2013-07-19, 19:07
Medlem
enochpowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos
Sant.

Om någon borde vara granne med Joelbitar så är det fan Raffa.

Jag hade gett vad som helst för att få sätta en POV-kamera på det där kraterbeprydda huvudet under ett år och klippa ihop det till en serie.
Hade sålt den till Netflix sen.

Jag hade lätt köpt den boxen :-D
det skulle vara för raffas bästa om han hamnade på karlsudden med joel, men hur skulle det bli då?
ena dagen är joel VP för GL69 nästa är han topboy i KGB?
skulle han plocka raffa?
2013-07-19, 19:08
Medlem
Blobenheimers avatar
Jösses här tror man att tråden kommer att gå på tomgång ett tag eftersom raffe sitter häktad så man tar semester.

Kommer tillbax till en hög med underbara PDF filer och som lök på laxen ett gäng youtube videos, ett STORT tack till alla er som grävde fram allt (även om det kommer att sabba min fritid ett bra tag framöver).
2013-07-19, 19:20
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En P7:a borde väl redan vara genomförd om så vore fallet?

Det finns ju en chans till att en sådan kan göras om fallet tas upp i hovrätten men man kan kanske gissa att Raffa hellre sitter nöjd med det han fått och tar de 4 år hans straff innebär framför att även Rättssystemet officiellt ska erkänna honom som den riks-dåre han är?

Det är ju iofs inte alls säkert att han i lagens mening kan dömas till en sådan påföljd, att han inte passar den klassningen trots alla uppenbara tecken på mental problematik.

Liknande dårar har gått under radarn tidigare men det blir rent allmänfarligt när dårarna verkligen börjar skada andra, Raffa har ju mest skadat sig själv mot dörrar som den clown han är.

Nu har han huggit Piss-Ante vilket nog borde vara någon slags gräns.
Vem vet om han hugger en laglydig arbetande medborgare som inte bara äter pizza med Lyrica och alkohol som tillbehör nästa gång?

Nog för att tråden är rolig men det känns surt som skattebetalare att behöva stå för Piss-antes skadestånd, kostnaderna för raffas advokat och hela rättegångskarusellen när vi alla dessutom vet att Raffa knappast har försörjt sig själv genom brott utan genom soc och nu blir en flerårig kostnad för Kriminalvården tills kulan bara börjar om på nytt.

Hade det blivit rättspsyk så hade det kännts som man fick lite för pengarna iaf.
Betalas verkligen skadeståndet ut i förskott av staten?
2013-07-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Betalas verkligen skadeståndet ut i förskott av staten?

Ante kommer få sina pengar och Raffa får ännu en skuld på miljonkontot han aldrig betar av.

NÄR Ante får sina pengar är en annan sak, det är flera brottsoffer som haft problem med utbetalningarna.
Han kommer inte behöva vänta tills Raffa betalt in pengarna iaf.

För enkelhetens skull ska kravet mot Raffa hamna antingen hos Antes försäkringsbolag (försäkringskassan??) eller hos Brottsoffermyndigheten i slutändan, först Kron-kalle men jag tror de flesta inser att Raffa hur stor han än är i den organiserade brottsligheten knappast har något utmätbart mer än några sketna strumpor och kanske lite benzo.

Visst betalar alla dömda in sin femhundring till BM men i slutändan hamnar notan hos skattebetalarna.
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-07-19 kl. 19:40.
2013-07-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Helt klart är det inte ännu. Jag gissade rätt på att Stoffes straff skulle ätas upp av häktningen...
jag beskrev personligen, anses vara en personlighet bland andra i sverige
psykopati anses vara en foraldrad benamning i sverige, o vi har sett ett exempel pa att det kanske inte ar sa dumt anda
forresten, skrev inte du att du skulle emigrera om han inte domdes till psykvard?
kan ha fel
vem vann gissningstavlingen?
2013-07-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Finns det något alternativ för Raffa till att sitta isolerad under hela voltan?

Sid 16 i domen:

Varför ifrågasätter dom inte detta? Det finns väl ingen ledning i Raffas hittepåklubb, eller? Hans vanföreställningar borde räcka för att ta honom till sluten psyk istället(vilket inte är för sent än).

