2013-07-18, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wiskye
Njaa, jag håller med dig i vad du säger om att ha det främre greppet långt fram däremot anser jag att du har fel gällande pistolgreppet. Pistolgreppet anser jag att man skall hålla ganska lätt på för att inte påverka avfyrningen.

Exakt. Drar man för mycket i pistolgreppet så uppfattar jag det som att risken är större för att man rycker av skottet
2013-07-18, 13:25
Medlem
Christoffer94s avatar
Vet att detta är jävligt långsökt eftersom jag inte ens har påbörjat min GMU ännu. Men efter GMU har jag fått inriktningen sjukvårdsgruppbefäl. Mitt mål är att få göra utlandstjänst i antingen Afghanistan, Kosovo eller somalia. Hur stor chans tror ni jag har om jag går ut GMU+Befattningsutbildning med bra vitsord?

Eller tror ni bara dom tar in SSK och läkare till utlandstjänster på sjukvårdsplatserna?

Tack på förhand
2013-07-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Hur många platser respektive sökande fanns det till K3, markstrid/jägare?

Någon skrev tidigare att det var cirka 160 sökande på 120 platser.
2013-07-18, 17:45
Medlem
OkenRaven1891s avatar
Finns det några mer här som ska till Amfibie i Berga till hösten? Har inte sett att någon skrivit att dom ska dit. Tänkte ifall någon vill ha resesällskap dit om det är möjligt eller bara diskutera om packlistor inför GMU osv...
2013-07-18, 17:50
Medlem
Ockletts avatar
När får man beskedet kring om man har kommit in via sin reservplats eller inte?
2013-07-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
När får man beskedet kring om man har kommit in via sin reservplats eller inte?

Senast första veckan in i utbildningen

Någon som vet vilken tid mer exakt man har på sig och tacka ja/nej, är det söndag natt?
2013-07-18, 17:56
Medlem
Tänkte på lite när man är ledig under GMU:n, är det värt att ta med typ en läsplatta, så man kan t.ex. kolla film, så man kan fördriva tiden. Någon som gjort GMU, som kan ge en kommentar på om det är värt eller om det är onödigt?
2013-07-18, 22:19
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorksune
Tänkte på lite när man är ledig under GMU:n, är det värt att ta med typ en läsplatta, så man kan t.ex. kolla film, så man kan fördriva tiden. Någon som gjort GMU, som kan ge en kommentar på om det är värt eller om det är onödigt?

Tar med mig mobilen för samma anledning, hade definitivt tagit med mig en surfplatta om jag hade en sådan!
2013-07-18, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sorksune

Även om man inte har så mycket fritid och du kommer bli sjukt bra polare med grabbarna du genomför med så är det skönt med lite egen tid ibland. En bra bok alternativt en laptop/läs platta med ett par schyssta filmer är bra att ha med.
2013-07-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkenRaven1891
Finns det några mer här som ska till Amfibie i Berga till hösten? Har inte sett att någon skrivit att dom ska dit. Tänkte ifall någon vill ha resesällskap dit om det är möjligt eller bara diskutera om packlistor inför GMU osv...

Har redan citerat dig om det! Jag ska dit! Finns det någon facebookgrupp? Har ej facebook men skulle lätt kunna skaffa för att snacka strunt innan det är dags!
2013-07-19, 00:54
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Har redan citerat dig om det! Jag ska dit! Finns det någon facebookgrupp? Har ej facebook men skulle lätt kunna skaffa för att snacka strunt innan det är dags!

ska också till Berga
2013-07-19, 03:01
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
ska också till Berga
Vad fick du för mönstringsresultat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto