2013-07-20, 22:40
Medlem
stefan683s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Förlåt, vilken polisbil?
En blå Saab enligt tidigare ögonvittne i tråden.
Citera
2013-07-20, 22:41
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det här var märkligt, då ökar sannolikheten att det rör sig om ett vansinnesdåd... att en ung kvinna kan skjutas ihjäl på en tågstation på morgonen bland en massa folk, centralt i Umeå utan att åka fast är skrämmande

Men polisen har ju uttryckligen sagt att det "inte är någon fara för allmänheten". De vet nog ett och annat, och det är knappast ett vansinnesdåd. Eller??
Citera
2013-07-20, 22:42
Medlem
Citat:
Men polisen har ju uttryckligen sagt att det "inte är någon fara för allmänheten". De vet nog ett och annat, och det är knappast ett vansinnesdåd. Eller??

precis så tänkte jag med
Citera
2013-07-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men om det vore en snubbe som hon aldrig träffat förr varför skulle han skjuta henne? Om han var med på efterfest med henne varför skulle han ha en pistol eller gevär med sig? Om det var hos han det var efterfest så kan man ju undra vad hon kan ha gjort på efterfesten för att få någon så galen att han ville skjuta henne.

Det finns absolut extremt galna personer som bara knäpper folk på måfå men det är väldigt sällsynt och att hon som är på besök skulle stöta på en sån verkar osannorlikt. Att man efter mordet kör iväg på en cykelväg och skjuter mot ett hus helt random verkar också osannorlikt för att dölja någon annat.

Om det var förövaren som skjutit på huset så är det antingen ett skott som missat det egentliga målet eller ett skott som av ren slump damp ner just på det huset. Skott genom fönster känns mer som mc gäng - skrämma någon -

Jo helt klart borde det finnas ett motiv. Men vettefan finns ju så mycket skumma droger som folk snedtänder på. Så det kan väl vart nån skitsak han lacka ur på. Hon kanske inte ville hoppa i säng med honom eller nåt.
Citera
2013-07-20, 22:45
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cfc
Hon kanske inte ville hoppa i säng med honom eller nåt.

Mnja, det låter lite väl desperat kanske?
Citera
2013-07-20, 22:46
Medlem
Verkar umgås mycket med någon an*** om man kollar hennes instagram. Pojkvän?
Senast redigerad av joaq 2013-07-20 kl. 23:12.
Citera
Medlem
Just nu pågår en polisinsats på umedalen, 5 polisbilar plus 2 civila bilar kör runt runt hela umedalen samma sträcka och tittar runt alla hus! Husen det gäller är de kända knark/anlagdabränder området! Löftetsgränd, paradisgränd etc! Uppdaterar snart, ligger bakom polisen och kollar vad dom gör! Sorry för stavfel, skriver från telefonen
Citera
Medlem
Femans avatar
Från Instagram:

tovelurven
Hahah men nå så jävulsk hade ju varit maasgiskt om det gick.. ;( @fabramsson ps. Jag - umeå - fredag!!

fabramsson
Eller hur, tycker ändå det var kreativt av dig att testa jamen jaaag vet visst ses vi på lördag?

tovelurven
Hahaha tacksi:] ska på dop på lör och vet inte om jag har någon skjuts efter det men möjligt!!

Inget nytt, men tänkte att det kunde vara intressant att läsa. Från en bild upplagd för tre dagar sedan.
Citera
2013-07-20, 22:49
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
finns det något mer du kan berätta? vad rör hon sig i för kretsar?
Tyvärr inte, bara träffat henne en gång. Hon var syster till en bra vän till en av mina då väldigt bra vänner. Var flera år sedan då jag bodde där uppe.
Det är inga kriminella eller våldsamma kretsar dock, så mycket vet jag.
Citera
2013-07-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joaq
Verkar umgås mycket med någon andre om man kollar hennes instagram. Pojkvän?

Såg det jag också och jag vet vem den killen är, helt ok snubbe. Hittar han dock inte på facebook.
Citera
2013-07-20, 22:50
Medlem
Är det på något sätt bekräftat att BO dog av skadorna från enbart ett(1) skott?

Det verkar inte finnas någon som sett själva skottlossningen? BO kanske fick gå rätt långt innan hon dog och drog sig till perrongen pga det fanns människor där?
Citera
2013-07-20, 22:51
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Natten mot lördag morgon, alltså ca fyra timmar innan dödsskjutningen? Vart var BO då?
Precis, hon var i Umeå iaf. Hade lämnat holmsund. Mer vet jag inte... känner mig inte bekväm med att förhöra en som är riktigt ledsen pga vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in