För att det inte tillhör brottet om han har en hittepåklubb eller inte. Det ifrågasätts i p7:an.
2013-07-19, 20:23
Medlem
DallasSkullss avatar
Då var man tillbaka efter en lång "semester"... Händer mycket i Raffa världen minst sagt och det har tagit mej två dagar att plöja igenom det jag missat, och då har jag inte ens börjat läsa FuP/ Domar och liknande.

Att Ante lär få se något skadestånd betvivlar jag starkt, man kan ju inte lugga en skallig och tvekar på att våran lilla kisse-nisse orkar söka hos kronkalle varje år och inte minst betala avgiften. Sen kan han ju söka hos brottsoffermyndigheten men dom följer inte Rättens sättning av ersättningskrav och även förutsatt att han inte har en försäkring som kan tänkas ge något, att Gaffa inte har försäkring tar jag för självklart.

Men nog om den biten, även om tråden har varit en mix av tragik och komedi..man får väl säga att det följt vartannat som höger och vänster testikel i en pung så är ju detta på ett sätt tragiskt samtidigt som man inte är ett dugg förvånad.

Som vissa här försöker få det att se ut så har inte Flashback ära i Gaffa's utveckling han hade ett gediget CV innan och en utvecklingskurva som pekade rakt uppåt. Vi som följt tråden sen start och de Domar som medföljt denna följetång har ju även sett att Ante haft chansen att vika av, så lite får man ju torka det arsle man skiter från.

Det "roliga" är ju att se hur Ante förklarar att han går från ett gäng till ett annat för att han ville ifrån Raffa, det är ju som att istället för att skjuta sej med en revolver så tar man istället en pistol.

Annars var det kul att se någon saknat mej så pass att han reggade ett konto och försökte få det se ut som mej, kul för dej!
Tillika den som rapade om att "Raffa minsann inte var med i OMC för det hade han fått från säker källa" dags att sluta snacka kanske

Ska se när jag orkar tömma min inbox, den var som visst full....har ju inte haft tillgång till kontot så att säga...eller har jag bara inte orkat logga in, vem vet

Men hittade dels ett par nostalgibilder samt att jag ser Flashback detektiverna funnit hojen han lämnade VV på en snöig November natt efter att ha spöat Sonny Samhal vad han nu hette egentligen.

Raffa early days: http://minfil.org/Y0z2cbb7b9/FOTTOT.jpg

Emmaboda klubblokal: http://minfil.org/b301c6b7bc/Emmaboda_gandland_strippst_nger.jpg

Hojen han lämnade VV på efter Samhal misshandeln: http://minfil.org/ee00c2bdb0/OMC_Raffa.jpg

Bra jobbat av de som orkat dra fram papper och inte minst filmsnuttarna, så nu kan spikulationerna fortgå!!
2013-07-19, 20:25
Medlem
kisamak99s avatar
Tröttnar ni aldrig på att snacka skit om killen? Visst är han rolig men fan ni har gjort honom till något mer än vad han är,,,
Som någon sa så slutade han vara rolig när han högg sönder ante.

Helt ärligt så tror jag att det var ni som drev han till detta. Ni drev och drev tills han kände att han ska göra nåt drastiskt så folk slutar skoja om honom,,,NI BORDE DÖMAS FÖR MEDHJÄLP
Stackars ante i sina flippflopps och cyckel haha

Just saying....

Föresten vilken sida är sms utdragen från fup?
2013-07-19, 20:44
Medlem
enochpowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisamak99
Tröttnar ni aldrig på att snacka skit om killen? Visst är han rolig men fan ni har gjort honom till något mer än vad han är,,,

Helt ärligt så tror jag att det var ni som drev han till detta. Ni drev och drev tills han kände att han ska göra nåt drastiskt så folk slutar skoja om honom,,,NI BORDE DÖMAS FÖR MEDHJÄLP

Just saying....

*Gäsp* vi spikulerar hur vi vill
Du borde byta tråd om det är så jobbigt för dig.....................
Raffa har väl sett det kommit, om han hade tagit tag i sig själv så hade tråden självdött
Just saying

Sedan vill du veta följande???
hmm då borde du också dömas för medhjälp då du gillar att grotta???
Just saying
2013-07-19, 21:27
Medlem
Mx_1337s avatar
Haha, domen är ju (i vanlig ordning när President Ralf och General Hallberg är inblandade) en total gol-orgie.

