Citat:
Ursprungligen postat av
pajk08
Det där med psykopat/ sociopat, dom har väl narcissistiska drag och många andra onda drag också, dom är uträknande, manipulativa ect..
Det är en personlighets störning dom lider av , går inte sätta en diagnos på dessa tyvärr
Den sociala koden funkar liksom inte, dessa lär sig av samhället och skådespelar hur man för sig i ord och handling när det handlar om godhet i livet, men känslomässigt så funkar dom inge bra när det uppstår nått som stör psykopaten
Och så har dessa en förmåga att hitta sitt nätverk genom människor som oftast mår psykiskt dåligt eller är lätt manipulerade, mm..
Oftast så finns det fler i psykopatens arvs eller släkt som även har denna personlighets störningen med, då det verkar som denne AJ är en sådan störning, efter allt man nu har läst här, så kan det ju möjligtvis finnas fler i hans släkte som har samma drag, hmm.
Jag kan ha fel fakta, men har just läst lite nu på nätet om psykopati, kalle_kanel...!
Hoppas dom hittar flickan snart! och att GM åker in på det där stället som man helst vill undvika tappa tvålen

I svenska fängelser så kan man tappa tvålen, våldtäkter är i princip obefintliga.
Jag har aldrig hört om någon som blivit våldtagen på ett fängelse faktiskt.
Ja, psykopat kan ha narcissistiska drag, men en narcissist kan inte ha psykopatiska drag.
Detta är fakta, har fått min vetskap från en erkänd psykolog som jobbat sen 80 talet.
Det finns likheter, båda är psykiska åkommor.
Det finns även asbergers som lär sig hur man ska agera i samhället, men det blir i princip alltid fel då dessa har blivit upplärda av tex föräldrar att man ska hälsa och vara artig, men dom kan hälsa mitt i ett samtal osv.
Angående psykopati och narcissism så kan det finnas i släkten, borde göra det nästan, och vad som framkommit i tråden så verkar det inte bättre än att mamman kan ha vissa slängar av något.
Har det kommit fram något om AJ's pappa? Vem är han?
Har TB någon psykisk åkomma? Enligt mig så har hon det, lite likt en schizofren.
Hon är glad men kan slå över på en bråkdel, för att sedan kunna skifta tillbaks på en annan bråkdel.
Mycket mycket konstig person.
Extremt osäker i sig själv, och väljer gärna någon som har/kommer förnedra henne.