 10 min sedan.
Citera
2013-07-21, 15:39
Medlem
Polishelikoptern var precis och flög här på Ersboda några varv.
Citera
2013-07-21, 15:39
Medlem
http://www.vk.se/939335/tva-man-gripna-for-mordet

Enligt VK är de skäligen misstänkt vilket innebär att de var förmodligen de sista två som såg henne vid livet. Om det nu är så att de är vänner med BO's familj låter lite väl långsökt att någon av dem skulle ha knäppt henne. Visst att en av dem var dömd för vapenbrott men om du ska döda med ett skott i buken bör du väl ha ganska grov kaliber samt hålspetsammo vilket inte kan vara helt enkelt att få tag i?
Citera
2013-07-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valacken
Det bor 79 000 i Umeå.

I Innerstan möjligen, men i kommunen är det 115 som någon tidigare uppgivit, sedan är Umeå Sveriges snabbast växande stad också.
Citera
2013-07-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Allting är relativt. Jämför man med alla andra länder har vi inga stora städer alls i Sverige.

Ptja. Sthlm är ganska stort. Göteborg får väl räknas in också. Möjligtvis Malmö. Strunt samma i mina ögon är Umeå i alla fall inte stort. Någon fick det att låta väldigt stort och när man sen räknade in boden (som inte var en håla) så kände jag mig tvungen att skriva. Hur som helst back to topic.

Är de som häktats bekräftade som misstänkta för mordet båda två? Tycker det kändes märkligt att de är skäligen misstänkta redan innan SKL skickat tillbaka analyssvar från lägenheten, innan teknisk bevisning finns och innan ens vittnesuppgifter verkar kommit fram. De sades något om att polisen igår eftermiddag "intresserat sig för lägenheten" och nu direkt är de skäligen misstänkta.

Antingen mörkas det stenhårt eller så använder snuten som vanligt "skäligen misstänkt" väldigt lättvindigt.
Senast redigerad av Avalancheking 2013-07-21 kl. 15:45.
Citera
2013-07-21, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Ptja. Sthlm är ganska stort. Göteborg får väl räknas in också. Möjligtvis Malmö. Strunt samma i mina ögon är Umeå i alla fall inte stort. Någon fick det att låta väldigt stort och när man sen räknade in boden (som inte var en håla) så kände jag mig tvungen att skriva. Hur som helst back to topic.

Är de som häktats bekräftade som misstänkta för mordet båda två? Tycker det kändes märkligt att de är skäligen misstänkta redan innan SKL skickat tillbaka analyssvar från lägenheten, innan teknisk bevisning finns och innan ens vittnesuppgifter verkar kommit fram. De sades något om att polisen igår eftermiddag "intresserat sig för lägenheten" och nu direkt är de skäligen misstänkta.

Antingen mörkas det stenhårt eller så använder snuten som vanligt "skäligen misstänkt" väldigt lättvindigt.
Skäligen misstänkt. Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser. På denna misstankegrad kan till exempel husrannsakan utföras.
Citera
2013-07-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonsac
http://www.vk.se/939335/tva-man-gripna-for-mordet

Enligt VK är de skäligen misstänkt vilket innebär att de var förmodligen de sista två som såg henne vid livet. Om det nu är så att de är vänner med BO's familj låter lite väl långsökt att någon av dem skulle ha knäppt henne. Visst att en av dem var dömd för vapenbrott men om du ska döda med ett skott i buken bör du väl ha ganska grov kaliber samt hålspetsammo vilket inte kan vara helt enkelt att få tag i?

De sista som såg henne vid livet var vittnena på perrongen som såg henne försöka ropa på hjälp, eller eventuellt ambulanspersonal.
Citera
2013-07-21, 15:47
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking

Är de som häktats bekräftade som misstänkta för mordet båda två? Tycker det kändes märkligt att de är skäligen misstänkta redan innan SKL skickat tillbaka analyssvar från lägenheten, innan teknisk bevisning finns och innan ens vittnesuppgifter verkar kommit fram. De sades intresserats av lägenheten och nu direkt är de skäligen misstänkta.

Skäligen misstänkt är väl den lägsta misstankesgraden har jag för mig. Det verkar ju som iallafall en av de anhållna har känt till BO samt varit dömd för vapenbrott tidigare, detta i samband med att de dessutom bor väldigt nära brottsplatsen tror jag räcker mer än väl för att dom ska vara skäligen misstänkta.

Jag tror att minst en av dom kommer att släppas redan ikväll/imorgon
Citera
2013-07-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeerow
De sista som såg henne vid livet var vittnena på perrongen som såg henne försöka ropa på hjälp, eller eventuellt ambulanspersonal.

Lysande. Då tycker jag vi anhåller hela pojklaget + tränare.
Citera
2013-07-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Skäligen misstänkt. Konkreta, objektivt underbyggda omständigheter föreligger som med viss styrka talar för att en viss person har begått den gärning som misstanken avser. På denna misstankegrad kan till exempel husrannsakan utföras.

Du behöver inte förklara för mig vad det finns för grader. Det är märkligt att den graden används här. Man bör inte, efter vad som delgetts, använda "skäligen misstänkta" och definitivt inte för båda två. Det finns mycket som ska spela in och de använder ofta denna grad direkt vid ett gripande om så grannen sett en kille med svart jacka 1 mil ifrån den plats en mördare ska ha haft en svart jacka.
Citera
2013-07-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Skäligen misstänkt är väl den lägsta misstankesgraden har jag för mig[/b]. Det verkar ju som iallafall en av de anhållna har känt till BO samt varit dömd för vapenbrott tidigare, detta i samband med att de dessutom bor väldigt nära brottsplatsen tror jag räcker mer än väl för att dom ska vara skäligen misstänkta.

Jag tror att minst en av dom kommer att släppas redan ikväll/imorgon

Nej det är det inte. Det är ju det jag menar
Citera
2013-07-21, 15:53
Medlem
Den m*rtin h*lmberg som hittas på facebook som bor i holmsund född 87 är fel M*rtin.
Han har en semi-känd broder vid namn A*ton.

Vet inte om m*rtin h*lmberg har facebook.

Ha*pus Eri*sson går väl att se vilken typ han är genom hans bilder på facebook?

De flesta människor har en spärr om man inte är psykopat
men lever man som tex de misstänkta gör så flyttas den spärren successivt
och till slut har man dödat någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in