2013-06-09, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millapilla
Min historia? har ingen egen historia. Har den riktiga. Eftersom jag är tillsammans med Markus.

Och ingen kan tyvärr tala för Tommy och vad som hände den natten. För de enda som finns kvar, är de som på ett eller annat vis bidrog till att Tommy fick mista sitt liv.

För mig var det också ganska så otänkbart att Markus skulle vara inblandad till att börja med. Men insåg rätt snart att det är fullt möjligt att han medverkade, för att han var för feg för att något göra åt det, och var för rädd för att också råka illa ut, att han hängde på. Och inte ens när han lämnar platsen så kontaktar han polisen.

Anledningen till att man blev förvånad över Markus är att jag alltid upplevt honom som blyg, och snäll. Visst hände det att det blev gnabb mellan honom och andra, men ingenting ens i minsta likhet till detta. Nu har jag inte umgåtts med Markus på kanske sex, sju år. Så kan bara tala för då. Skenet bedrar ju, tydligen.

Jag försvarar INTE Markus. Anser att han kom undan alldeles för enkelt. Likaså resterande inblandade.

Verkar som att nu två av de inblandade är tillbaka i Hofors utan att ha stött på något problem? Dels från Hoforsbor, och dels i form av egna samvetskval.

Och om Markus fortfarande är bosatt där han varit bosatt tidigare så bör han dagligen se eller passera Tommys tidigare lägenhet.

För mig är det viktigt att fallet inte glöms bort. Tommy var en fantastisk människa, med ett hjärta av guld.

Jag tycker i alla fall inte att det är mycket till försvar du bygger upp för Markus via att komma in och säga att du är hans respektive. Och att du vet sanningen. Flera här berättar att de kommit över FUP bland annat. Vet inte om detta är rykten eller annat, men en vän hörde av sig och berättade att Markus skaffat en ny flickvän, kort efter mordet. Så kan redan där utgå ifrån att personen i fråga inte har alla hästar hemma. Lite off topic, möjligen. Ber om ursäkt för det.

Det är sällan en dag går förbi utan att man kommer att tänka på Tommy, och hans driv att hjälpa ungdomar som hamnar snett. Må du vila i frid.
Citera
2013-06-09, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vem stal Tommys dator?

Det vill jag också veta. Enda man hört skvaller om är vem som hade stöldgodset gömt hemma hos sig. Vilket knappast gör det till en sannig. (Men ditt uttalande kanske var en pik till Markus "flickvän" då vi vet att Markus gjorde detta?)

Följt tråden sedan start och läst igenom den återigen. Kanske missat lite detaljer ändå.

Dela gärna med dig av information, om du har ork. I och med händelsen, vet jag inte om jag vill läsa FUP.
Senast redigerad av 198887 2013-06-09 kl. 05:15.
Citera
2013-06-09, 09:35
Medlem
Så alla tre som deltog i mordet är tillbaka i Hofors och fortsätter som om inget har hänt?? Vad är det för fel på Hoforsborna egentligen?? Dags att höja farten när man kör förbi tydligen..
Citera
2013-06-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Så alla tre som deltog i mordet är tillbaka i Hofors och fortsätter som om inget har hänt?? Vad är det för fel på Hoforsborna egentligen?? Dags att höja farten när man kör förbi tydligen..

Markus har väl avtjänat sitt straff med fotboja. Eller är jag ute och cyklar nu? Kan tycka det är att vara frisläppt - ändå. Emeli, Emelie eller hur hon nu behagar att stava det hörde jag att hon var släppt också. Möjligt man syftar på permissioner och sådant?

Hofors är ju så pass litet, ändå. Så att de väljer att återvända förvånar mig. Ska man handla uppe på "bruket" så kommer man passera brottsplatsen.

Säger inte att Hoforsbor bör ta ut sin hämnd på ungdomarna när de ser dem på gatorna. Tycker bara det vore värdelöst om detta förläts, accepterades.

Som tur var bor väl inte Tommys underbara barn i Hofors. Så de slipper stöta in med E eller M på gatan. Och kanske R i framtiden.

Men jo - tycker du ska höja farten när du kör förbi, höj den tills du är på behörigt avstånd.
Citera
2013-06-09, 10:23
Medlem
Synd med alla fartkamerorna bara, men det sitter väl inga inne i samhället??
Citera
2013-06-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Synd med alla fartkamerorna bara, men det sitter väl inga inne i samhället??

Bra fråga. Men nä, aldrig varit med om sådana i de mer "centrala delarna". Ingenstans, snarare. Men kameror kanske Hofors borde sätta upp, i andra syften?

Vilken tragisk händelse. Man vill säga att det borde kunnat förhindrats, och ja, det är klart, det kan väl det mesta. Det som gör det ännu mer sorgligt är att Tommy med full säkerhet var medveten om hur dessa ungdomar var - på glid. Men att han förmodligen hade fullt förtroende för dem ändå.

Också förjävligt om det stämmer att Robin tidigare varit i kläm med lagen. Ja, den delen stämmer, men hoppas att delen inte stämmer när han inte fullföljt de straff/förpliktelser han tilldelades. Och kommit undan med det.

När man begår ett brott, sedan tilldelas ett lämpligt straff, då ska man väl inte under några som helst omständigheten ha möjligheten att låta bli det? Utan konsekvenser.

Fel - konsekvenserna blev att en oskyldig man fick sätta sitt liv till. Hade man fångat upp Robin med tidigare brott han begått, så kanske detta aldrig hade hänt. Eller är man alldeles för naiv då?
Citera
2013-06-09, 19:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millapilla
Min historia? har ingen egen historia. Har den riktiga. Eftersom jag är tillsammans med Markus.

Varför är du med en looser? Häng med Robert istället. Det är en riktig karl det som kommer att försvara dig i alla väder. Markus kommer bara smita undan om du påstår att någon tafsar på dina tuttar.
Citera
2013-06-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför är du med en looser? Häng med Robert istället. Det är en riktig karl det som kommer att försvara dig i alla väder. Markus kommer bara smita undan om du påstår att någon tafsar på dina tuttar.

Bor du kvar i byn? Går det något snack ännu, eller är det glömt? Om du nu bott där alls!

Jag hann flytta innan kaoset utbröt.
Vet du om folk är släppta nu, eller inte?
Markus är ute? Emeli, Emelie eller hur hon stavar, är hon också ute? (Emeli känns mer rätt. WT deluxe).

(Hann i och för sig inte med på noterna med Robert som du nämnde heller. Robin?)

(Edit : Skrev han istället för hann, ändrade).
Senast redigerad av 198887 2013-06-21 kl. 01:20.
Citera
2013-07-19, 13:50
Medlem
BobWilliss avatar
Mörderskan hemlös?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5595767
Citera
2013-08-09, 19:53
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
hon verkar vara ute iallafall poserar med självaste henrik larsson på FACEBOOK
Citera
2013-08-09, 19:54
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
hon verkar vara ute iallafall poserar med självaste henrik larsson på FACEBOOK
Hahaha förstod väl att den luffaren ocksp skulle bli hemlös snart
Citera
2013-08-09, 20:04
Medlem
Sällan man skulle skänka pengar till den insamlingen.... för jag förutsätter att det är tur-returbiljetter de bokat? Nog hade jag kunnat skänka en slant om förutsättningen var enkel biljett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in