2013-07-16, 13:17
Medlem
Byxan81s avatar
Är det någon som har tillgång till Aj:s facebook. Han har haft 2779st bilder, men idag har det ökat till 2780st. Eller kan det bero på något annat?
Citera
2013-07-16, 13:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.

Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.

Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.

Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.

Det tror jag också. Som rättsfall skulle det bli mycket intressant att följa. Här är det ju inte bara mängden blod det är frågan om. Id* har ju även "lämnat kvar" sitt barn i lägenheten.
Citera
2013-07-16, 13:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Verkar inte det ganska rimligt, att en medhjälpare ställer upp som chaufför, men väntar i bilen.

Men öppnar inte dörren åt den som bär kroppen? Är inte det orimligt att tänka sig att någon inte ens kan tänka sig hålla upp en dörr?
Citera
2013-07-16, 13:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Men öppnar inte dörren åt den som bär kroppen? Är inte det orimligt att tänka sig att någon inte ens kan tänka sig hålla upp en dörr?

Antingen kan AJ ha varit trött och lagt ner kroppen tillfälligt, eller annars la han ner kroppen för att gå fram till ytterdörren och försäkra sig om att kusten verkligen var fri. Han kan knappast ha haft kontakt med sin kumpan via mobiltelefon under den här tiden. Och kumpanen ville säkerligen inte röra vid nån ytterdörr i det läget. Men, jag gissar som sagt.
Citera
2013-07-16, 13:33
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Medhjälparen kanske inte hade nyckel eller kunde koden?
Citera
2013-07-16, 13:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det tror jag också. Som rättsfall skulle det bli mycket intressant att följa. Här är det ju inte bara mängden blod det är frågan om. Id* har ju även "lämnat kvar" sitt barn i lägenheten.
Vill knappt tänka tanken, men vad hade hänt om GM städat hissen och trapphuset?
Hur länge hade barnet fått vänta innan nån slog larm?

GM kunde ju inte veta till 100 att nån granne skulle slå larm.
Hur kan han försvara sig? Säga att han hörde på nyheterna att barnet var i säkerhet?
Citera
2013-07-16, 13:36
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Menar du entrédörren och att GM verkar ha lagt ner kroppen på golvet?

Tillägg:
Isf kanske inte en stängd entrédörren var anledningen till att kroppen landat på golvet.
GM kanske helt enkelt tappade taget, och var tvungen att släppa ner den.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-16 kl. 13:39. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-16, 13:36
Medlem
silbersky007s avatar
Hur lång är sträckan mellan dB hus och IF lägenhet
Citera
2013-07-16, 13:37
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Håller med RDY; så länge I*a inte hittats, så måste man ju vara ödmjuk och inse att Kabelvägen är EN alternativ färdväg där kroppen dumpats eller som GM bara kört igenom på väg någon annanstans (med tom bil eller kropp i bilen).
Ja, men jag har å andra sidan inte sagt något annat om den saken.
Citera
2013-07-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag skulle tro att åklagarens bevis mot AJ var ett telefonsamtal på natten till DB. Och det räcker inte på långa vägar för en häktning på sannolika skäl. OBS! Jag gissar!

Hon skulle ha begärt en häktning på den lägre misstankegraden, en så kallad utredningshäktning.
Jag tycker att det var en skandal när tingsrätten beslöt att AJ skulle gå fri. Det verkar att de inte förstod allvaret i det här fallet. Åklagaren skulle hitta på vad som helst för ha AJ fången en vecka till.
Citera
2013-07-16, 13:40
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Är det någon som har tillgång till Aj:s facebook. Han har haft 2779st bilder, men idag har det ökat till 2780st. Eller kan det bero på något annat?
Han kan ju ha blivit taggad i någon annans foto t ex.
Citera
2013-07-16, 13:41
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker att det var en skandal när tingsrätten beslöt att AJ skulle gå fri. Det verkar att de inte förstod allvaret i det här fallet. Åklagaren skulle hitta på vad som helst för ha AJ fången en vecka till.

Ja stor skandal och dålig moral, blir till att ta fram skämskudden för tingsrätten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in