Ante, håller fast vid storyn om att det inte var Raffa som misshandlade och rispade upp honom i november.
Däremot släpper han storyn om den aktuella händelsen som han gett i förhör där han inte nämnt några namn på de som angrep honom utan istället kallat Raffa och Kronblom för "den stora mannen" och "den lilla mannen".
Detta släpper han nu och berättar istället att det var Herr R som högg och Kronblom som slog.
Varför kunde han då inte passade på att gola ner Raffa för de tidigare händelserna också verkar ju då högst oklart.

Som om detta inte vore nog så passar han även på att blanda in en massa OMC/TD-folk i storyn, lär ju vara populärt för hans fortsatta karriär som president i Top Dogz "smålandschapter" "Bad Crew".
att han inte redan blivit utesluten i bad standing även därifrån är för mig en gåta modell större.

Raffa, som under förhören valt att göra det enda rätta, dvs hålla käften åtminstone någorlunda stängd ändrar nu inställning och går istället tillbaka till gammal känd Ralfus-manér där han golar åt höger och vänster, beskriver sitt Gangland som ett gangstersyndikat osv.

Vilka dessa 50 andra medlemmar, och vem hans vice president är är ju verkligen en stor fråga.
Förutom Grålugg och den andre lilla snubben om Raffa raggade upp efter att han muckat senast och som numera lyser med sin frånvaro likt "alla" andra medlemmar GL någonsin haft.
Och bravaden att göra Kronblom till en lyckligt ovetande GL-support i några få timmar -så finns det väl faktiskt ingen annan som bevisligen velat umgås med Raffa sedan han "startade upp" Gangland igen, så var är alla de andra?

Raffa passar också på att påstå att det var Ante som började bråka och han skyller dessutom större delen av knivandet på stackars Åkerblom. (Huruvida det skulle vara synd om Åkerblom i någon större utsträckning kan däremot diskuteras).
Likt en tiger alltid kommer ha kvar sina ränder så kommer Raffa alltid att vara och förbli en golare.

Åkerblom, säger vad som hände och hur han minns det, skyller det mesta på Raffa, dock är förmodligen denne herres version betydligt närmare sanningen än Raffas.

Så det blev alltså 6 år (dvs 4 år effektiv tid) för Ralf Skywalker och ett saftigt skadestånd att betala ut till sin fd General och livskamrat Urin-Ante.
Inte för att jag unnar Ante dessa pengar men det känns bra att Raffa (som under en längre tid levt på att springa runt och starta bråk, åka på stryk och sedan gola ner samtliga inblandade och kräva dem på skadestånd) äntligen får smaka på sin egen medicin.

Vad det gäller Åkerblom så, även om han hade sin förmodligen värsta söndag någonsin där han blev av med sin plånbok & nycklar samt nära på även sin flickvän till Raffa, blev sjöfull med samme Raffa på krogen, ramlade i en fontän, blev anklagad för medhjälp till mordförsök, fick spendera ca två månader i häkte och dessutom fick addera 2 månaders fängelse för misshandel och brott mot knivlagen på sitt redan förmodligen föga imponerande CV.

Trots allt detta får han nog lov att se positivt på situationen. Han slipper en längre volta, tiden i häktet gör att han slipper sitta överhuvudtaget.
Eftersom Raffa fick 6 år så slipper han umgås mer med honom och han slipper även att ofrivilligt hyra ut sin lägenhet till denne i 4 månader (om han nu har kvar lyan överhuvudtaget dvs).

Detta blev ett jävligt långt inlägg, har jag på känn.
Tack till er som fixade fram domen, hoppas på att det kommer ljudupptagningar så småningom också.
Kul att se att Dallas är tillbaka i tråden också!

Jag hoppas förövrigt innerligt på att Raffa tillslut blir kryssad så han får tillbringa sitt straff med internetuppkoppling på hispan, så inte tråden dör helt.
Senast redigerad av Mx_1337 2013-07-19 kl. 21:31.
2013-07-19, 22:01
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisamak99

Just saying....

Av och till dyker det upp folk som dig i den hær tråden. Moralister från undervegetationen som inte orkar läsa tråden. Hade du gjort det hade du insett att Raffa har varit våldsbenägen, med førkærlek før våld mot svagare individer, i ca 10 år innan tråden startades.
2013-07-19, 22:09
Medlem
Undrar om Raffa
fått sig en kraftig funderare på vad han ställt till med?

tror ni han ångrar sig lite eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in