2013-07-21, 14:00
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Den här Mart*n stämmer vad gäller koppling till Holmsund: https://www.facebook.com/m*rtin.h*lmberg.7
Hamp*s har även likeat M*rtins systers inlägg på hennes egen sida, så jag är nästan säker på att det är denne kille det gäller. Det enda som verkar konstigt är att en så pass galen människa kokar hjortronsylt och jobbar på det ställe han gör. Dock så känner denne Mart*n också en Annel* Gre*holm och jag vet inte hur många personer det finns med det efternamnet i Umeå, men St*ffan Gre*holm var ju en pundare som för något år sedan mördade Rit* K*mfjord brutalt. Inget av värde för just detta mord, men kanske visar att det rör sig om Umeås undre värld detta, där en liten krets känner en liten krets och där droger och kraftigt våld förekommer.

Födelsedag stämmer inte så denne är också fel. MGM har nog ingen FB
Citera
2013-07-21, 14:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Är det någon här som vet vad som hade hänt i den där parken (minns inte namnet på den, men den var avspärrad under morgonen) i Umeå under natten? Har en känsla av att BO varit på fel plats och kanske bevittnat något som hon hotat med att anmäla. Hur långt från järnvägsstationen ligger parken?

Vill minnas att det var en misstänkt / bekräftad våldtäkt som skedde där under natten, ska finnas någon länk till en artikel om den händelsen här i tråden.

Edit

Citat:
Polisen utreder en misstänkt våldtäkt i Umeå. De sökte under stora delar av natten efter spår av en våldtäkt på Döbelns plan i Umeå.
- Det är en kvinna som uppger att hon har blivit våldtagen, säger To*as Wre*ling, (m, t) vakthavande befäl vid polisen i Västerbotten.
Enligt polisen finns antagligen ingen koppling till skottlossningen på centralstationen i Umeå som inträffade senare under morgonen

http://www.vk.se/938818/polisen-sokte-igenom-dobelnsplan
Senast redigerad av v50 2013-07-21 kl. 14:03.
Citera
2013-07-21, 14:01
Medlem
M.H har inte FB
Citera
2013-07-21, 14:03
Medlem
Citat:
Den här Mart*n stämmer vad gäller koppling till Holmsund: https://www.facebook.com/m*rtin.h*lmberg.7
Hamp*s har även likeat M*rtins systers inlägg på hennes egen sida, så jag är nästan säker på att det är denne kille det gäller. Det enda som verkar konstigt är att en så pass galen människa kokar hjortronsylt och jobbar på det ställe han gör. Dock så känner denne Mart*n också en Annel* Gre*holm och jag vet inte hur många personer det finns med det efternamnet i Umeå, men St*ffan Gre*holm var ju en pundare som för något år sedan mördade Rit* K*mfjord brutalt. Inget av värde för just detta mord, men kanske visar att det rör sig om Umeås undre värld detta, där en liten krets känner en liten krets och där droger och kraftigt våld förekommer.

Nej det är inte den här killen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveY
Fel, hans födelsedatum på facebook stämmer ej överens med personen registrerad på adressen (Utmarksv. 3b).

Ok, då får vi stryka det, lite lustigt bara att det finns en koppling till just H*mpusEr*ksson, men Umeå är inte så stort ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otreve
Både anhållna är normala killar som INTE är pundare, möjligen kan man säga flummare.

De är bekanta med BO genom familj och det kan nog vara så att en fest eller ngt är inblandad å därav är de anhållna.

Aldrig i hela välrden att ngn av dem är skyldig ...

M.H har inte suttit på psyket för att ha slagit sin mor med hammare, det är en annan M.

Båda dessa killarna är att uppfatta som lugna och trevliga, Nu är jag helt säker på att detta är något väldigt tråkigt som ha spårat ut. Som ngn skrev tidigare så gick hon från en fest sent på natten . festen lär ska ha varit hos M & H

ni som inte kommer från umeå å sitter å totalt yr-spekulerar om vilka de må vara/vilka de är. Gå å lägg er

Nja. De misstänkta männen:
En av männen är sedan tidigare dömd för narkotikabrott och vapenbrott. Han har även åtalats för misshandel, men friats av Hovrätten.
Den andre mannen är sedan tidigare dömd för ringa narkotikabrott.

"Lugna och trevliga" with a record.
Citera
2013-07-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Är du tappad i golvet på något sätt? 2 personer sitter anhållna misstänkta för mord. Det innebär att dom är misstänkta gärningsmän, och så länge dom är misstänkta gärningsmän kommer dom att synas under lupp på Flashbacks forum, vad är det du inte förstår?
Jo, men polisen har väl plockat in fel personer förut? Vore inte helt osannolikt att de har gjort det även i detta fall kan jag tycka! Personen jag citerade frågade varför GM hade gjort det, om de var osams eller om de gjorde det för skojs skull, och den frågan tycker jag var oerhört dum och smaklös och helt omöjlig för någon av oss att besvara i nuläget. Jag har inget emot att man försöker luska i vad som har hänt, annars skulle jag inte sitta här själv, men att fantisera ihop teorier totalt utan grund tycker jag är meningslöst och det leder bara till att fel personer blir utpekade och anklagade för saker de inte ha gjort.

Och nej, jag har inte blivit tappad i golvet, så nu vet du det.
Citera
2013-07-21, 14:04
Medlem
Säg va du vill, i know them
Citera
2013-07-21, 14:05
Medlem
heavyhenks avatar
Citat:
Ok, då får vi stryka det, lite lustigt bara att det finns en koppling till just H*mpusEr*ksson, men Umeå är inte så stort ändå.

vem fan är H*mpusEr*ksson?
Citera
2013-07-21, 14:06
Medlem
polisbrickans avatar
Nu ska det väll inte vara så svårt att lista ut vilka det handlar om, bild på VK på huset på Haga där de misstänkta bor. Dock översuddat gatunummer...
Citera
2013-07-21, 14:09
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flima
Jo, men polisen har väl plockat in fel personer förut? Vore inte helt osannolikt att de har gjort det även i detta fall kan jag tycka! Personen jag citerade frågade varför GM hade gjort det, om de var osams eller om de gjorde det för skojs skull, och den frågan tycker jag var oerhört dum och smaklös och helt omöjlig för någon av oss att besvara i nuläget. Jag har inget emot att man försöker luska i vad som har hänt, annars skulle jag inte sitta här själv, men att fantisera ihop teorier totalt utan grund tycker jag är meningslöst och det leder bara till att fel personer blir utpekade och anklagade för saker de inte ha gjort.

Och nej, jag har inte blivit tappad i golvet, så nu vet du det.

Absolut, men så länge dom är plockade kommer dom behandlas som misstänkta gärningsmän, så fungerar det, både här och hos lagens långa arm.
Citera
2013-07-21, 14:09
Medlem
Omarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Nu ska det väll inte vara så svårt att lista ut vilka det handlar om, bild på VK på huset på Haga där de misstänkta bor. Dock översuddat gatunummer...

Det stod klart för några timmar sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in