2013-07-19, 12:34
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Jag nämnde det, men jag har inte påstått att vare sig AJ eller I*a intresserar sig av detta. Dock delade jag med mig av min teori till Byxan81 i denna tråd, då han hade skrivit om sådana saker och han hade även skrivit en del som tydde på att han är bekant med kriminalitet och hur man gör sig av med bevismaterial. Efter att jag la fram min teori slutade han att skriva i tråden. Coincidence? I think not.

Visst kan det varit en bdsm-lek som gick snett. Om de nu är intresserade av bdsm. Vad jag läst så är dom det. FH verkar för övrigt ha samma intresse och är med i en grupp på facebook som heter "våldsamt sex", och lite annat.
Citera
2013-07-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Om han kommer tillbaks till tingsrätten så kommer en tjej att ge honom stöd , det vet kanske Quarel
Och bredvid tjejen, sitter en kärring till häxa i rättssalen med öppna armar och säger: åh... min älskade son, jag är så stolt över dig! Sen tittar hon över axlarna på BOs familj och ler mot dem.
Citera
2013-07-19, 12:46
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
hoppas att några tar 36åringen. och pressa (nita) han till han berättar var hon finns. han var med 100% säkert. dom som gör det kommer att nomierad svenska hjältar , hoppas jag.

för barnets skull.

hade polisen vart smarta ochsagt han var avförd från utredningen och inte längre misstänkt så hade han gjort bort sig och åkt dit hon finns.
Alltså skojar du? Vad får dig att tro att han skulle åka dit igen? Han är kriminell, han vet med största sannolikhet hur polisen arbetar och det borde vara old news för honom att man inte ska hänga där liket finns.

Okej att han hade kunnat flytta liket - de första dagarna. Precis innan söket satte igång.
Citera
2013-07-19, 12:54
Medlem
En fundering. Stugan som brann såg ut att ligga på landet, stämmer det? Finns det någon misstänkt som har tillgång till sådant boende? Minns ett amerikanskt mordfall där mördaren kört kroppen genom en flismaskin. Tror sedan den flisade kroppen användes för att utfordra djur i just det fallet. Det var rena turen att polisen hittade spår efter kroppen.

Alltså, om man inte hittat kroppen, varför inte kolla en sådan lösning? Bara som en säkerhetsåtgärd. Om kroppen dock bara är dumpad så blir det väl till att hoppas på stadens alla hundägare.
Citera
2013-07-19, 12:57
Medlem
http://www.expressen.se/gt/polisens-heta-tips-om-forsvunna-mamman/

" I onsdags kom ett av de bästa än så länge.
– Det var ett riktigt, riktigt intressant tips, som vi nu har hört, säger Haraldsson.
Vad är det för tips?
– Det är alldeles för bra för att jag ska kunna berätta det"

Vilket av tips kan det ha varit?
Citera
2013-07-19, 12:59
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Visst kan det varit en bdsm-lek som gick snett. Om de nu är intresserade av bdsm. Vad jag läst så är dom det. FH verkar för övrigt ha samma intresse och är med i en grupp på facebook som heter "våldsamt sex", och lite annat.
Mmm, men min teori gick inte ut på att de skulle ha haft en bdsm-lek som gått snett, utan snarare just det faktum att AJ eventuellt tänder på bdsm, vilket är en liten sidoteori som jag la fram till övriga tråddeltagare.

Du själv uttrycker saker som torde ha med ett bdsm-intresse att göra (enligt dina tidigare inlägg på flashback). Eftersom att jag misstänker att du vet en hel del om AJ vore det intressant om du kunde börja delge mer information om honom. Vem du är känns irrelevant, men att du är vän med AJ låter troligt.

Du själv pratar om att röja bevismaterial (bilar etc), att slå kvinnor osv. Jag ser ett samband mellan dig och AJ (hävdar inte att du, Byxan, är AJ). Varför jag får en känsla av att du vet mer är inte helt fastställt, men jag tror att du kan bidra med mer information.
Citera
2013-07-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag har lite svårt att släppa den klarröda färgen på blodet vid entrén. Jag sökte lite på detta i kombination med Von Willebrands sjukdom, och en möjlig teori till blödningen uppstod.
Klarrött blod är vanligt vid missfall och förlossning.

Enligt Socialstyrelsens hemsida måste blödning vid förlossning, men framför allt ett missfall i tidig graviditet behandlas av sjukhus vid svår och moderat Von Willebrands sjukdom.

Låt säga att IF skulle vara gravid i ett tidigt skede och detta tas upp med charmknutten AJ under kvällen, oavsett om han eller någon annan (PH?) är pappa. Skulle han då vara sjuk nog att slå/ sparka henne i magen i avsikt att skada/ hindra graviditeten, utan att tänka på följderna? Skulle en sådan blödning kunna vara fatal?

Bara en teori, men det skulle kunna ge en förklaring till både blödning och blodfärg.

Klarrött blod är artärblod dvs syrerikt blod.
Venös blödning dvs syrefattigt ger purpurrött/brunt blod.

En sårskada i en artär skulle alltså ge en klarröd färg på blodet. Djupt sår i skalpen/ansikte/hals kanske?
Citera
2013-07-19, 13:11
Medlem
Nu går det ett förberedande larm hos räddningstjänsten
Om brand på torvkruka igen!

Mystiskt
Citera
2013-07-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
http://www.expressen.se/gt/polisens-heta-tips-om-forsvunna-mamman/

" I onsdags kom ett av de bästa än så länge.
– Det var ett riktigt, riktigt intressant tips, som vi nu har hört, säger Haraldsson.
Vad är det för tips?
– Det är alldeles för bra för att jag ska kunna berätta det"

Vilket av tips kan det ha varit?

Kan det ha varit öronhänget? Vi har inte hört från killen som lämnade in det tipset sen dess. Kanske polisen sagt till honom att inte skriva mer? Eller så har jag bara glömt personens forumnamn.

Eller så är det kanske att man sett bilen på natten. Det passar ju bättre in på onsdagen.
Citera
2013-07-19, 13:12
Medlem
Hur är sannolikheten att Ida bundits till MC:n och så har man dumpat den i nåt djupt vatten? Eftersom han inte kan redovisa var MC:n finns kan det ju vara ett alternativ, att han använt den som tyngd.
Citera
2013-07-19, 13:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
Hur är sannolikheten att Ida bundits till MC:n och så har man dumpat den i nåt djupt vatten? Eftersom han inte kan redovisa var MC:n finns kan det ju vara ett alternativ, att han använt den som tyngd.
Vem har sagt att han inte kan reovisa var MC:n är?
Citera
2013-07-19, 13:17
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Kan det ha varit öronhänget? Vi har inte hört från killen som lämnade in det tipset sen dess. Kanske polisen sagt till honom att inte skriva mer? Eller så har jag bara glömt personens forumnamn.

Eller så är det kanske att man sett bilen på natten. Det passar ju bättre in på onsdagen.
Att han säger onsdagen, betyder med all säkerhet att det var någon annan dag. De har ju mörkat det mesta sedan AJ, släpptes.
Och polisen får ju in mängder med tips, så att detta skulle kunna härleda hit, är ju minimalt.
Senast redigerad av RockyT 2013-07-19 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in