2013-07-18, 21:53
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag vet inte om jag har föstått rätt? Är några av er inne på att AJ kanske inte var så välkommen hemma hos Id*? Att telefonsamtalen var från henne, först till pappan och sedan till minsta barnets far, men att hon inte vågade säga rakt ut att hon kände sig hotad och att ingen förstod hennes situation?

Iaf samtalet till PT ger mig den känslan. Sen att äta middag nästan vid midnatt? Eller vet man när AJ kom till henne?
Citera
2013-07-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Man kan väl säga så här i hans fall att han har en tendens att alltid ha bevisen på sin sida med antingen sina polare som stärker hans utsagor eller obefintliga bevis.
En mycket frustrerande detalj är ju att vårat rättssystem utdömer extremt korta straff varje gång någon lyckas få bevis på han.
Sen så har jag hört att han kör på ordet omerta vilket innebär för han att han får slå hur mycket brudar han vill och sätter dom dit han så har dom golat och förtjänar att få ett straff.
Som sagt en otroligt sjuk människa

Så rent teoretiskt nu så kan det här ha varit planerat?
Var ju någon som skrev att I*a ofta ropat varg. Kan det vara så att hon har golat och gjort AJ rasande?
Uppsåtet var väl eventuellt måhända inte att ta hennes liv, men det kan ju hända att han tänkt skada henne. Kanske med en kniv eller dylikt, för att markera, oventandes om I*a's blödarsjuka.. Hon förblöder mitt framför ögonen på honom.
Citera
2013-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Iaf samtalet till PT ger mig den känslan. Sen att äta middag nästan vid midnatt? Eller vet man när AJ kom till henne?
Ja har I.F ringt P.T och inte tvärt om så osar det lite om det för hon hade ju försökt få besöksförbud på P.T.
Citera
2013-07-18, 21:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Så rent teoretiskt nu så kan det här ha varit planerat?
Var ju någon som skrev att I*a ofta ropat varg. Kan det vara så att hon har golat och gjort AJ rasande?
Uppsåtet var väl eventuellt måhända inte att ta hennes liv, men det kan ju hända att han tänkt skada henne. Kanske med en kniv eller dylikt, för att markera, oventandes om I*a's blödarsjuka.. Hon förblöder mitt framför ögonen på honom.

Det här med att hon ropat Varg, är det en person som heter så eller menade man att hon ropat på vargen så många gånger att ingen tror henne eller menades nån person? Erkänner att jag inte har kläm på just det där.
Citera
2013-07-18, 21:57
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Ja har I.F ringt P.T och inte tvärt om så osar det lite om det för hon hade ju försökt få besöksförbud på P.T.

Om det besöksförbudet är nyligt och aktuellt, är det ännu mer i linje med hur jag tänker, att hon var den som ringde honom efter midnatt. Hon var nog inte alls bekväm med att AJ var där
Citera
2013-07-18, 21:59
Medlem
Citat:
Om det besöksförbudet är nyligt och aktuellt, är det ännu mer i linje med hur jag tänker, att hon var den som ringde honom efter midnatt. Hon var nog inte alls bekväm med att AJ var där

"Den försvunna 23-åringen och hennes expojkvän har haft ett brokigt förhållande och vid ett tillfälle sökte hon kontaktförbud, men det avslogs.
Efter det har de till och från försökt lappa ihop umgänget, och senast för några veckor sedan gjorde de ett nytt försök eftersom paret har en son tillsammans."

Verkar som att det var ett tag sen hon försökte få besöksförbud.

