2013-07-20, 23:33
Medlem
rootbits avatar
Enligt tidigare uppgifter i tidningar försökte BO skrika på hjälp utan att lyckas. Hon ska även ha blött ur munnen. Det torde med andra ord inte röra sig om en bukskada utan om ett välplacerat skott som har skadat lungor/luftstrupe etc. GM bör ha riktat vapnet relativt högt upp vilket får mig att tro att det rör sig om en påskjutning bakifrån eftersom det andra kräver ett avstånd från BO...
Citera
2013-07-20, 23:34
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Här kan du se en bild där hon kom uppstapplande: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17165727.ab (bild 5 av 8)

Jo, jag vet. Var där för några timmar sedan och försökte kika, men blev bortmotad av två poliser som vaktade ingången till perrongen.

Har för mig att jag läst någonstans att hon enligt vittnen kom från centrum-hållet till. Hittar dock inte referensen just nu.
Citera
2013-07-20, 23:35
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Enligt tidigare uppgifter i tidningar försökte BO skrika på hjälp utan att lyckas. Hon ska även ha blött ur munnen. Det torde med andra ord inte röra sig om en bukskada utan om ett välplacerat skott som har skadat lungor/luftstrupe etc. GM bör ha riktat vapnet relativt högt upp vilket får mig att tro att det rör sig om en påskjutning bakifrån eftersom det andra kräver ett avstånd från BO...

Samtidigt höll hon enligt vittnesuppgifter en påse för magen, vilket jag (kanske felaktigt) tolkade som att åtminstone ett skott hade träffat där.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-07-20 kl. 23:53.
Citera
2013-07-20, 23:36
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Jo d förstår jag ju till viss del, men som det här t.ex: "Polisen vill i nuläget inte lämna några detaljer i ärendet. De kan heller inte bekräfta att det har skett en skottlossning".

Detta gick att läsa i VK:s artikel: http://www.vk.se/938806/polisen-avsparrar-umea-c Som skrevs 14:08, alltså nästan 7 timmar efter skottlossningen.

Dom kan inte ens bekräfta att d skett en skottlossning... varför inte liksom, har vi inte rätt att få veta sånt?

Nej, det har du inte. Polisens uppgift är att utreda brott. Inte att berätta för alla i hela världen vad som pågår. Det är medias uppgift.

Orsaken till att dom inte går ut med signalement är förmodligen dels för att dom inte har ett bra signalement ännu. 180cm lång, mörk/vit hudfärg och vita skor hjälper inte direkt. Och eftersom signalementet dom har förmodligen ser ut ungefär så, går man inte ut med det. Arbetsbördan skulle öka massivit om dom ska börja kolla upp alla som är 180 och har vita skor. Då är det bättre att utredarna får koncentrera sig på att...utreda.

Sluta se konspirationer överallt
Citera
2013-07-20, 23:37
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tror att droger är inblandat på något sätt. En av BO:s (närmaste?) vänner är med i denna grupp:

https://www.facebook.com/groups/229754787106569/

Det är ju en grupp som är mot den nuvarande svenska narkotikapolitiken. Det betyder inte att man själv använder droger.
Citera
2013-07-20, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Här kan du se en bild där hon kom uppstapplande: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17165727.ab (bild 5 av 8)

Om man står på perrongen så kan man inte se ifrån vilket håll kvinnan kommer, om hon kommit ifrån Hagahållet eller centrumhållet. Nere i tunneln så förgrenar den sig mot centrum eller Haga. Men har vittnena haft koll/bra syn har de kanske spanat mot tunnelns utgång som vetter mot centrum för att se om den blodige mannen dök upp där efter dådet. Och om han inte dykt upp där har de ju antagit att han sprungit mot Haga.

Jag hade i nuläget önskat att man satt övervakningskameror i tunneln, vilket man funderat på att göra, men då var det för att skydda de konstverk som finns på tunnelns väggar. Så blev det aldrig, vilket är tragiskt, för tunnlar är alltid riskplatser för människor, även om de som i detta fall är upplysta.
Aftonbladet har - efter ditt inlägg - (tack och lov) tagit bort det du talar om...
Citera
2013-07-20, 23:40
Medlem
Hittade detta:http://www.youtube.com/watch?v=SZrPSKD4E0Y

Kolla kommentaren längst ner.

Han har också kommenterat en video som handlar om Umeå:http://www.youtube.com/watch?v=y2ZyIWJl6xg
Senast redigerad av Pazzamo 2013-07-20 kl. 23:53.
Citera
2013-07-20, 23:43
Medlem
Hon kom väl inte upp där ni säger, bild 5 av 8, för det är "på stadssidan", hon kom väl upp på den perrong där teknikern arbetar och den perrongen är "mitt ute bland spåren", det innebär att hon är närmare Haga sidan där polisen spärrade av två kvarter...
Citera
2013-07-20, 23:46
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelanderrr
Just nu pågår en polisinsats på umedalen, 5 polisbilar plus 2 civila bilar kör runt runt hela umedalen samma sträcka och tittar runt alla hus! Husen det gäller är de kända knark/anlagdabränder området! Löftetsgränd, paradisgränd etc! Uppdaterar snart, ligger bakom polisen och kollar vad dom gör! Sorry för stavfel, skriver från telefonen

En man på fältet. Bra där! Kom gärna med kontinuerliga uppdateringar.
Citera
2013-07-20, 23:49
Medlem
HC47s avatar
Intressant att folk här pratar om att "GM är..." när inte ens polisen verkar ha någon misstänkt i nuläget. Har vi kanske ett gäng medium i tråden?

Tragiskt som fan. Fy fan vilken hemsk känsla att känna livet försvinna..
Citera
2013-07-20, 23:50
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Aftonbladet har - efter ditt inlägg - (tack och lov) tagit bort det du talar om...

Uhmm, vad har de tagit bort? Och varför är det bra om de nu gjort det?
Citera
2013-07-20, 23:51
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Uhmm, vad har de tagit bort? Och varför är det bra om de nu gjort det?

Inlägget kan tolkas som att det på Aftonbladet finns en bild på kvinnan när hon stapplar ut på perrongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in