Citat:
Och ingen kan tyvärr tala för Tommy och vad som hände den natten. För de enda som finns kvar, är de som på ett eller annat vis bidrog till att Tommy fick mista sitt liv.
För mig var det också ganska så otänkbart att Markus skulle vara inblandad till att börja med. Men insåg rätt snart att det är fullt möjligt att han medverkade, för att han var för feg för att något göra åt det, och var för rädd för att också råka illa ut, att han hängde på. Och inte ens när han lämnar platsen så kontaktar han polisen.
Anledningen till att man blev förvånad över Markus är att jag alltid upplevt honom som blyg, och snäll. Visst hände det att det blev gnabb mellan honom och andra, men ingenting ens i minsta likhet till detta. Nu har jag inte umgåtts med Markus på kanske sex, sju år. Så kan bara tala för då. Skenet bedrar ju, tydligen.
Jag försvarar INTE Markus. Anser att han kom undan alldeles för enkelt. Likaså resterande inblandade.
Verkar som att nu två av de inblandade är tillbaka i Hofors utan att ha stött på något problem? Dels från Hoforsbor, och dels i form av egna samvetskval.
Och om Markus fortfarande är bosatt där han varit bosatt tidigare så bör han dagligen se eller passera Tommys tidigare lägenhet.
För mig är det viktigt att fallet inte glöms bort. Tommy var en fantastisk människa, med ett hjärta av guld.
Jag tycker i alla fall inte att det är mycket till försvar du bygger upp för Markus via att komma in och säga att du är hans respektive. Och att du vet sanningen. Flera här berättar att de kommit över FUP bland annat. Vet inte om detta är rykten eller annat, men en vän hörde av sig och berättade att Markus skaffat en ny flickvän, kort efter mordet. Så kan redan där utgå ifrån att personen i fråga inte har alla hästar hemma. Lite off topic, möjligen. Ber om ursäkt för det.
Det är sällan en dag går förbi utan att man kommer att tänka på Tommy, och hans driv att hjälpa ungdomar som hamnar snett. Må du vila i frid.