Citat:
Ursprungligen postat av
Aryt
Är det Alex medverkan som programledare på Radio 1, MTG:s kommersiella pratradiostation, du pratar om? Jag lyssnade på en del av de programmen även när Alex hoppade in på P1 med sin mamma som bisittare.
De är just det mer oborstad jag ofta saknar med Alex och Sigge, men även Filip och Fredrik tycker jag har blivit mer nedtonade på den fronten. Framförallt A&S känns beräknande, behagsjuka och varumärkestänkande, med persona de visar upp i podden. Alex har ju alltid hållit på så, gömt sig bakom halvfiktiva karaktärer. I podden ser man dock kanske den mest genuina Alex hittills (undantaget hans böcker ?). Stör mig nog mer på Sigge som jag uppfattar som narcissistisk och i behov av en stor skopa självdistans.
Det var det nog. Hade
Yello - The Race som jingel.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LqoQHCNIKTg#t=13 1s
Ja, det känns som att alla uttalanden är väldigt medvetna och beräknade. Det blir liksom lite tråkigt att redan i förväg veta hur de kommer ta sig an en diskussion, just eftersom dom är så tillrättalagda och uppstyrda. Ibland är samma gamla härliga jargong där (när Alex avslutar Sigges utdragna, poetiska skildring av hans son som blir kär och känner sanden mellan tårna vid gungorna, med skinka-på-kommentaren)
Men ofta blir det att de bara sitter och ger varandra någon slags ryggdunk för hur jobbigt dom har det. Har tappat räkningen på alla gånger Sigge, med svårmod i rösten, har sagt att han växt upp i Akalla och hur svårt det är. Också alla gånger Instagram nämns och hur jobbigt det är att inte få tillräckligt många likes. Det var väl Mårten Andersson som hånades för hur han tyckte det var orättvist att han inte fick tillräckligt med likes? (typiskt rolig sågning!) Men likförbannat sitter både Alex & Sigge och gör detsamma i nästan varje avsnitt. Det blir för dubbelsidigt.
Alex blir nog väldigt influerad av Sigge och det känns som att han tar efter honom en del i podcasten.