2013-07-20, 20:19
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Så om hon nu blev skottskadad i buken, så är det möjligt att om kulan penetrerade magsäcken + aortan så skulle det orsaka kraftiga blödningar som för upp blod till munnen? Eftersom att hon blödde från munnen?
Citera
2013-07-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken skillnad skulle det göra för folk att veta hennes tillstånd?

Om man låter gärningsmannen sväva i ovisshet om offret är vid liv eller död kan man tänkas provocera fram honom ur gömstället. Om offret är vid liv så finns ju möjligheten att hon faktiskt har kunnat tala om vem som sköt henne. Vore jag GM så skulle jag få väldigt mycket eld i brallan om så är fallet.
Citera
2013-07-20, 20:21
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Känns knepigt att hon dör på sjukhuset pga en bukskada.
(Man har blivit bortskämd med dagens sjukvård.)

Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Blod ur munnen med relativt snabb medvetslöshet brukar indikera lungskada.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Knepigt att dö av en bukskada? Har skottet gått igenom aorta i magen har hon blött som en gris och det är nästan omöjligt att överleva sådant. VK råkade ju lägga ut en artikel som avslöjade att det rann blod ur munnen och det tyder nog på att hon var helt invärtes söndertrasad.

Inte alls knepigt att dö av en bukskada, kan mycket väl ha fått skador på aorta, magsäck och lever. En aortablödning överlever du sannolikt inte och den leder sannolikt inte heller till att du spottar blod. En söndertrasad magsäck och en leverskada i kombination leder sannolikt till att du dels spottar blod, dels förblöder inom 10-30 min, kanske snabbare...
Citera
2013-07-20, 20:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Självklart vet polisen vem som är gärningsman. Hon hade sin mobil i handen när de hittade henne och antagligen är senast uppringda nummer mördarens. Finns kanske till och med sms-konversationer mellan dem. Polisen tar honom ikväll.
Citera
2013-07-20, 20:23
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Knepigt. Tror de GM kommer att åka tåg eller söka kvinnan där?

Vet inte, men de släppte inte in mig på perrongen i alla fall.
Citera
2013-07-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Självklart vet polisen vem som är gärningsman. Hon hade sin mobil i handen när de hittade henne och antagligen är senast uppringda nummer mördarens. Finns kanske till och med sms-konversationer mellan dem. Polisen tar honom ikväll.

Mer sannolikt att det sista samtalet var ett försök att ringa 112!
Citera
2013-07-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Så om hon nu blev skottskadad i buken, så är det möjligt att om kulan penetrerade magsäcken + aortan så skulle det orsaka kraftiga blödningar som för upp blod till munnen? Eftersom att hon blödde från munnen?

Är ingen expert, men får du stora invärtes blödningar ska det ju ut någonstans...munnen känns som en naturlig utgång(att man bara skullke blöda ur skotthålet är inte så troligt vid en stor skada)...nästan var du än trasats sönder (huvud, lever, lunga, buk etc). Du förblöder snabbt och får hjärtsvikt när du förlorar en massa blod pga en stor skada/skador på kärl och eller aorta.
Citera
2013-07-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metaforr
Såg de jag också, lät som dom sa att hon förklarats avliden på sjukhuset.

Läste på text-tv för cirka 2 timmar sedan att kvinnan är avliden.
Vet dock inte om de tagit bort det nu.
Citera
2013-07-20, 20:29
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Det tror jag inte, tror att han är långt borta vid d här laget, annars hade polisen redan gripit honom, tror att det kommer att komma ut en efterlysning på misstänkt gm inom ett par dagar. Om dom nu ens vet vem det är.

Hursomhelst så tycker jag att den svenska polisens arbetssätt är skandal, om dom inte vet vem det är så borde dom gå ut med signalement, om dom vet vem det är så borde dom efterlysa honom i media direkt.
Citera
2013-07-20, 20:31
Medlem
Blödning ur munnen tyder klart på lungskada/luftstrupsskada ja. I sig inte livshotande om man kommer under kvalificerad vård snabbt. Är det en kraftig blödning ur munnen så finns det dock troligen även en betydande skada på blodcirkulationssystemet i närheten av lungan. Uppgifterna om att hon rörde sig stående först för att därefter falla ihop och gå in i medvetslöshet snabbt tyder på ett mycket snabbt blodtrycksfall på grund av kraftig blödning (Över 20-30 procent i det korta förloppet från skott till medvetslöshet). Det enda som motsäger detta är den förhållandevis lilla blodfläcken på bilderna. Bilden kan dock vara sen, varför infiltrering eller torkning kan ha skett. Alternativt bar BO mycket absorberande kläder. Överlevnadschansen vid en sådan blödning är mycket dålig om du inte i princip skjuts på operationsbordet med transfusion förberedd....
Citera
2013-07-20, 20:32
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Läste på text-tv för cirka 2 timmar sedan att kvinnan är avliden.
Vet dock inte om de tagit bort det nu.
Jag läste på svt1 text tv för ungefär 30 min sen att hon var avliden.
Citera
2013-07-20, 20:35
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sysslomannen
Det enda som motsäger detta är den förhållandevis lilla blodfläcken på bilderna. Bilden kan dock vara sen, varför infiltrering eller torkning kan ha skett.

Tyckte jag såg blodspår redan vid ingången till perrongen (kanske 10 meter eller så till blodfläcken). Var det förresten inte tal om att även gärningsmannen var blodig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in