Citat:
Enligt tidigare uppgifter i tråden och via en pm så verkar det som KJa pappa skulle ha varit på tjänsteresa till den 17/5. Nu blev det tydligen inte så utan han kom tydligen hem redan på kvällen den 16/5. Sedan tidigare ha jag fått två pm ang myndighetspersonen som på sin fritid skulle ha kollat i ödehuset och konstaterat att kring den 13/5 skulle luckan ha varit öppen, samt att det inte fanns några ben i rummet innanför luckan. Sen har jag även pm:are som skriver att en minderårig observerat två personen vid ödehuset den 16/5 på kvällen, varav en av dessa ska ha varit KJ. Detta vittne vallades i området den 30/5.
OM det är nu är hans far som varit med honom där den 16/5, vad gjorde de där då? En förklaring kan vara att KJ ville att pappan skulle följa med för att på något sätt visa att ödehuset var tomt, men att KJ sett något skumt där. Säkert hade han även berättat att han varit med på tidigare mps sök också för sin far. Kanske var det pappan som tipsade om att söka vid Mjösjöberget? Tror inte ett skvatt på att det var slump att några få från mps råkade hoppa in just genom denna lucka i detta hus den 20/5. Den andra förklaringen kan vara att han erkänt något för pappan och behövde hans hjälp.
OM det är nu är hans far som varit med honom där den 16/5, vad gjorde de där då? En förklaring kan vara att KJ ville att pappan skulle följa med för att på något sätt visa att ödehuset var tomt, men att KJ sett något skumt där. Säkert hade han även berättat att han varit med på tidigare mps sök också för sin far. Kanske var det pappan som tipsade om att söka vid Mjösjöberget? Tror inte ett skvatt på att det var slump att några få från mps råkade hoppa in just genom denna lucka i detta hus den 20/5. Den andra förklaringen kan vara att han erkänt något för pappan och behövde hans hjälp.
http://m.expressen.se/nyheter/han-misstanks-for-mordet-pa-vatchareeya
"...
Expressen pratade dagen före gripandet med hans pappa som då var övertygad om sonens oskuld - och han påstod att polisen också var det.
- Han är i princip helt bortförd från utredningen. På det sättet så känns det ju skönt för mig, sa pappan.
..."
Man kanske inte ska läsa in någon undermening i svaret, men lägger man betoningen på 'mig' så låter det onekligen lite konstigt.
Nej, mordet har definitivt inte skett i lägenheten. Åklagarna har besviket avfärdat detta. En blodfläck finns där, det stämmer, men jag har en känsla av att den är i pytteformat...
!!!