2013-07-18, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Så rent teoretiskt nu så kan det här ha varit planerat?
Var ju någon som skrev att I*a ofta ropat varg. Kan det vara så att hon har golat och gjort AJ rasande?
Uppsåtet var väl eventuellt måhända inte att ta hennes liv, men det kan ju hända att han tänkt skada henne. Kanske med en kniv eller dylikt, för att markera, oventandes om I*a's blödarsjuka.. Hon förblöder mitt framför ögonen på honom.

Utan att vara expert på blödarsjuka så finns det anledning att hålla isär begreppen, rätta mig ifall det ärf fel.

Ett sår som kräver omvårdnad för en frisk, snabbt tryckförband och sys, tappar lika mycket blod som en blödarsjuk?

Ett sår som inte kräver omvårdnad för en frisk, tryckförband, kompress+plåster eller tejp, där tappar en blödarsjuk lika mycket blod kontinuerligt som det gör för en frisk initialt ?

MAO. att förblöda till döds om blödar sjuk är en utdragen process, sannolikt mycket smärtsam partiellt ?

Blod som lämnat kroppen har samma torktid för en blödarsjuk som en frisk ?

tacksam för proffessionella svar endast, inte gissningar eller tyckanden.
Citera
2013-07-18, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
För det första så finns det ingen som känner en psykopat(har beskrivit en sådan i mina tidigare inlägg)men däremot har jag träffat honom vid flera tillfällen. Önskar verkligen jag kunde säga vad som har hänt men såpass mycket vet jag att i hans hjärna har inte han gjort något fel utan det är offrets fel. Det här är inte en vanlig kille utan en mycket sjuk sådan, livsfarlig, känslolös kapabel till vad som helst. Skottslossningen på Karlstorp det var han(blev friad) kulan gick in i ett fönster där hans ex och BARN befann sig. Hans mor har räddat skinnet på honom vid flera tillfällen ex vittnat för honom vid en misshandel av ännu en tjej. Somaliern som han står och sparkar på rakt i ansiktet så denna nästan avlider ex. AJ är precis den du tror han inte är. Han har farligt folk runt sig, är mycket intellektuell. Det är inte svårt att att falla för psykopatens charm(tänker på tjejerna som gjort det) med detta vill jag förklara att nästan vad som helst kan ha hänt när det gäller AJ så håll sinnena öppna å låt er inte luras.
Kan du bekräfta att han är psykopat?
Eller är han narcissist?
En narcissist vet allt och kan aldrig ha fel. Kan vara extremt våldsamma och kalla.
Citera
2013-07-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
AJ tror jag är kababel till det mesta, är man ett känslokallt monster utan spärrar så har man nog inga skrupler eller hämningar för fem öre. Det är ju bara tragiskt för de inblandade att nåt sånt här ska hända innan rättsväsendet FATTAR att låsa in såna som AJ. Jag blir bara så förbannad att en ung kvinnas/mors liv ska ta slut med förskräckelse för en sån där jävla galning ska springa lös i samhället!! Varningsklockorna har ringt för längesen längesen.... men vad görs?... Ne man fortsätter att sova
Exakt så är det, som polisen säger: tyvärr är det så att så länge GM kan tala för sig och ljuga kommer de undan. Men att se vad personen har för ryggsäck det skiter de i. Sen händer det något så illa som detta. Det är skit i rättsystemet. Mytomanen är psykopatens följeslagare så är det något han är bra på så är det att ljuga å det värsta är att han tror på det själv
Citera
Bannlyst
Citat:
Herregud! Ja det är en skam för det svenska rättssystemet och för resten av det samhälle som ska bidra till att sånt här inte händer. Nu har det hänt IGEN och det kommer att fortsätta hända ända tills den dagen de här myndigheterna plockar upp händerna ur sina kalsonger och börjar göra nånting åt det.. På riktigt!
AJ skulle ju vara inom lås och bom för längesen, då hade I*a levt nu tillsammans med sina barn och fått se dem växa upp.

En psykopat är oerhört skicklig på att manipulera både människor och organisationer till sin fördel. VSB.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Jag fick för mig, i början av tråden att hon ropat varg som i wolfpack.

Justja, men vad det betyder har jag inte nån susning om. Vad är det för nåt? Och varför skulle hon hojta om det?
Citera
2013-07-18, 22:52
Medlem
Citat:
Herregud! Ja det är en skam för det svenska rättssystemet och för resten av det samhälle som ska bidra till att sånt här inte händer. Nu har det hänt IGEN och det kommer att fortsätta hända ända tills den dagen de här myndigheterna plockar upp händerna ur sina kalsonger och börjar göra nånting åt det.. På riktigt!
AJ skulle ju vara inom lås och bom för längesen, då hade I*a levt nu tillsammans med sina barn och fått se dem växa upp.

