2013-07-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Jag tycker att det känns lite överdrivet att mörda en 22-årig tjej, oavsett vad hon har gjort.

Amen. Men om droger är inblandade så gäller inte normala "lagar".
Citera
2013-07-21, 13:30
Medlem
Ritz04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa81
Just nu är det 2 män boende på Utmarksvägen 3B gripna och anhållna för mordet på T*ve Se*li*.
De två gripna ska vara H*mpu* E*ik*son och M*rti* H*lmb*rg.

Misstänkt GM 1
https://www.facebook.com/h*mpu*.e*ik*son.3766?fref=ts

Hur kan du vara så säker på att det är dom två som är anhållna?
Citera
2013-07-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annieB
2 MH i Umeå bägge 26, en född 86 och den andre 87, hittar inga andra MH från Umeå på FB

https://www.facebook.com/M*rreM*nan/photos *a*a

Är det denna killen som delar lägenhet med H*mpus?

Fel snubbe på bilderna. H stämmer men inte M. M verkar inte ha facebook , har letat friskt med personer som jag vet känner honom men inga som har honom som vän på fb
Citera
2013-07-21, 13:33
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annieB
2 MH i Umeå bägge 26, en född 86 och den andre 87, hittar inga andra MH från Umeå på FB

https://www.facebook.com/M*rreM*nan/photos *a*a

Är det denna killen som delar lägenhet med H*mpus?

Nej det är inte han, han tackar för gratulationer den 25 dec. och stämmer således inte överens med MGM.s födelsedag
Citera
2013-07-21, 13:33
Medlem
Skottet på ersboda kanske inte var riktat mot huset. det kanske stod i vägen om någon hade för avsikt att skjuta ute på gatan. Tittade förbi området. Rakt över gatan finns det en industribyggnad som även den hade avspärrningsband runt den del som är vänd mot huset med fönstret. Man kanske har bestämt träff på parkeringen, det har blivit osämja som resulterat att man skjutit...en förlupen kula träffade huset. Jag tycker i och för sig att det ser ut som kulan kom inifrån huset om man tittar på fotot med kulhålet men.....en hypotes
Citera
2013-07-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritz04
Hur kan du vara så säker på att det är dom två som är anhållna?

Dom som står skrivna på lägenheten.
Citera
2013-07-21, 13:36
Bannlyst
Kände GM och BO varandra? Var de osams? Eller sköt de henne för skojs skull? Är GM vitt slödder?
Citera
2013-07-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McUnd
Skottet på ersboda kanske inte var riktat mot huset. det kanske stod i vägen om någon hade för avsikt att skjuta ute på gatan. Tittade förbi området. Rakt över gatan finns det en industribyggnad som även den hade avspärrningsband runt den del som är vänd mot huset med fönstret. Man kanske har bestämt träff på parkeringen, det har blivit osämja som resulterat att man skjutit...en förlupen kula träffade huset. Jag tycker i och för sig att det ser ut som kulan kom inifrån huset om man tittar på fotot med kulhålet men.....en hypotes

fullt möjligt. Men bilspåren på cykelbanan som ledde från huset? Kan iofs vara arbetsfordon då cykelbanan dessutom var lagad just där. Men inifrån huset? Nej knappast.
Citera
2013-07-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Kände GM och BO varandra? Var de osams? Eller sköt de henne för skojs skull? Är GM vitt slödder?
Men hur ska vi veta? Ingen GM är bekräftad iom att ingen är dömd för brottet, och att spekulera om motiv när man inte ens vet vem som har gjort det är ju rätt meningslöst.
Citera
2013-07-21, 13:46
Medlem
Bagueras avatar
Kan intyga att de som nämns i tråden är de anhållna. De är småpundare som jag har upplevt det.
Citera
2013-07-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodo
fullt möjligt. Men bilspåren på cykelbanan som ledde från huset? Kan iofs vara arbetsfordon då cykelbanan dessutom var lagad just där. Men inifrån huset? Nej knappast.

M*rtin H*lmberg har ju sina föräldrar i Holmsund och har som sagt spelat fotboll där, så mest troligt känner han väl BO då. eftersom hon är uppvuxen där. Om det stämmer att han försökt döda sin mamma mm. och suttit på rättspsyk verkar det konstigt om BO som enligt uppgift ska vara en blyg och timid mammas flicka gett sig i lag med honom tycker jag.
Citera
2013-07-21, 13:50
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa81
Just nu är det 2 män boende på Utmarksvägen 3B gripna och anhållna för mordet på T*ve Se*li*.
De två gripna ska vara H*mpu* E*ik*son och M*rti* H*lmb*rg.

Misstänkt GM 1
https://www.facebook.com/h*mpu*.e*ik*son.3766?fref=ts

Har kollat runt lite bland vänner. Verkar ska vara "småpundare" som är gripna. Känns dock som att polisen bara har gripit första bästa person med en vapendom på sig som bott i närheten av brottsplatsen.

Jag tror att båda dessa killar är oskyldiga och kommer att släppas, men det ska bli spännande att se vad som händer under dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in