Edit: Det kan ju även isåfall vara så att AJ ansåg sig ha ensamrätt på henne. Han ville ha henne men hon ville försöka lappa ihop det med PT. Samtalet den kvällen kanske var droppen för honom alternativt att han då fick reda på att dom försökte lappa ihop det.
Hon kanske rentav "dumpade" AJ.
Senast redigerad av Etnisal 2013-07-18 kl. 22:03.
Citera
2013-07-18, 22:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Borde hon inte varit ihop med SB efter PT, med tanke på hans ålder, höga 18?
Citera
2013-07-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Känner du AJ så kan du upplysa oss exakt hur han har gjort i den här situationen och antagligen i andra situationer som uppenbarligen han inte då har blivit fälld för. Jag baserar detta på att steget till att stycka ett lik är bra mycket större än man kan tro, det krävs en total avsaknad av känslor och i detta fallet var AJ stressad av många yttre omständigheter. Ett barn i lägenheten, bevis på att han varit på BP genom 2 oberoende vittnen och ovetskapen om att nån har hört eller är på väg till IFs lägenhet(PT).

Pga detta har han valt snabbast enklaste vägen och där innefattar inte styckning
För det första så finns det ingen som känner en psykopat(har beskrivit en sådan i mina tidigare inlägg)men däremot har jag träffat honom vid flera tillfällen. Önskar verkligen jag kunde säga vad som har hänt men såpass mycket vet jag att i hans hjärna har inte han gjort något fel utan det är offrets fel. Det här är inte en vanlig kille utan en mycket sjuk sådan, livsfarlig, känslolös kapabel till vad som helst. Skottslossningen på Karlstorp det var han(blev friad) kulan gick in i ett fönster där hans ex och BARN befann sig. Hans mor har räddat skinnet på honom vid flera tillfällen ex vittnat för honom vid en misshandel av ännu en tjej. Somaliern som han står och sparkar på rakt i ansiktet så denna nästan avlider ex. AJ är precis den du tror han inte är. Han har farligt folk runt sig, är mycket intellektuell. Det är inte svårt att att falla för psykopatens charm(tänker på tjejerna som gjort det) med detta vill jag förklara att nästan vad som helst kan ha hänt när det gäller AJ så håll sinnena öppna å låt er inte luras.
Citera
2013-07-18, 22:04
Medlem
Citat:
Det skulle vara naturligt om han inte var välkommen med tanke på hans rykte. Men att det var lördagkväll tyder väl på att det var någon sorts date. Finns det några uppgifter på när han kom till hennes lägenhet? Men eftersom hon hade minsta barnet så hade hon väl tänkt stanna hemma.

Man undrar vem som frivilligt släpper in någon med hans rykte i sin lägenhet?
Citera
2013-07-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men vi har diskuterat hur GM kunde ha fått tyst på barnet under den eventuella styckningen. Någon form av sömnmedel hade fungerat.

För ett och ett halvt år sedan avled en kvinna i hemmet i ett flerfamiljshus i Arboga. Hennes nio månader gamla barn avled senare pga brist på omvårdnad. Så det är inte alltid grannar hör, eller bryr sig om, barnskrik. https://www.flashback.org/t1770318

Du håller fortfarande fast vid att kroppen ev. styckades. Det är en intressant hypotes fast jag har svårt att se att någon av de i tråden aktuella namnen är kapabla till detta.
Citera
2013-07-18, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du håller fortfarande fast vid att kroppen ev. styckades. Det är en intressant hypotes fast jag har svårt att se att någon av de i tråden aktuella namnen är kapabla till detta.
Ingår styckning i kockutbildning?
Citera
2013-07-18, 22:07
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
"Den försvunna 23-åringen och hennes expojkvän har haft ett brokigt förhållande och vid ett tillfälle sökte hon kontaktförbud, men det avslogs.
Efter det har de till och från försökt lappa ihop umgänget, och senast för några veckor sedan gjorde de ett nytt försök eftersom paret har en son tillsammans."

Verkar som att det var ett tag sen hon försökte få besöksförbud.

Edit: Det kan ju även isåfall vara så att AJ ansåg sig ha ensamrätt på henne. Han ville ha henne men hon ville försöka lappa ihop det med PT. Samtalet den kvällen kanske var droppen för honom alternativt att han då fick reda på att dom försökte lappa ihop det.
Hon kanske rentav "dumpade" AJ.

Ska inte analysera AJ för mycket, kan ju bara gå på det vi hittills vet men kanske kan det ha räckt, att han ville ha henne och ingen annan skulle få henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in