Jag instämmer helt. Har en känsla av att det blir mer och mer ofarligt att begå brott. Det talas alltid om de åtalades förmildrande omständigheter. De som blir utsatta för dessa galningar glöms däremot bort.
Det räcker inte med idag att någon ertappas med fingrana i syltburken, vederbörande nekar och kan frias.
Därför gäller det att tänka fritt och inte binda sig vid linje.
Det gäller att stå upp och få GM fälld oavsett vad han heter.
Citera
2013-07-18, 22:53
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Exakt så är det, som polisen säger: tyvärr är det så att så länge GM kan tala för sig och ljuga kommer de undan. Men att se vad personen har för ryggsäck det skiter de i. Sen händer det något så illa som detta. Det är skit i rättsystemet. Mytomanen är psykopatens följeslagare så är det något han är bra på så är det att ljuga å det värsta är att han tror på det själv

Då kan man ju verkligen hoppas på att nån vågar öppna munnen och ge polisen nåt tips, så att denne AJ buras in så som han borde gjorts för länge sen.
Citera
2013-07-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Utan att vara expert på blödarsjuka så finns det anledning att hålla isär begreppen, rätta mig ifall det ärf fel.

Ett sår som kräver omvårdnad för en frisk, snabbt tryckförband och sys, tappar lika mycket blod som en blödarsjuk?

Ett sår som inte kräver omvårdnad för en frisk, tryckförband, kompress+plåster eller tejp, där tappar en blödarsjuk lika mycket blod kontinuerligt som det gör för en frisk initialt ?

MAO. att förblöda till döds om blödar sjuk är en utdragen process, sannolikt mycket smärtsam partiellt ?

Blod som lämnat kroppen har samma torktid för en blödarsjuk som en frisk ?

tacksam för proffessionella svar endast, inte gissningar eller tyckanden.

Såhär står det på vårdguiden:

"Blödningssjukdomar gör att man har lätt för att börja blöda, blöder länge och ibland nästan utan orsak. Det gäller att upptäcka blödningssjukdomen så tidigt som möjligt för att undvika långvariga och livshotande blödningar vid exempelvis en olycka eller en operation. Likaså kan lättare slag mot huvud eller mage ge livshotande inre blödningar för en svårt blödarsjuk person."

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Blodningssjukdomar/
Citera
2013-07-18, 22:54
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Förresten Mega, vi hade Herrestadsfjället på tapeten här idag vilket jag vet du och Reimer varit inne på ett flertal tillfällen. Jag och Quarrel fick lite kvitter idag ang just Fjället

yes, jag läste allt det.Jag har faktiskt aldrig vart inne på Herrestadsfjället som dumpningsplats. bara att bubb*s bottennapp var inspelad där. tror inte hon ligger där.
Citera
2013-07-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Har vittnet till bilen uppgett på vilken väg och i vilken riktning bilen setts åka?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp. Natten mot söndag i riktning mot Östra Margaretavägen.

Men inte tillbaka?
Citera
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Citat:
För det första så finns det ingen som känner en psykopat(har beskrivit en sådan i mina tidigare inlägg)men däremot har jag träffat honom vid flera tillfällen. Önskar verkligen jag kunde säga vad som har hänt men såpass mycket vet jag att i hans hjärna har inte han gjort något fel utan det är offrets fel. Det här är inte en vanlig kille utan en mycket sjuk sådan, livsfarlig, känslolös kapabel till vad som helst. Skottslossningen på Karlstorp det var han(blev friad) kulan gick in i ett fönster där hans ex och BARN befann sig. Hans mor har räddat skinnet på honom vid flera tillfällen ex vittnat för honom vid en misshandel av ännu en tjej. Somaliern som han står och sparkar på rakt i ansiktet så denna nästan avlider ex. AJ är precis den du tror han inte är. Han har farligt folk runt sig, är mycket intellektuell. Det är inte svårt att att falla för psykopatens charm(tänker på tjejerna som gjort det) med detta vill jag förklara att nästan vad som helst kan ha hänt när det gäller AJ så håll sinnena öppna å låt er inte luras.

De exempel du ger är i stundens hetta och precis så tror jag besluten har varit i det här fallet med, att AJ är kapabel till att göra saker som vi med lite sund förnuft aldrig skulle mäkta med håller jag utan problem med om. Däremot att han skulle styckat IF är jag helt säker på att han inte har gjort pga de yttre omständigheterna jag nämnde, har det varit en styckning så skulle det finnas mycket mer bevis än de har idag och detta är jag säker på för då hade AJ inte varit fri.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Är man dömd 20+ ggr i domstol (så får du tillägga alla ggr han sluppit straff också) så är det helt galet att han inte behövt undergå en psyk. undersökning. Tänk bara så många fler han kommer skada i framtiden! Att inte samhället kan stoppa detta?!
Hur vet vi att han undgått en psyka undersökning?
Det får väl alla kriminella göra efter ett par domar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in